Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips voor (groot!) huis voor wintersport voor ca 12 personen

Na heel wat jaartjes willen we toch weer eens op wintersport. Manlief en ik hoeven niet zo nodig meer op de latten, maar oudste dochter is vorig jaar met vriendje mee geweest en erg enthousiast, en jongste wil al jaren lang eens 'echt' skieen (we gaan hier wel eens naar zo'n skibaan).
Gezin zus heeft zelfde verhaal en kinderen in dezelfde leeftijd. We willen eens kijken of we samen kunnen; kinderen samen op skiles en gezelligheid van elkaar, en wij idem.

Ik heb net wat zitten zoeken maar vind het erg lastig. Ik zie wel wat aardige huizen maar geen idee of dat in/bij een leuk ski-gebied is.

Daarom hier de vraag aan alle ervaringsdeskundigen hier: wie oh wie weet een leuk huis ergens in Oostenrijk, Italie, Zwitserland of Frankrijk?
Het moet wel (minstens) 6 slaapkamers hebben, niet al basic (eerlijk gezegd; hoe meer luxe hoe beter, haha!), en vooral vlakbij skipistes zodat we niet met auto of lange bustochten hoeven te maken.

En oh ja, we willen in de krokusvakantie, dus vanaf 20 februari.

Ik hoop op veel tips!
groet
Mare

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ander nikje

ander nikje

08-08-2009 om 22:13

31!

Hoi, Op de site van Belvilla heb ik er 31 gevonden die aan je wensen voldoen. Je tikt wintersport in, daarna de datum, dan klik je 6 slpk. aan en dan komen er 31 tevoorschijn. Van Duitsland- Oostenrijk en Frankrijk... van heel er duur (met personeel) tot redelijk betaalbaar succes....... Je kunt ook nog kijken op chalets.nl.

Mare

Mare

10-08-2009 om 17:43 Topicstarter

Hoi ander nikje

Ja, die heb ik ook allemaal gevonden. 'Probleem' is echter dat ik het lastig bepalen vind of dat ook een leuk ski-gebied is, geschikt voor zowel geoefende als beginnende skiers etc.
Vandaar mijn vraag om first-hand ervaringen van mensen zelf. Dat geeft vaak de beste indruk is mijn idee!

Dank voor het meezoeken,
Mare

Vallandry

Ik heb een aantal keren een chalet gehuurd in Vallandry (skigebied Les Arcs). Vallandry is een klein skidorp met weinig hoogbouw, maar net wel met een supermarktje, wat restaurantjes en een bakker. Je kan lopen naar de skiliften en gevordere skiers kunnen terug skien naar de chalets.

Beginnende skiers hebben ws voldoende aan een skipas voor alleen Vallandry. Gevordere skiers kunnen een pas voor Les Arcs nemen of Paradiski (bij laatste ook toegang tot skigebied van La Plagne, dan heb je maarliefst 425 kilometer piste!).

Vallandry ligt in bebost gebied waar ook mooie wandelingen zijn te maken voor de niet-skiers.

Ik ben er nu een aantal jaren niet geweest omdat onze kinderen nog klein zijn, maar als die in de ski-leeftijd komen dan wordt het zeker weer een optie!

ander nikje

ander nikje

11-08-2009 om 10:21

Mare

Je kunt ook kijken op prikpagina wintersport, in dat forum worden veel wintersportgebieden met elkaar vergeleken, ook in het archief kan je veel vinden over een skigebied.
Ook wintersporters.nl/skigebieden daar worden skigebieden met elkaar vergeleken. Ik vind het ook altijd lastig inschatten, maar de laatste jaren skien we in Skiwelt,daar is echt voor ieder wat wils. Ik ben van de blauwe en licht rode pistes, maar de rest van de familie wil graag knalrood en zwart........... Succes met je keuze!

Mare

Mare

21-08-2009 om 22:56 Topicstarter

Dank dank

inderdaad werk aan de winkel haha!

Ik heb 'm even overgeknipt en plakt zodat ik 'm bij de hand heb, en we gaan zondag er uitgebreid voor zitten. Al hoor ik net dat het dan weer mooi weer wordt... dus wellicht wordt het toch een keer een avond.
Superbedankt voor de moeite!

Mare

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.