Vakantie en uitjes

Celine
14-03-2012 om 13:22
Stedentrip met zijn tweeën?
Mijn man en ik willen een (lang) weekend weg, vermoedelijk ergens na de zomer/ in het najaar.
We hebben al veel gezien in Europa en vlak erbuiten:
Antwerpen, Brussel, Brugge,Gent, Londen, Parijs, Barcelona, Rome, Edinburgh, Munchen, Praag, Boedapest,Berlijn, Kopenhagen, Dublin, Venetië, Istanbul, Florence, Lissabon, Porto, Wenen, Napels, Marrakech, Cairo, Stockholm. En vast nog meer .
Maar goed, heb al wat hier rondgeneusd naar alternatieven die we nog niet gezien hebben en vond:
-Valencia
-Grenada-(Sevilla)-Malaga.
Maar zijn er nog andere? En misschien kan je ook even erbij vertellen waarom je die steden zou aanbevelen?
Alvast bedankt!

Guinevere
14-03-2012 om 16:43
Ehh..
Waarom weet ik niet, maar op mijn eigen lijst staat nog:
Lyon, Turijn/Milaan, Hamburg, St Petersburg, Montpellier, Bilbao.
Of je gaat geen stedentrip doen, maar iets romantisch in de natuur.

Annet
14-03-2012 om 20:11
Ik dacht ook aan bilbao
En dan echt de tijd hebben voor het Gugenheim museum en andere mooie plekken in die stad.
Nu hebben we alleen de buitenkant gezien.....

JansjeRommy
14-03-2012 om 20:50
Zoeken naar
Jullie hebben al veel gezien en gedaan, dat geldt voor ons ook. valencia staat ook nog op ons lijstje en Marseille bijvoorbeeld ook. Maar waarom kies je niet iets op basis van een mooie tentoonstelling die er dan is? Of een museum dat je wilt zien? ( Bilbao?). Of anders gewoon een leuke aanbieding?
NB Guinevere, ik vond Lyon ook heel leuk, relaxed, niet te groot en heel verrassend.

Yura
15-03-2012 om 11:01
Straatsburg, luxemburg
De eerste ben ik alleen een dag in de grote vakantie geweest met kinderen en hond, dus je bent wat beperkt, maar vond het heel mooi. Luxemburg vond ik ook heel mooi, veel te zien. Afgelopen jaar zijn we een middag in Innsbruck geweest, wat een leuke stad zeg, maar ik weet niet of je je er een heel weekend vermaakt, je zou je even moeten inlezen. Salzburg lijkt me ook erg leuk. St. Petersburg heb ik ook nog op mijn lijstje staan. Maar wij hebben ook wel steden waar we meerdere keren zijn geweest, zoals Parijs, daar zou ik gewoon elk jaar wel een weekendje naartoe willen. Rome ben ik onlangs voor de tweede keer geweest, de eerste keer was 25 jaar geleden met school en ik heb dus diverse bezienswaardigheden voor de tweede keer gezien, maar dat vind ik helemaal niet erg, niet alles blijft gelijk hangen de eerste keer en de tweede keer kun je je meer verdiepen in de details. Om het Louvre volledig te bekijken bijvoorbeeld moet ik denk ik de rest van mijn leven elk jaar naar Parijs.

May
15-03-2012 om 15:49
Liverpool
Ben nu dit boek aan het lezen, en word steeds enthousiaster!
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boeken/liverpool-a-love-story/1001004011311229/index.html

Nien
15-03-2012 om 16:52
Heerlijk
Wat lekker even er tussenuit naar een stad.
Je bent al op veel plekken geweest.
Zelf kan ik nooit genoeg van Parijs krijgen. En zo zijn er meer steden waar ik nog wel een keer heen wil.
Valencia vond ik ook erg leuk.
Dichterbij kan je natuurlijk ook denken aan steden in Nederland of Duitsland. Antwerpen zag ik ook niet in je lijstje.
Verder weg dacht ik nog aan Moskou of nog verder NewYork. Die laatste stad vond ik zelf helemaal geweldig. Er is altijd wel wat te zien. Maar gezien de reis hangt het natuurlijk ook wel af hoe lang het weekend is.
Steden in Italie zijn ook prachtig. Je kunt nog naar Pisa, Siena, Bologna, Peruga, Verona, Milaan
Veel plezier nog met de voorpret.

dirksmama
16-03-2012 om 03:56
Deze plaatsen zijn ook leuk
Newcastle, York, Colchester, Cardiff, Freiburg, Trier, Coimbra, Porto, Funchal, La Valetta, Salamanca, Lille, Oldenburg, Ribe, Gothenburg, Manchester, Agen, Andorra, Salzburg, Mulhouse, Belfast, Dresden, Plzen, Karlove Vary, Marrakech

krin
16-03-2012 om 10:17
Ljubljana
En wel hierom: die stad komt zelden op stedentripslijstjes voor en hoort daar zeker thuis. Een levende stad (studentenstad, ook), geen openluchtmuseum maar wel mooi, veel te zien, heerlijk om in rond te struinen of gewoon op terrasjes te zitten, mooie omgeving.

Shonagh
16-03-2012 om 12:30
Kaart van europa?
Nou Celine, als ik dit allemaal lees, kan je het beste een kaart van Europa pakken en blind prikken :o)
Wij gaan volgende week naar Andalusie en 1 dag naar Granada( de rest van de dagen gaan we wandelen).

Chippie
16-03-2012 om 12:48
Riga
Ik kon even niet op de naam komen maar mijn collega was erg enthousiast. Gewoon eens iets heel anders en ook heel erg mooi.

Celine
16-03-2012 om 17:41
Bedankt zover
voor alle tips. Van sommigen ook wat toelichting gekregen, wel handig om een beeld te hebben.
Er stonden overigens nog meer steden tussen waar we al geweest zijn .
Voor anderen:
En eentje die er volgens mij bij niemand bij stond, maar die ik zelf zeker kan aanraden is Leipzig. Prachtige stad, mooie gebouwen, veel opgeknapt, leuke stadstour, diverse musea.
Leuven vind ik ook leuk als je het dichter bij huis zoekt.
Dirksmama, je hebt wel een hele lange lijst, als je nog kunt zeggen welke je echt zou aanraden en waarom? En er stonden ook steden bij die ik niet eens ken, zal eens googlen...
En degene die Moskou/Leningrad zei: is dat te doen voor een paar dagen (zeg 4?). En lukt dat alleen, of moet je een gids hebben?

Janna3
17-03-2012 om 12:52
Moskou
Moskou is leuk voor een dag of 4, dat is prima te doen. En je bent echt even in een andere wereld. Met een rechtstreekse vlucht ben je er in een uur of drie. Veel hotels en appartementenverhuurders bieden een taxiservice vanaf het vliegveld, dat vind ik altijd wel prettig. Je hebt wel een visum nodig, maar er zijn in Nederland bureaus die dat voor je kunnen regelen zodat je niet zelf naar de ambassade hoeft. In Moskou kun je je prima redden zonder gids, er zijn goede reisboeken (Lonely planet, Rough Guide)