Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
30-07-2011 om 01:07
Vandaag naar het Aardhuis geweest in Hoog-Soeren (bij Apeldoorn). Het museumpje zelf is niet zo heel boeiend - hoewel Spruit (4) de opgezette dieren wel reuze interessant vond. Maar we hebben een rondwandeling gedaan met de natuurgids, en dat was erg leuk. Ze vertelde heel leuk over de dieren, de geschiedenis van het aardhuis en de kon familie, sagen uit de omgeving... In de verte edelherten en damherten gezien, en van heel dichtbij (achter een hek) wilde zwijnen, die je ook mocht voeren. Aansluitend was er een vogelshow van een valkenier, dat was ook geweldig (even op de website kijken - ik dacht dat dat alleen op vrijdag was).
Kosten: €5,- pp, kinderen t/m 4 jaar gratis. Echt een aanrader. 's Middags is er ook nog een voermoment waarbij je de herten van dichterbij kunt zien, maar daar was ons spruitje te moe voor. In plaats daarvan pannenkoeken gegeten bij het pannenkoekhuis in Hoog-Soeren (ook een aanrader). Alles goed te fietsen vanuit Apeldoorn trouwens... Als je nog meer kon geschiedenis wil op een dag, kun je ook nog naar Paleis 't Loo natuurlijk.
Ondanks de kou echt een heerlijke dag gehad vandaag! Had nog nooit echt vakantie op de Veluwe gevierd, maar wat is 't hier leuk! Veel te doen voor kinderen, en eergisteren in het bos geen mens tegengekomen, heerlijk!
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.
30-07-2011 om 09:01
Accomodatie
In wat voor soort accomodatie verblijven jullie?
Willen zelf ook nog een paar dagen naar de veluwe en zoeken nog iets.
30-07-2011 om 09:17
Goeie tip valkyre!
Dank je - we willen nog enkele dagen weg dus dit hou ik ook in gedachten! En anders voor een andere keer. Groeten, Egel
01-08-2011 om 11:10
Cornilla
Wij hebben huizenruil gedaan - mijn moeder woont daar Ik weet dat er in de omgeving ook wel huisjes te huur zijn, maar niet precies waar. In Hoog-Soeren zit ook een schattig hotel, aan de bosrand.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.