Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

pien

pien

05-07-2009 om 17:59

Tenttip gevraagd

Beste tentkampeerders,

Al een aantal jaren kamperen wij (gezin met 3 kinderen) met een Active Leisure Grand Canyon 6 tent. Een heerlijke ruime familietent met 2 slaapcabines vis a vis. Echter, kleine kinderen worden groot en willen in eigen tentjes. Nu hadden wij bedacht voor 2 van de 3 een klein tentje erbij te kopen (ieder eigen) en nummer drie in de slaapcabine in de grote tent. Echter, wij vinden onze tent wel erg groot en missen daardoor ruimte op de kampeerplek. We zouden terugkunnen naar een 4 persoonstent met 2 slaapcabines maarrrrrr.....we willen de lekker ruime binnenruimte van onze 6 persoons (2 a 3 meter) eigenlijk niet opgeven (we kamperen nogal eens in de bergen en bij slecht weer kunnen we dan met zijn allen binnenzitten/eten). Wie heeft een tip voor een 4 persoonstent die niet zo loei groot is maar WEL een behoorlijk binnenruimte heeft?

Ben benieuwd!
Pien

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

05-07-2009 om 19:15

Karsten?

Hoi Pien,
Is een opblaasbare Karstentent niets voor jullie ?
Die heeft een flinke binnenruimte.
M.

Eureka!

Wij hebben de katoenen versie van Eureka! familie tent (weet ff niet meer hoe die heet) is er ook in lichtere versie. Die van ons is opgerold niet heel groot, maar wel zwaar! Maar uitgezet is die mega, 5 grote bogen 220 hoog, ik vind het heel fijn. Achterin de tent de slaapcabine voor 4 personen, groot middendeel waar een tafel kan staan met stoelen er omheen en dan ruimte om te lopen en een luifel die helemaal dicht kan waar de keuken staat. Ook heeft de tent veel ramen.

Maar misschien vinden jullie deze te groot?

Tijgeroog

Tijgeroog

06-07-2009 om 00:10

Onze tent

Maar die is niet meer te koop. Vergelijkbaar zijn de Mohawk en Seminole van Esvo. (http://www.esvo-tenten.nl/nl/producten/compleet-overzicht.html)
Je kunt hier een extra binnentent bij krijgen, om 'm voor meer personen geschikt te maken, en je houdt in het midden nog een behoorlijk stuk over. Je kunt 'm eventueel ook zonder het middenstuk op zetten, dan uiteraard zonder 2e binnentent, dan heb je ook nog een leuke tent.
De tent die wij hebben is van m'n ouders geweest, ik heb lang gezeurd om die mee te krijgen.

Wij

hebben een vaude badawi. Een heerlijke tent met grote binnenruimte en 2 kleine slaapcabines. We nemen hem mee op fietsvakantie, is wel aan de zware kant daarvoor (11 kilo) maar het gaat net.

De waard rules!

We hebben een De Waard tent en die heeft veel binnenruimte en een luifel. Bij slecht weer gaan we half binnen en half onder de luifel zitten; tafel met 4 grote stoelen. We hebben ook een losse slaapcabine, maar die kan er ook uit. Toen we die nog niet hadden, legden we wel eens bij slecht weer alle bedden op elkaar en voila een hele circustent aan ruimte!
De Waard is ook tweedehands goed aan te komen.

Dorry

wendelien

wendelien

07-07-2009 om 10:27

Tarp?

Het ligt er natuurlijk ook aan of jullie willen trekken. In dat geval lijkt een De Waard me minder handig, want bewerkelijk.
Ik zou er zelf graag een tarp bij willen: zo'n zeil dat je op allerlei manieren kunt spannen (al dan niet gedeeltelijk over de ingang van je tent, waardoor je droog en/of in de schaduw zit. Dat lijkt me ideaal om bijv. onder te koken, bijv. Echtgenoot heb ik echter nog steeds niet kunnen overtuigen.

Hes@

Hes@

07-07-2009 om 14:27

Pien

Die tent hebben wij ook! Heerlijk ding, hè?

De eerste keer vond ik hem ook echt verschrikkelijk groot. Onze oude tent was veel kleiner. Maar als je nu om je heenkijkt wat er staat aan familietenten... Nou dan is deze tent eigenlijk best klein. Heb jij die ervaring niet? Er staan tenten waar onze tent wel 2 of 3 keer in kan. Van die tenten met 4 slaapkabines en een groot centraal "plein".

Als je op zoek gaat naar een camping waar de plekken heel groot zijn of waar je zelf kunt beslissen hoe je je tent neerzet, heb je ook geen probleem met de ruimte.

Ook canyon

Wij hebben ook zo'n canyon 6. Heerlijk ding. Maar hebben jullie ook een luifel erbij? Wij hebben inmiddels en nieuwe luifel gekregen omdat de oude door het foute ontwerp vreselijk ging lekken bij regen. Er onstond een soort kuil in de luifel waar water in bleef staan en dat gaat natuurlijk lekken. De nieuwe luifel is wel ok.

pien

pien

07-07-2009 om 21:26

Vraag aan triple

He triple,
Ja na jouw berichtje en dat van hes@ ga ik weer twijfelne, het is inderdaad een fijne tent en we zijn er helemaal aan gewend, alles heeft zo zijn eigen plekje en hij kan ook lekker doorluchten.
Inderdaad is de luifel geen goed ontwerp. Hier ook vaak kuilen met regenwater, flinke buien in de alpen maar gelukkig nog niet lek.
Ben dus wel benieuwd naar jullie nieuwe luifel, hoe die eruit ziet. Kan hem op de site van A.L. niet vinden?

Pien

Pien

Dat nieuwe luifelontwerp lijkt wel heel sterk op het oude, maar er zitten een soort 'coupe'naden in het dak zodat het een stuk strakker staat. Ik denk ook dat de nieuwe luifel net iets kleiner is. De oude deur paste er ook niet meer in. Toen alsnog ook een nieuwe deur gekregen!

Verder is het een superfijne tent vind ik. Onze kinderen zijn nog klein (2 en 5) dus die slapen voorlopig nog wel bij ons in de tent.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.