Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Sofie-Anne

Sofie-Anne

18-01-2011 om 13:49

Strandweer in december

We zoeken een bestemming voor de kerst 2011. En we willen heel graag lekker strandweer. We gaan met de hele familie, 50 jarige bruiloft... en oma denkt aan Agadir in Marokko, maar vraagt wel of we zelf nog andere ideeen hebben. Wij hebben zitten zoeken , en tenerife leek ons nog een optie, alleen had oma gehoord dat het daar veel kan regenen rond die tijd. Heeft iemand ervaring met die bestemming in december ? Antillen lijkt me ook heeeerlijk, maar dat is veel duurder denk ik. Iemand nog leuke ideeen ??

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Geen marokko

In december is het ook niet echt strandweer in Marokko. Bovendien is aan de kust koude golfstroom en is het zeewater sowieso behoorlijk koud.

Zijn de Kaapverdische eilanden niet iets?

Eline

Eline

18-01-2011 om 22:22

Zuidelijker!

Ja Sofie-Anne, je moet zuidelijker zitten als je echt strandweer wilt hebben. Egypte ooit onderzocht voor de kerst, maar is echt geen strandweer. Misschien midden oosten (Muscat/Dubai), hoewel ik niet weet hoe duur en leuk dat is....
Heb je als je zo vroeg bent geen betaalbare aanbiedingen naar Curacao of Aruba?
Ik van alle (iets zuidelijkere) bestemmingen gewoon goed het klimaat checken op internet, zie je al snel de gemiddelde temperaturen en kan je vaststellen of jullie het daarvoor (voor die temperatuur) willen doen

Muriel

Muriel

19-01-2011 om 10:57

Diverse

Zat ook meteen meer richting Zuid-Amerika te denken. Dom. Republiek, Barbados, Mexico, Isla Margarita...

Zelf ben ik rond kerst jaren terug op Gran Canaria geweest. Weet dat we wel lekker weer hadden, maar niet erg warm. Tussen 20-25 graden, dus zwemmen in zee was er niet bij. Een duik in het zwembad ging nét.

Mijn zus is al een paar keer met gezin naar Egypte geweest. Overdag ongeveer 25 graden, dus dat was wel lekker, maar koelt al vroeg af. Om 4 uur 's middags wordt het al fris genoeg om een vestje aan te trekken en de avonden zijn ronduit koud.

Succes met de puzzel!

Groetjes,
Muriel

Thailand?

Daar zou ik aan denken en met kerst is alles veeel duurder.
Dochter was afgelopen kerst in Florida, maar absoluut geen strandweer toen, het wordt steeds lastiger met het weer :o). Denk eens aan alle gestrande vakantiegangers op vliegvelden, zoon heeft er 6 dagen over gedaan om met kerst bij schoonouders in Amerika te komen.
Is het een idee om bv in de voorjaars of mei vakantie te gaan ?

joer

joer

23-01-2011 om 12:06

Wel egypte

Mijn ouders zijn al een paar keer begin januari naar Egypte geweest. Altijd warm en strandweer.

Groeten JOER.

Geluk hebben!

Landen als Egypte en de Canarische eilanden moet je geluk hebben met het weer, het kan er 25 gr zijn maar ook 18 en veel wind.

Wil je echt zekerheid moet je toch echt naar Gambia, Bonaire en eilanden of naar het oosten Thailand en de landen daar.

Wil je iets wat betaalbaar is dan moet je naar het oosten gaan.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

23-01-2011 om 17:24

Strandweer?

Wat willen jullie doen tijdens die vakantie? Alleen op het strand liggen? (je hebt het immers over strandweer). Of wil je dingen ondernemen: iets cultureels, sportiefs of juist iets met natuur? Kortom: wat zoek je?
Als jullie specifiek aan het strand willen liggen, kun je dan niet beter een andere periode kiezen? Ik bedoel: het lijkt mij zo zonde om naar het andere eind van de wereld te reizen, alleen maar voor het strand.

Sofie-Anne

Sofie-Anne

23-01-2011 om 22:59

Lekker niks doen

want we hebben het al druk genoeg het hele jaar, dus het enige wat we willen is lekker relaxen op een strand in de warme zon, en savonds lekker eten . En met 4 kinderen waaronder een 2 en 3 jarige ga ik er liever niet op uit, naar culturele dingetjes enz..daar ben ik te lui voor, veel teveel gedoe om die 2 in de gaten te houden . Hoewel ik het heel erg leuk zou vinden, wat meer van het land zien.
Er gaat familie mee die 2 campings in Belgie hebben, dus die kunnen geen andere periode, echt jammer inderdaad !

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.