Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tips voor hotel in Nederland in mooie omgeving?

Ik wil met mijn partner een paar dagen in Nederland naar een hotel in een mooie omgeving (liefst dus veel groen, bij voorkeur ook heide of een beetje heuvelachtig). We denken aan Drenthe of Overijssel. Iets anders mag evt. ook. Heeft iemand tips voor een leuk hotel? Niet te eenvoudig, beetje comfortabel, we willen in elk geval met een bad en met goede wifi. En dus veel wandelgelegenheid. En er moet gelegenheid zijn om eten te laten bezorgen, dus niet helemaal in de middle of nowhere. Ik hoop dat jullie leuke tips hebben.

Van der Valk Harderwijk. Net buiten de stad. En vlak bij bos, heide etc. 

Ik zou ipv een hotel een VIP huisje bij centerparcs nemen. Lekker een sauna erbij en 's ochtends verse broodjes aan de deur. Eten kun je laten bezorgen. 

ArianneH

ArianneH

27-02-2021 om 17:09 Topicstarter

Chantalpa, dat is een goed idee! Een eigen huisje met bad en sauna en goede wifi waar je eten kunt laten bezorgen en in een mooie wandelomgeving is misschien een heel goed alternatief. Als iemand concrete parken weet waar je mooi vlakbij kunt wandelen? Wij gaan nooit naar die parken. Maar een hotel, liefst met privesauna die je wel kunt gebruiken, is ook zeker een optie.

Landal rabbit hill, landal miggelenberg, landal west Terschelling. Er zijn zoveel mooie parken. 

Vermijd wel schoolvakanties.  

Zo’n huisje is leuk met kinderen, maar als stel zonder kinderen wil je toch niet naar Center Parcs? Althans ik, moet er niet aan denken...

Kies een mooi hotel in een omgeving die je aanspreekt. Bijv De Cantharel (vd Valk) of als het luxer mag zijn Hotel De Bloemenbeek in De Lutte.

Mijn ouders gaan zeer regelmatig naar huisjes. Meestal trouwens Landal, niet Center Parks, en altijd buiten de schoolvakanties.

Je zit veel ruimer in een huisje dan op een hotelkamer. Ieder zijn meug.

Wat parken betreft: Landal Hoog Vaals is ook mooi, en strategisch gelegen.

Groeten,

Temet

Klopt, ieder zijn meug. Als wij met z’n tweeën weg gaan dan zijn wij veel op pad en hebben we de ruimte niet nodig. Maar als je veel in het huisje bent is het misschien wel prettig.  Er zijn ook kleinschalige huisjesparken die dan geschikter zijn dan CP. Tenzij je het zwemparadijs in wil. Dutchen heeft mooie huisjes. Nieuw en luxe. CP niet zulke goede ervaringen.

Landal Hoog Vaals 2 keer geweest. Mooie omgeving! 1 keer een heel mooi huisje, 2e keer een uitgeleefd huisje. Opletten daar.

Klooster Nieuwkerk bij Goirle is misschien ook wel leuk. Ligt tegen de Belgische grens aan, midden in een prachtig natuurgebied en ondanks dat het in de middle of nowhere ligt is er volgens thuisbezorgd.nl genoeg keuze qua maaltijdbezorgers. Ik ben alleen bang dat je geen bad op je kamer hebt. Wifi staat niet op de website, maar ik denk dat dat ze dat wel hebben (aangezien het mobiel internet er slecht is, hij twijfelt nog wel eens of je niet in België bent, en ze ook zalen verhuren voor vergaderingen)

ArianneH

ArianneH

28-02-2021 om 21:49 Topicstarter

Dank voor de tips. Granola, ik snap jouw opmerking wel. We willen alleen graag een sauna erbij en dat is in een hotel tijdens corona wel heel ingewikkeld. De Bloemenbeek wel bekeken (mooI!), maar is nu zelfs gesloten. Dus dat is de reden dat een vakantiehuisje (op een park) nu wel een optie is.Als mensen nog tips hebben voor iets met sauna, bad en goede wifi en wandelmogelijkheden, dan graag. 

Ik ben een keer in De Wilmersberg (in Twente) geweest met mijn moeder. Dat was heel mooi, heel ontspannen, zeer gastvrij en in een prachtige omgeving. Misschien is dat wat? Vanwege corona nu wel gesloten

Bugalowpark Het Grote Zand in Hooghalen. Heeft vip huisjes met sauna, je loopt zo het bos in. Is van Roompot dacht ik maar doet ook aan verhuur van particuliere eigenaars.

https://www.aparthotelzoutelande.nl/ 

Erg mooie locatie en appartementen!

Fletcher in Rijssen is een heel mooie locatie maar kamers sms iets minder luxe. Omgeving Vorden of Zutphen. Mooie stad met veel wandel en fietsroutes.

Bijzonderplekje.nl , tips voor mooie huisjes, hotels ed, echt een aanrader.

ArianneH

ArianneH

15-04-2021 om 14:35 Topicstarter

Bedankt voor alle tips. Leuk, ook misschien voor andere keren. We hebben uiteindelijk de tip van Chatalpa opgevolgd en een eigen huisje met sauna genomen, maar dan van Landal. Heerlijk was het, even andere omgeving en veel mooie natuur. En erg fijn die sauna.
Trouwens in vervolg op Simba: Zutphen is inderdaad een prachtige stad. Er zijn wandelingen van de VVV te downloaden voor ik dacht maar EUR 2,50. Erg leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.