Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bianca1969

Bianca1969

07-06-2012 om 09:07

Tip voor tent alleen opzetten?

Ik heb een tent waar ik heel blij mee ben (Coleman Ridgeline 6 pers.)! Alleen...ik kan 'm niet alleen opzetten. Ik heb wel 2 helpers van 6, maar het is niet zo eenvoudig. We zijn wel even bezig. en eigenlijk willen zij op de camping natuurlijk gelijk op pad.
Dus ben ik van plan deze tent op zolder te leggen en een nieuwe te zoeken. Eentje voor minimaal 4 personen, die ik alleen op zou kunnen zetten. Kunnen de kleine mannen lekker voetballen.
Heb jij zo'n tent? Dan hoor ik graag hoe deze bevalt en welk model het is.
Alvast bedankt! Bianca

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Karsten

http://www.karstententen.nl/
(ook tweedehands heel goed te doen, want die tent gaat bij goed gebruik wel 20 jaar mee).
G.

Vera*

Vera*

07-06-2012 om 10:34

Een opgooitent, in meerdere modellen te verkrijgen, van de Decathlon. Opzetten is een eitje en er zijn modellen met voortenten.
Het opvouwen is een trucje en als je dat doorhebt gaat het heel gemakkelijk.
AMK heeft ook een tent die in je eentje opgezet kan worden, zij kampeert altijd met haar dochter. Misschien reageert ze nog.

Rosa van der Zanden

Rosa van der Zanden

07-06-2012 om 16:37

Ik heb

Een tunneltent van Esvo, model Kaaiman. Onderkant vastzetten in de hoeken, bogen inritsen en de hele bups overeind trekken. Meteen scheerlijntje eraan en dan afspannen. Ik doe het in 20 tot 30 minuten in mijn eentje.
Vier slaapplaatsen, grote leefruimte waar je bij regen met vier man aan een tafel kunt zitten en een kleine luifel die eventueel uit te breiden is. Het is trouwens een lichtgewicht tent.
Katoenen tent, oneindig veel voordelen tov nylon.

Rosa van der Zanden

amk

amk

07-06-2012 om 21:15

10 minuten van aanrijden tot auto op parkeerplaats

de eureka tunnelvision.
3 stokken erin en de spanbanden onderlangs vast maken. 2 haringen aan de ene kant (doet 6 jarige dochter bij voorkeur om daarna de camping onveilig te gaan maken) opspannen en 2 haringen er aan de andere kant in.
binnentent er in haken et voila tent staat. Voor het mooie nog 1 haring aan beide zijden toevoegen en de tent staat.
Voordeel van deze tent: lekker ruim slapen en behoorlijk wat ruimte in de luifel. Je kunt er ook nog een puptent in hangen vinden 6 jarigen erug leuk heb ik gemerkt.En ook lekker hoog en niet zo zwaar.

Vervolgens mik ik alle spullen in de tent, en binnen het kwartier zit ik met m''n boek (bij voorkeur) of ben aan het eten koken.
Is ook een kwestie van de auto en kampeerspullen handig inpakken en veel doen. Ik heb alle kampeerspullen in kratten zitten die gewoon kant en klaar de auto in gaan.

Ik heb nog nooit een scheerlijn bij geplaatst eerlijk gezegd. En ik heb dat ding toch al een jaar of 12. En ook behoorlijk wind er overheen gehad. Daarom denk ik er sterk over precies dezelfde maar dan de nieuwe versie weer te kopen. Ik ga er speciaal voor naar Utrecht naar de Eureka shop.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.