Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Fietsje V

Fietsje V

11-09-2010 om 13:59

Stansted londen

Ryanair vliegt op Standed londen, vandaar wil ik graag naar het centrum. Nu heb ik daar easybus voor gevonden,maar die wil dat ik alvast tickets boek.Ik heb geen idee hoe groot dat vliegveld is, voor wie het weet, is het haalbaar als ik om 7.00 aankom, zonder bagage, dat ik om 8.00 met de bus kan?
Ik lees een draadje hiervoor dat iemand al een metropas heeft gereserveerd, hoe werkt zoiets??
Bedankt voor de info

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Chippie

Chippie

11-09-2010 om 17:25

Lijkt mij...

Lijkt mij krapjes. Taxi-en, deur open, iedereen eruit, bus vinden. En dan ga ik er al vanuit dat je alleen handbagage bij je hebt. Ik zou een uurtje later plannen en een ontbijtje op het vliegveld nuttigen.

Oyster card

is de naam van de OV kaart in Londen, een pay-as-you-go kaart. Je kunt deze gewoon bij ieder metro station kopen. Google maar eens. Kost, meen ik , £3 en dan zet je er geld op. Deze £3 en het restant wat er nog op staat kan je weer terug krijgen als je de kaart inlevert. Bij de metro stations moet je in- en uitchecken, in de bus alleen bij het instappen en de bus kost altijd £1.

Oystercard in de gaten houden

Wij hebben in mei de Oystercard gebruikt. Wij vonden het niets. Het ding zou moeten toppen op een maximum bedrag, het is 2 van 3 dagen fout gegaan. Het klantenservice nummer is nooit te bereiken. iteindelijk bij een loket recht laten zetten, bleek dat het goed was dat we wisten waar het fout gegaan was want we moesten precies uitleggen waar we dachten dat de fout zat voordat we een re-fund kregen. Die oystercard is mij dat gedoe niet waard. We hebben halverwege de vakantie die card terug ingeleverd en zijn de verdere dagen met een day-card gegaan.
Groeten Mymo

Mymo1

Ja dat is pech. Wij hebben 5 kaarten met ons gezin en daarmee zeker 4 keer in Londen geweest en wij vinden het juist erg handig. Je praat over kaart, ging het dan met alle kaarten fout ? ( er van uit gaande dat je met meerdere personen was)

Terpi

Terpi

11-09-2010 om 21:10

Fietsje

Sja, dat is een moeilijke... 20 van de 25 keer gaat dat goed, binnen een uur van de verwachtte aankomsttijd zit ik allang in de trein. Maar je zult zien dat dit net de keer is dat er vertraging is of dat er een ontstellend lange rij bij de paspoortcontrole is. Wel moet gezegd dat Ryanair over het algemeen zo'n 10 minuten voor de verwachtte aankomsttijd al landt. Vanaf de aankomsthal is het maar een klein stukje naar het main building dus ja, persoonlijk denk ik dat het goed te doen is. Ik ga zelf echter altijd met de Stansted Express trein, die gaat om de haverklap dus het maakt eigenlijk voor mij nooit wat uit.

Fietsje V

Fietsje V

12-09-2010 om 10:53

Express trein

Daar kom ik natuurlijk ook mee in het centrum, maar de bus is zo goedkoop, kost maar 2 pond p.p en wij zijn met ons 5en ( 3 kids) Gaan we 20 minuten later met de bus dan zijn we 6 pond kwijt p.p ( vliegticket is maar 6 euro...hahaa) Ik zou de kaartje kunnen bestellen,lukt het niet dan ben ik 10 pond kwijt... is nog te overzien.
Terpi, ik kan zo van het vliegveld naar het treinstation? Zal nog eens wat uitzoeken..( hoe lang ongeveer met de trein?)
Die Oystercard zal ik ook onderzoeken. Een hop on-of bus had ik nu in gedachten, de jongste is 5, beetje vermoeiend om steeds met de metro te gaan denk ik.

Terpi

Terpi

12-09-2010 om 12:46

Fietsje v

De trein doet er 45 minuten over en is een heel stuk duurder dan de bus waar jij nu over denkt. En dan bedoel ik echt een heel stuk duurder :S Hij is wel heel makkelijk bereikbaar, de perrons liggen onder de main building van Stansted dus een kwestie van met de roltrap naar beneden en je bent er. Dat geldt echter voor de bussen ook, die zijn ook heel makkelijk bereikbaar (niet onder het gebouw ) dus daarvoor hoef je het niet te laten.

Die trein is inderdaad onaangenaam duur

en de bus doet er vrij lang over in de spits. Da's het nadeel van vanaf Stansted reizen.

Nou ja, je hebt een goedkoop vliegticket, dan zou ik toch maar voor de trein gaan.

Shonagh

Hi
Het ging bij alle 3 wel een keer fout. 1 keer bij alle 3 omdat we die keer na een bijna een uur vast staan collectief de metro uitgestuurd werden vanwege een storing.Wellicht dat het de drukte van de voorjaarsvakantie was waardoor ze problemen hadden. Grappig hoe verschillen, wij vonden de dagkaart juist heelhandig omdat die 6 pond is en je dus nooit hoeft te kijken of er per ongeluk meer afgeschreven is. Daarbij verbruikten wij elke dag in Londen wel meer dan die 6 pond.
Groeten
Mymo

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.