Vakantie en uitjes

Flora B
10-09-2010 om 09:17
Tieners en stacaravan
Wij hebben net een voorboeking gedaan op een camping met 2 slaapkamers, onze kinderen, 11 en 13 jaar slapen bij elkaar op een kamer.
Roept mijn moeder gisteren dat het echt niet meer "normaal" is om een jongen en een meisje van die leeftijd bij elkaar op een kamer te laten slapen. Ik kwam niet meer bij van het lachen en heb haar duidelijk gemaakt dat we in een ander tijdperk leven, ze antwoorde dat ze dat wel wist, maar juist daarom.... kinderen zijn nu al veel eerder met alles van het andere geslacht te ontdekken. Ik heb het in de wind geslagen...maar ik moet er toch steeds aan denken, wat vinden jullie hier van?? De kinderen zelf maker er overigens geen enkel punt van.........

May
10-09-2010 om 09:31
Wat een onzin!
Als de kinderen er zelf geen punt van maken, zou ik het zeker ook niet doen... Het zou niet eens in me opkomen om daar een probleem van te maken. Wij hebben zelf een stacaravan en als de kinderen wat ouder worden, zullen ze toch echt bij elkaar op de kamer moeten blijven slapen, want er is gewoon geen andere kamer...

Puck
10-09-2010 om 09:38
Beetje paranoia...
Oma lijkt me een beetje paranoia. Pffft, het zou niet in mij opkomen om mijn kinderen van die leeftijd niet bij elkaar in 1 slaapkamer te laten slapen want je weet maar nooit.... Het is toch juist hartstikke gezellig om lekker met je broer/zus op 1 kamer te slapen tijdens de vakantie. Kun je lekker keten en lol maken en nakletsen.

Rembrand
10-09-2010 om 09:38
Nu wellicht nog niet.
Hoi Flora,
Als je kinderen er zelf geen probleem mee hebben zou ik het er zeker niet van (laten) maken.
Ik kan me echter voorstellen dat je over een jaar of twee wel met dit bijltje gaat hakken.
Wij kamperen en hebben drie kinderen van hetzelfde geslacht (waarvan de oudste niet meer mee gaat op vakantie). Toch hebben wij na de laatste vakantie een tentje aangeschaft waarin de twee jongens allebei hun eigen slaapcabine hebben en er een kleine ruimte tussen zit (waar hun bagage kan staan en waar ze uitgang van de tent is). Ik denk dat ze zich er allebei prettiger bij zullen voelen om hun eigen ruimte te hebben.
M.

reina
10-09-2010 om 09:53
Natuurlijk wel
Zolang de kinderen het zelf leuk vinden is er toch niks aan de hand? Waar is je moeder bang voor? (Mijn volwassen kinderen (zoon en dochter) hebben kortgeleden zelfs, uit nood, en poosje in 1 ruimte geslapen )

Puck
10-09-2010 om 11:19
Rembrand
Zo'n tentje hebben wij ook sinds vorig jaar. Maar niet zozeer omdat ze eigen ruimte prettiger zouden vinden, maar omdat paps en mams het spuugzat waren dat ze continu elkaar letterlijk in de haren vlogen. Nu kunnen ze elkaar in ieder geval niet mer fysiek het leven zuur maken. En tip als je gaat rondtrekken: niet de hele tent afbreken maar als een harmonica in elkaar schuiven en in de caravan zetten. Ideaal

Rembrand
10-09-2010 om 11:23
Puck.
Bij ons vliegen ze elkaar ook in de haren, en de middelste kan het treiteren niet laten. Nu hoop ik dat ze wat langer zullen slapen s'ochtends. Degene die vroeg wakker was ging de andere wakker maken en ik hoop dat dat met de vis-a-vis tent niet meer zal gebeuren.
Handig idee van je om hem niet helemaal af te breken !
M.

Rembrand
10-09-2010 om 11:27
Deze is het. ( voor puck)
http://www.obelink.nl/ws/assortiment_overzichtpagina3.asp?cat=1&id=13&arid=1731

Puck
10-09-2010 om 13:24
Rembrand
Perfect tentje, hij verkleurt alleen wel in de zon, maar ach, dat is niet zo'n ramp. Wij hebben namelijk precies dezelfde...

Rembrand
10-09-2010 om 19:32
Proest puck!
Dat is wel heel toevallig !
Straks ga je me ook nog vertellen dat jullie ook een Dethleffs caravan hebben
M.

Puck
10-09-2010 om 20:03
Eh nee...
Dat nog net niet, en wij hebben hem al 11 jaar, jij bent nog "newbe" in caravanland. Wij hebben een Caravelair. Dethleff kan Puckman niet rechtop in staan.

Sawo
12-09-2010 om 11:20
Belachelijk
Hoi Flora
Mijn kinderen (meisje 16, jongen 14 jaar) sliepen tijdens de vakantie liever niet in 2 persoonsbed omdat de jongste nogal aan de dekens trekt. Maar 2 kamers boeken geen denken aan. Ik sliep ook tot mijn 16 gewoon in de tent bij mijn 1 jaar oudere broer.
groet
Saar

Annet
12-09-2010 om 18:39
Kan best
Hoewel mijn oudste van 12 liever niet op een tweepersoons matras zou slapen met bijvoorbeeld haar neef van 14. (haar broertje is 8 dus dat is niet te vergelijken, een puberbroer is er niet). Maar twee matrassen met twee dekbedden of slaapzakken zou zeker kunnen.

Flora B
12-09-2010 om 19:11
Gelukkig...
In eerste instantie heb ik haar ook heel hard uitgelachen...stom he dat je dan ook nog weer na gaat denken..... Dank, dank...