Vakantie en uitjes

Sinilind
20-07-2009 om 20:23
Tentdoek vraag (nylon): plakkerig, wat te doen
We hebben voor het laatst 3 jaar geleden gekampt op COrsica, we zaten daar onder een den of vergelijkbare boom. De boom scheidde een soort hars, en de tent hebben we toen zo ingepakt, plakkerig en al. We wilden het schoonmaken eenmaal thuis, maar uiteindelijk helemaal vergeten in alle perikelen van Estland. Dus: tent is weeer uit de verpakking en even plakkerig als 3 jaar terug. Hoe kan ik het schoonmaken? De binnenkant en de buitenkant van het nylondoek voelen plakkerig aan, ik vraag me af of het weg te krijgen is of niet. En of het doek dan nog steeds waterproef is. Of is het een verloren zaak en moeten we een andere tent kopen? Het is niet een superdure tent gelukkig, het was een grote nylon tunneltent van Bristol, ik meen dat het toen iets minder dan 100 euro's heeft gekost. Dus als het heel erg ingewikkeld wordt om het schoon te krijgen dan vergeet ik het maar.
ALvast bedankt
Sini

Mariel81
20-07-2009 om 23:23
Wassen?
Het werd afgeraden door mijn vader maar ik heb mijn gore viermans tent (behoorlijk groot) in de wasmachine geduwd op een wolwas. Kwam er erg schoon uit en nog waterdicht. Of het voor plak helpt weet ik niet, die dennenhars is vaak wel een ramp.
Mariel

Janeway
21-07-2009 om 23:26
Wassen?
En nog regen gehad daarna? Jeetje dan is je tent toch harstikke lek..
Ik zou proberen het weg te halen met water en een doekje.
Wat waarschijnlijk niet lukt maar het is het proberen waard.. Ga niet te hard wrijven ook daar kan je tentdoek niet heel goed tegen..
Hier nog steeds een iets lekke tent ivm een muizennest in onze vouwwagen. De plek waar ik de urine vlekker er niet uitkrijg is nog steeds niet helemaal water dicht.. Nu maar hopen op een droge vakantie

marie
22-07-2009 om 09:24
Alcohol of terpentine
Hallo
Dit vond ik bij de tips van de Vrijbuiter:
HARSVLEKKEN: Eerst afschrapen en daarna met alcohol of terpentine behandelen. katoen moet hierna weer waterdicht gemaakt worden
http://www.vrijbuiter.nl/tips/#Tentonderhoud
Succes

Mariel81
22-07-2009 om 11:21
Janeway ot
Ja hij was gewoon nog waterdicht. Ging wel om een nylon tent, geen katoenen.
En het was een beetje een gok. Of hij overleeft het en dan gaat hij mee en anders is hij toch te goor om verder mee te gaan.
Heb het gevoel dat Sini's tent ook in die positie verkeert.
Mariel (ja mijn vader geloofde het ook niet)