Vakantie en uitjes

rutiel
26-04-2011 om 13:06
Texel
Jawel, we hebben er zin in: vrijdag gaan we een weekje naar Texel. Hoewel het eiland natuurlijk niet zo groot is, kan ik me voorstellen zomaar iets leuks over het hoofd te zien. En het is zo jammer dat te ontdekken als je alweer thuis bent...
Dus voor de ervaren Texelgangers: wat moeten we echt gedaan/gezien hebben? De enige ideeën (naast gewoon wandelen en fietsen natuurlijk) zijn ecomare en het juttersmuseum in Oudeschild.
Graag jullie tips!
n@nny

Moppeke
26-04-2011 om 14:54
Komt ie:
Er is een vogelpark op Texel (http://www.eurekatexel.nl/).
Met 'de Vriendschap' van Texel naar Vlieland. Hele belevenis, vooral bij aankomst op Vlieland. Je gaat dan met een legertruck vanaf de steiger een stuk over de zandplaat richting het vasteland van Vlieland. Kun je een heerlijk dagje fietsen. http://www.waddenveer.nl/
Met de txt10 EMMIE garnalen vissen. Vertrek vanaf Oudeschild. Deze jongens doen dat heel erg leuk en het is heel erg betaalbaar.http://www.garnalenvissen.nl/
Je kunt ook met de boswachter op stap, kokkeltjes/krabbetjes vissen op het wad. Speciaal voor de kids. Erg leuk. Volgens mij is dat van Natuurmonumenten, maar dat weet ik niet zeker. Of dat het vanuit Ecomare georganiseerd wordt, zoiets.
Maar kijk vooral ook even op de activiteitenkalender van het VVV, daar staan ook leuke tips op.
Lekker eten doe je bij de 12 Balcken, in Den Burg (tegenover de Hema). En het lekkerste gebakken visje eet je op het plein bij de visboer in De Koog.

Chris35
26-04-2011 om 16:17
Nog een tip
schapenboerderij Rozenhout (als je kinderen hebt??)
Lekker eten (lunchen) bij de Worsteltent in de bossen bij Den Burg, vaak live muziek in het weekend.
Ik ben gek op Texel en ga volgende week een paar dagen bij een vriendin op bezoek die er woont (fijn logeeradres
Veel plezier!

amk
26-04-2011 om 16:31
Wijngaard
Er zit ook een wijngaard op Texel, elke dinsdag rondleiding en de wijn en rose zijn heerlijk.

Moppeke
26-04-2011 om 19:07
Oh ja, de worsteltent...
Echt een heerlijk adresje. Je kunt er heerlijk in de tuin zitten. Vooral in de namiddag, lekker wat drinken, bakje olijven erbij, zalig! En op zondagmiddag live-bandje, super.
Goeie, Chris35, deze hoort zeker in het rijtje TO DO thuis

rutiel
28-04-2011 om 14:02
Leukleuk!
Dank jullie wel allemaal. We gaan het zeker uitproberen. De worsteltent ken ik nog van toen ik als kind op Texel kwam. Grappig dat hij er nog steeds is!
n@nny

Muriel
01-05-2011 om 11:53
Net terug
En helaas te laat om n@nny nog van tips te voorzien. Er is veel te doen op Texel, meer dan wij tijd hadden in een midweek in ieder geval. Mocht iemand nog iets willen weten over Texel, toch nog onze ervaringen.
De georganiseerde wadlooptochten vanuit Ecomare zijn nu (het is nu hoogseizoen: vorige week Duitsland, komende week Nederland vrij) volgeboekt. De tip van Chris35 voor het garnalenvissen is inderdaad een topper. Voor een tientje per persoon garnalen vissen, maar ook krabbetjes, zeenaalden, visjes en zelfs zeesterren. En natuurlijk zeehonden spotten op de zandbank. Tot slot nog leren garnalen pellen en onbeperkt garnalen eten!
De schapenboerderij Texel tussen Oudeschild en Den Burg (Doolhof 4) vonden onze meiden geweldig. Lammetjes knuffelen en we hebben er zelfs één geboren zien worden! Heel bijzonder.
Een bewolkte middag brachten we door in het overdekte zwembad van Roompot in De Koog: Calluna. Niet goedkoop (30 euro met 2 volwassenen en 2 kinderen), maar de eerste ervaring van de kinderen met een echt golfslagbad, was die prijs dubbel en dwars waard.
Groetjes,
Muriel