Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips gevraagd week wintersport in pension

volgend weekend gaan wij voor een week naar Tsjechie voor wintersport. We verblijven dan op een familiekamer, ontbijt zit er bij in.

Tot nu toe zijn we op vakantie geweest in huisjes, vouwwagen of een nachtje in een hotel. Een week pension hebben we nog nooit gedaan.

Heeft iemand nog tips? Is er iets dat we niet moeten vergeten?
Ik had zelf al b.v. gedacht een klein waterkokertje. Om namelijk voor elk kopje koffie beneden naar de bar te kleppen, daar heb ik niet zo'n trek in.

groetjes van Purk

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Puck

Puck

19-12-2010 om 19:46

Lekker purk

Goed vooruitzicht Purk.
Waterkokertje is idd een goed idee. Ik zou dan ook zelf de kopjes meenemen. Als je geen zin hebt om in de supermarkt (de grote zijn goed gesorteerd, niets mis mee) te zoeken naar koffie dan zou ik vanuit Nederland koffie meenemen. Een theedoek om die kopjes af te wassen is natuurlijk ook slim.
Verder: spelletjes oid om je te vermaken, limonadeglazen voor de kinderen, klein leeslampje voor op je boek.
Fijne vakantie.

Koek

Ontbijtkoekrepen/liga enz., voor tussendoor. Lekker en voedzaam voor onderweg in de auto, maar ook als tussendoortje in je pension.

Fles limonadesiroop, altijd handig met kids, ook voor onderweg (onderweg dan ook een fles water meenemen ).

Een (aardappelschil)mesje. Altijd handig, om op de kamer een appeltje te schillen, of meegenomen broodje uit de ontbijtzaal mee te snijden enz.

Boterhamzakjes. Stel dat je zelf in de supermarkt een lunchpakketje wilt samenstellen, dan kun je dat verpakken. Maar misschien is die mogelijkheid er ook wel in het pension bij het ontbijt.

Chippie

Chippie

19-12-2010 om 23:05

Spelletjes!

Ik weet niet hoe koffie-minded je bent, maar een waterkokertje meeslepen? Okee, als je echt niet zonder kunt... Ik zou inderdaad snaaigoed, drinken en wat fruit meenemen voor op je kamer. Ik stop bv 's morgens ook altijd een Liga oid in ieders jaszak. Tijdschriften, boeken en spelletjes mogen natuurlijk ook niet ontbreken. Bedenk ook wat je gaat doen als je een dag (of twee) niet kunt skien? Oh ja, voor de wintersport neem ik ook altijd een extra lekker douche/badschuimpje mee.

Puck

Puck

20-12-2010 om 12:19

Koek etc. daar te koop

Etenswaren zou ik niet teveel meeslepen, tenzij je niet naar de winkel wilt in Tsjechië. De grote supermarkten zijn heel ruim gesorteerd en hebben in de wat grotere plaatsen het formaat van de Franse Hypermarchées.
En Chippie: een waterkokertje is toch geen gesleep. Zelfs als je niet zo koffie-minded bent is het prettig om niet voor een kopje altijd naar de bar te hoeven. En wat dacht je van instant chocomelk als je van het skiën terug komt. Of een kop soep?

purk

purk

20-12-2010 om 16:52 Topicstarter

Waterkokertje

ik wilde die waterkoker inderdaad gebruiken voor meer dan alleen koffie, ook thee, chocomelk.
Verder goeie tip van de koek etc. Beetje sneupen in grote supermarkten vind ik erg leuk, dus ik zal niet te veel meenemen
We nemen een paar spelletjes mee en verder begreep ik dat in het pension ook veel spelletjes zijn (Nederlandse eigenaren).

Bedankt allemaal voor het meedenken!

groetjes van Purk

Lynna

Lynna

20-12-2010 om 23:37

Plastic bestek?

Toen wij op wintersport in een pension zaten had ik veel plezier van plastic bestek. Zo kon ik nog eens een broodje smeren, soep eten etc.

Veel plezier!

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.