Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips gevraagd: david crockett ranch/ disneyland

De knoop is doorgehakt we gaan in maart 4 dagen naar Disneyland!

We hebben een blokhut(stacaravan) gehuurt op de David Crockett Ranch, wie heeft er tips en wat moeten we beslist wel doen en helemaal niet??

P.s. we gaan met 3 kids (10, 8 en 5)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Nasha 1st

Nasha 1st

19-02-2009 om 21:53

Over de ranch of over disney?

wat wil je weten?

Jolijt

Jolijt

19-02-2009 om 21:56

Doen

Veel plezier maken! Neem de eerste dag een kaart mee van het park en bekijk 's avonds de snelste route langs de attracties die jullie het leukst lijken. (op de kaart staat ook voor welke attracties fastpasses zijn).
Hou de temperatuur in de slaapkamer in de gaten; wij hebben het 1 keer zooo koud gehad (kinderbedje stond voor de verwarming dus die kon niet aan) dat we de kleine bij ons in bed hebben genomen. Volgende nacht kamer eerst verwarmd.
De verschillende landen gaan open op de tijden die staan aangegeven, maar het park op zich gaat eerder open. Reken dus met looptijd niet op bv 9.00 uur aan het hek maar maak dat je er bv om 8,45 bent.
Niet doen: gaan lunchen/dineren om de vaste tijden, maar net even eerder (half 12, 4 uur/half 5) of ga buiten het park eten. Er is een winkelcentrum vlakbij met allelei restaurants (een soort foodcourt). Hier kun je rustiger en goedkoper eten, maar in het park of in disney village is het ook wel leuk.

Heel veel plezier (wij gaan maandag)

naomie p

naomie p

20-02-2009 om 10:11

Uddel

mag ik vragen wat je moet betalen voor dit arrangement?
Wij hebben ook plannen. met 3 kinderen.

Hillary

Hillary

20-02-2009 om 13:43

Zelf koken

Wij hebben ook een voorkeur voor Davy Crocket. vnl omdat je dan zelf kunt koken. Het eten is in Disney niet te eten. Of je nu een hamburger of een pizza eet, smaakt allemaal naar karton en het kost nog veel ook. Neem wat makkelijke gerechten mee van huis. Maak de dag vantevoren al wat klaar, bijvoorbeeld nasi goreng ofzo, hoef je alleen op te warmen dan. Een keer macaroni, een keer soep met brood ofzo en je bent de dagen al door.
Verder kan het in Disney erg koud zijn. Je kunt eventueel overwegen voor de kids een skibroek mee te nemen als je die hebt, anders een maillot of legging onder de lange broek, ook voor jezelf. Mutsen, handschoenen en warme sokken (skisokken) en schoenen dan moet het lukken.

uddel

uddel

20-02-2009 om 19:24 Topicstarter

Alle tips zijn welkom!

Alle tips zijn welkom zowel over Disney als de ranch, Nasha.

We gaan zeker zelf etenswaren meenemen, we gaan toch met eigen auto dus dat vind ik wel makkelijk. En idd een keertje macaroni, brood met soep en een keer frietjes klaar, gezond doen we thuis wel weer!

Ook gaat er warme kleding mee, goeie tip Hillary ik ga de skibroeken uit de kast halen! Het is wel heel vervelend als je het de hele dag koud hebt.

Naomi, we zijn voor 4 dagen nog net geen 400 euro kwijt, een hoop geld maar ja de kids willen zo graag. We gaan nu niet in het seizoen maar doordeweeks terwijl er geen schoolvakantie is. Disney had/heeft tot 3 april een aanbieding van kinderen tot 11 jaar gratis en daar maken we nu gebruik van anders is het onbetaalbaar!

Dus nogmaal alle tips zijn welkom! En vraag van mijn zoontje de attractie van Nemo is dat eng? Gaat het hard?

Groetjes Uddel

ayla

ayla

21-02-2009 om 20:02

Ik lees mee, ik ga ook

met zus en mijn dochter van 4,5. We gaan eind maart 2 dagen. 1 overnachting dus.
Welke attracties zijn de moeite, waar moeten we als eerste naar toe, hoe kunnen we het het beste doen met eten. Voor het eerst dat we gaan

Jolijt

Jolijt

21-02-2009 om 21:54

Algemene disneytip

Voor hen die langer willen dan 3 dagen: neem een jaarabonnement!
Kosten: 129 euro per persoon (voorheen ook nog met een korting als je met meer dan 5 op 1 adres woont (en allemaal een abonnement neemt..), kan ik nu op de site niet zo snel vinden... mijn frans is niet zo best...)
Dan heb je een kaart met toegang voor beide parken voor 335 dagen per jaar. Een aantal dagen zijn uitgesloten, maar die hebben ons nog nooit in de weg gezeten (het is bv niet de hele zomer- of kerst vakantie vaak wel een paar dagen tussen kerst een oud en nieuw) (wil je niet dan is er een kaart voor 189 euro voor ALLE dagen)
Parkeren is gratis (behalve de keer van aankomst... scheelt iedere keer 10 euro, bij sommige arrangementen is het parkeren ook gratis, dan geldt dit voordeel niet)
Verder heb je 10% korting in winkels en restaurants.

De handige floepers zetten deze aanbieding echter niet op de NL site, alleen op de franse. (disneylandparis.fr/trouvez votre offire/pasport anuuel/ non adherents/ fantasy)

Losse kaarten voor twee parken voor drie dagen kosten 134 voor volwassenen en 114 voor kinderen.
Wil je dus langer dan drie dagen, of zit je een week rond parijs en wil je 5 ochtenden en avonden, kom je zo gunstiger uit.
Wij gaan meestal een vakantieweekje (komende week dus) en dan in de zomervakantie (of vlak ervoor) nog een paar dagen en voor kerst. Die kaart komt er best uit

Nasha 1st

Nasha 1st

22-02-2009 om 14:14

Uddel

Disney is zo leuk dat ik maar 1 tip heb, geniet ervan, probeer fast-passen te krijgen zodat je alle atracties kan zien....Ik kijk al weer uit naar de zomer, als we wederom naar Disney gaan....Tot nu toe elke 3 jaar )

doremi

doremi

26-02-2009 om 17:09

Net terug.....

.... het was hartstikke leuk natuurlijk, maar die wachtrijen, het lijkt wel of het steeds erger wordt. Bij Nemo geen één keer (in 5 dagen tijd) een wachttijd van korter dan 100 min. gezien! Hier hebben we dus 1x in de rij gestaan, voor een ritje van nog geen 2 min. Dat kostte ons dus een hele ochtend. Wel leuke attractie hoor, maar dus maar 1x gedaan. Nemo heeft ook geen fastpass dus dat maakt de rij ook extra lang. En dit keer ook een paar keer storingen meegemaakt, ook heel vervelend als je al een uur in de rij staat en dan de attractie stil komt te liggen. Kan Disney niks aan doen natuurlijk maar wel behoorlijk balen, zeker voor de kids!

Jolijt

Jolijt

26-02-2009 om 22:21

Update prijzen abonnement

Inderdaad is er nog steeds een korting voor meer dan 5 personen op 1 adres. Wij betaalden 103 euro per persoon (met z'n zessen). Alsnog een hoop geld, maar 618 is beter dan 774. Overigens wisten meneer Fransoos bij de kassa plots niets van die regeling... maar zijn supervisor wel (en 1000 excuses natuurlijk).
En net als Doremi schrijft... het was gigantisch druk, gewoon niet leuk meer. Maar de eiffeltoren, de chams elysees en het louvre maakten veel goed. Meestal is het in de zomervakantie een stuk rustiger in Disney.

naomie p

naomie p

27-02-2009 om 18:36

Hoe doe je dat?

Hoi, wij hebben ook Davy crocket geboekt voor 3 dagen en ook 3 dagen entree.
Als het echt knetterdruk is en je wilt graag naar parijs centrum... met de metro, bus ?? auto lijkt mij niet zo heel handig? zijn er vanuit daar ook busexcursies te koop ofzo?
Wij gaan 29 mei!

Jolijt

Jolijt

27-02-2009 om 21:12

Naomie

Wij zijn nu twee keer Parijs in gegaan vanuit een verblijf in/rond Disney. De eerste keer vanaf station Disneyland met trein en metro naar de Eifeltoren. Op zich goed te doen, maar we werden een beetje kriegel van de zakkenrollers... we waren goed gewaarschuwd maar hebben alsnog twee pogingen gemerkt (en dus ook een aantal niet gemerkt) Gelukkig was er op de te rollen plaatsen niets te halen.
Dit keer zijn we met de auto gegaan (wordt door iedereen afgeraden hoor, en je ziet vrijwel geen andere NL-nummerborden...). Het is ons goed bevallen, maar manlief rijdt echt overal. Het verkeer is heel maf, vaak is er geen belijning en dan zijn er zoveel banen als de bestuurders verzinnen. De banen verdwijnen en verschijnen naar believen. Wat in ieder geval goed te doen is, is met de auto naar het Louvre, daar onder is een parkeergarage (reken op 30 euro voor een dag... valt dus wel mee in verhouding tot trein/metro voor meer personen). Het Louvre zelf viel mij heel erg tegen... drommen mensen, geen enkel bordje in het engels (mag toch wel op een plaats waar zoveel nationaliteiten komen), veel afval overal (binnen en buiten). De Mona Lisa hangt totaal verpest achter spiegelend glas. Genoten van de ervaring, maar ik zou niet nog een keer gaan. Eifeltoren eigenlijk zelfde laken een pak... druk druk druk en vies. (misschien hadden we wel te verkeerde vakantie bedenk ik me nu... het was overal druk!). De Champs Elysees was een ervaring, vooral het verkeer... een wonder dat we alle lak weer mee naar huis konden nemen. Met een navigatiesysteem was alles goed te vinden en de afstanden vielen ons erg mee; volgende keer gaan we een aantal dingen lopend doen, maar deze keer waren onze voorbereidingen onvoldoende.
Ook heel leuk en wel goed te doen met de auto: het Paleis van Versailles.

lennest

lennest

01-03-2009 om 12:06

Davy crockett ranch

We zijn er geweest. HEt is gewoon een stacaravan en die wij hadden was behoorlijk oud en versleten. We hadden gekozen voor één slaapkamer, stapelbed en klein tweepersoonsbed. IN de slaapkamer zit een stoppenkast, controleer 's avonds of de schakelaar van de boiler omstaat, anders heb je geen warm water in de ochtend. Handdoeken worden dagelijks verwisseld, maar daar moet je voor bellen. Telefoonnummer hangt ergens in de keuken. Je krijgt bonnen om een ontbijt op te halen. Stel je daar niet te veel van voor. Je kijgt stokbrood, jam, nutella, boter, sinasappelsap uit een pakje, oploskoffie, melk en oploschoco.
Zoals ik al zei, een oude en versleten stacaravan die opgeleukt is met nep-hout zodat het op een blokhut lijkt. Twee elektrische kookplaten, weinig pannen, een allegaartje van borden en bestek, gelukkig wel een vaatwasser. Die zet je aan als je weggaat, want het ding maakt een gigantische herrie. Buiten heb je een oude picknicktafel en een afstandse bbq. Maar goed, het was schoon en we hoefden er alleen maar te slapen en te eten! We hebben een stuk kaas van thuis meegenomen en voorverpakte vleeswaren. In de kampwinkel is wel wat aan etenswaren te krijgen, maar niet zo veel en het is duur. Wij hebben macaroni en rijst van thuis meegenomen, een pakje kruiden en wat verse groenten gehaald in de winkel. Plus: in de winkel flessen van 1,5 liter water gehaald en extra stokbrood en meegenomen naar Disney omdat we het eten/drinken daar gewoon veel te duur vonden. Officieel mag het niet, maar als ze iedereen buiten moeten zetten die eten/dinken mee naar binnen neemt, kunnen ze det tent wel sluiten.
Op de ranch is een leuk zwembad en 's avond komen er disneyfiguren. Ook leuk. De ranch is ongeveer 15 minuten rijden vanaf disney.
Veel plezier!

Jolijt

Jolijt

01-03-2009 om 18:13

Lennest

In de duurdere disney hotels heb je niet meer ontbijt hoor... chocoladecroissantje en wat vers fruit erbij (lekker fruit beroerd schoongemaakt), that's it.

De pizzeria in het nabijgelegen winkelcentrum is een aanrader voor het (avond)eten. Schattig engelsploeterend personeel dat het iedereen naar de zin wil maken en lekker eten. En daarbij zit een gigasupermarkt waar je echt alles kunt halen (gegrilde kip, heerlijk quiche, verse vis, prachtige groenten en fruit...)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.