Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

cecile_s

cecile_s

13-03-2009 om 11:14

Tips bangkok?

Wij gaan van de zomer naar Thailand o.a. een paar dagen Bangkok met kids van 7 en 9. We zitten in een hotel in het centrum (met zwembad).

Wie heeft tips voor ons, wat leuk is met de kids? Is de drijvende markt (op en neer vanaf Bangkok) de moeite waard en leuk voor kinderen (ik hoorde dat het vrij ver rijden is), en hoe kom je daar?

En zijn er mensen die in hun hotel toch lekker gezwommen hebben (ik lees nl verhalen over smog waardoor je niet zou kunnen zwemmen - wij zijn er ruim 10 jr geleden geweest, maar heb er zelf niet slechte (smog)herinneringen aan)?

Alle tips welkom. Alvast bedankt.
Cecile

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Cecile

Ik ben net terug van mijn 2e en niet de laatste reis naar Thailand, dus je kunt mij alles vragen.

Over smog in BKK. Ach, ik vond het vorige week wel meevallen. Wij hebben ook altijd een hotel met zwembad in BKK hoor, is prima te doen. Welk hotel heb je?

Je kinderen hebben een leuke leeftijd om van alles te doen. Ik zou zeker een klongtour in BKK doen. Je kunt het beste alles ter plekke regelen, niet via je hotel of een buro'tje. Dit scheelt heel veel geld en het is zo simpel.
Floating Market is 1 grote circusaktie ik zou het niet doen Je rijdt er 2 uur voor en het valt tegen.

Wat zijn jullie allemaal van plan om te doen?

Je moet zeer zeker het Koninklijk Paleis bezoeken en ernaast is What Po, de liggende grote buddha. Je kunt dan wandelen door de chinese wijk en met de pont over naar What Arun, de porcelein tempel.

Verder zijn er ook leuke fietstours in BKK. Als je hier interesse in hebt dan zoek ik ff de site voor je op.

gr Lis@

Nivea

Nivea

13-03-2009 om 17:35

Cecile

Wij hadden 8 jaar geleden ook geen smog. Maar ik weet niet precies wat je bedoelt met het centrum. Ik had het gevoel dat het één groot centrum is. En het centrum van de zakelijke wijk, het toeristencentrum, het centrum nabij het Koninklijk Paleis.

Je hebt een drijvende markt buiten Bangkok en die is veel mooier. Ga vroeg, voor alle toeristenbussen. Dan is het echt nog een beetje authentiek. Ik vond het wel erg leuk op de drijvende markt, stap zelf in een bootje, koop iets wat er lekker uitziet en dat is dan je ontbijt. Het lijkt me voor kinderen zeker leuk. Er zijn zoveel gekke dingen te koop.
Kun je combineren met de hoogste chedi (tempel). Dat hoogste deed me weinig maar het is er erg rustig, monnikken lopen er rond, etc.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.