Vakantie en uitjes

Sjansje
28-02-2013 om 23:22
Tips voor milaan
In de meivakantie gaan we een paar dagen naar Milaan.
Wie heeft er nog tips? Wat moet je gezien hebben? En waar kun je lekker (niet te duur) eten?
Alle tips zijn welkom, we zijn er nog nooit geweest.

JansjeRommy
03-03-2013 om 14:19
Milaan
Ha Sjansje,
De meningen over Millaan zijn verdeeld, ik vind het een hele leuke stad, juist omdat het ook echt een stad is die leeft. Geen museum.
In mei kan het heerlijk weer zijn al heb je geen garantie. Neem dus ook iets warms mee.
Ga zeker naar de Duomo en ga het dak op, dat is fenomenaal.
En bezoek de Galeria Vittorio d'E.
De wijk rondom de navigli is heel erg leuk om winkeltjes te kijken en lekker te eten. Eventueel een fiets huren is ook leuk. Veel mense vergeten die wijk!
In het weekend een van de parken in.
De Via MonteNapoleone om je te vergapen aan dure winkels en zoek vder de marktjes en markten op om lekker te struinen.
En bekijkn ook eens de minder bekende kerken Basilica of Sant’ Ambrogio of de kerk van Sant Alessandro. en ook zeker Santa Maria delle Grazie waar Da Vinci zijn ‘Het laatste avondmaal’ te bewonderen is. Je moet daarvoor wel reserveren.
Tussendoor veel koffietjes drinken en mensen kijken!
Veel plezier, Jansje

Sjansje
03-03-2013 om 15:50
Jansjerommy
Dank je wel voor de tips!
Dit wordt het eerste vliegreisje voor onze dochter, en we hebben eigenlijk redelijk willekeurig op een goedkope vliegreis gezocht. Het was Milaan, Vilnius of Riga . Milaan leek me het prettigste qua weer, dus dat is het geworden.
Ik heb zelf natuurlijk ook al wat gegoogled, en ben al veel van jouw tips tegen gekomen.
Navigli lijkt me een hele leuke wijk! En dat je voor Da Vinci moet reserveren wist ik niet. Maar die willen we zeker gaan bekijken.
Een fiets huren zal wel niet lukken, dochter fiets op een aangepaste tandem, en die zullen daar wel niet verkrijgbaar zijn. En ook al was dat wel zo, dan lijkt me het fietsen op zo'n gevaarte geen pretje in het drukke Milaan
Maar in elk geval: Bedankt voor je tips!
We hebben er zin in!

skik
04-03-2013 om 22:40
Sjansje
Laat je nog even weten hoe het was? Wij gaan in de zomervakantie een paar dagen naar Milaan, ik heb de tips van Jansje al opgeslagen, maar houdt me aanbevolen voor meer. Veel plezier alvast!
skik

Sjansje
05-03-2013 om 12:07
Skik
Leuk dat jij ook naar Milaan gaat! Alvast veel plezier, en ik zal even laten weten hoe het was.

JansjeRommy
09-03-2013 om 10:26
Veel plezier allebei
De laatste keer dat ik in Milaan was regende het vreselijk, maar dat was ook in de herfst. Ik moest toch werken, maar toen heb ik verder ook niet zoveel gedaan. Als het mooi weer is is het een superleuke stad waar je lekker je ogen uit kunt kijken naar mode, design, mensen etc. Mocht je erg van shoppen houden kun je ook nog overwegen een bustour naar zo'n factory outlet te doen. En als je goedkoop en toch lekker wilt eten, ga in de buurt van de universiteiten kijken. Daar zitten veel leuke kleine goedkope eettentjes waar de studenten neerstrijken. In ieder geval: heel veel plezier.