Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Snuggle's

Snuggle's

22-07-2011 om 19:35

Tips voor rijden in engeland?

Wij beginnen onze vakantie dit jaar in Engeland, gaan over via de tunnel. Ik zie er behoorlijk tegenop om links te moeten rijden. Iemand ervaring met links rijden en misschien wat tips (of een geruststelling )?
Is het noodzakelijk om te reserveren voor de tunnel? Lijkt me handiger om het niet te hoeven doen, maar weet niet of het vaak vol zit?

Snuggle's

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

22-07-2011 om 20:30

Ik woon in engeland.

Ik vind de overgang vrij makkelijk eerlijk gezegd. Je kunt eventueel kijken naar een extra spiegeltje voor de dode hoek aan de verkeerde kant.

Je moet juist extra oppassen na een paar dagen, want dan ben je gewend en ga je opeens de mist in

En ik zou gewoon de eurotunnel boeken, vaak heb je dan goedkopere prijzen. Als je je trein mist, kun je zonder extra kosten een latere nemen. Of een vroegere als je te vroeg bent.

Wij gaan dit jaar met de boot heen en weer, want dat is veel goedkoper!

Snuggle's

Snuggle's

22-07-2011 om 21:37

Goedkoper met de boot?

Heb je echt een ticket met de boot gevonden wat goedkoper is dan de tunnel? Van waar naar waar? Voor ons is dat sowieso te laat, maar ben wel benieuwd, wat ik zag was veel duurder.

Snuggle's

Vera*

Vera*

23-07-2011 om 09:46

Wij ook

Wij hebben voor morgen de boot geboekt, dat is een week geleden gedaan en betalen 87 euro voor een enkele reis met aanhanger van Calais naar Dover.
Voor de terugweg hebben we de tunnel geboekt, die is bijna twee keer zo duur maar je bent wel veel flexibeler v.w.b. vertrektijd. Aangezien we de kinderen van twee verschillende kampen moeten ophalen in de ochtend hebben we niet voor de boot gekozen. Als je dan de boot mist kun je erg lang wachten op de volgende.
Mijn man vindt linksrijden geen probleem (ik rijd geen auto) en als je van de boot komt wordt je vanzelf de goede kant/baan/richting op gestuurd.

Vera

Vera

Vera*

Vera*

23-07-2011 om 09:48

Snuggle's

Heb je gekijken naar prijzen van de boot Calais - Dover of een nachtboot een stuk Noordelijker?

Vera

Snuggle's

Snuggle's

23-07-2011 om 11:10

Goh

Wat stom zeg, dat is inderdaad een stuk goedkoper, en er is nog plek ! Ik had vooral naar boten gekeken vanaf HvH, maar dat is onbetaalbaar.
Mijn vriend is echter zeeziek en zegt dat deze overtocht met een hoovercraft is waardoor het veel onstuimiger is. Weet iemand of dat zo is?

Snuggle's

dc

dc

23-07-2011 om 16:21

Geen hoovercraft

http://www.directferries.co.uk/

Wij gaan met een gewone boot, en niet met een hoovercraft van dover naar duinkerken. Voor een retour betalen we 97 euro (niet pond) voor met 2 volwassenen en 3 kinderen (5,3 en 0)

En de overtocht duurt maar 2,5 uur ofzo.

Fiorucci

Fiorucci

23-07-2011 om 18:36

Geen hovercraft

Nee hoor, Calais-Dover is geen hovercraft. En vorige week heb ik deze reis gemaakt met een bus, weekje Londen. Op de terugweg hebben we de boot gemist, en na drie kwartier ging de volgende al, boten vertrekken daar heel snel na elkaar. Overigens, ik ben ooit met de hovercraft geweest via HvH, maar dat schommelt echt niet meer dan de gewone boot, weet ik nu.

Snuggle's

Snuggle's

23-07-2011 om 18:52

Oké

Ik weet niet of hij op reispillen reageert, hij is ooit een keer met een hovercraft naar GB geweest met een storm en erg ziek geworden en is er daarom nogal huiverig voor.
Ik zag ook reizen vanuit Duinkerke, nog net iets dichterbij, en overal zo te zien nog plek genoeg. Fijne tips, daar hebben we echt wat aan!
Vind het echt spannend, we gaan donderdag, ben nog nooit in Engeland geweest, erg bijna . We moeten vrijdag op een festival bij Birmingham zijn, dus nu nog even uitzoeken of we in 1 keer gaan of toch maar een camping bij Dover nemen donderdag. We kunnen hier donderdag pas in de middag weg, dus zouden net met de spits rond Londen moeten rijden, niet heel handig waarschijnlijk.

Snuggle's

Vic

Vic

23-07-2011 om 19:01

Links rijden

Ik vind het helemaal niet makkelijk om links te rijden. Op de snelwegen en in het stadsverkeer gaat het prima, dan rijd je gewoon met het verkeer mee. Het is vooral lastig in onverwachte situaties, die je best vaak meemaakt op Engelse landweggetjes. Als er ineens een tegenligger komt, ben ik toch geneigd om naar rechts uit te wijken. Ik ben ook eens in de war geraakt toen ik van het terrein van een benzinestation weg reed. En de weg oversteken is natuurlijk levensgevaarlijk
Ik ben twee keer met de boot geweest. Een keer met een normale ferry (StenaLine), toen was ik doodziek, en een keer met zo'n snelle boot vanaf Duinkerken waar ik nergens last van had.

Snuggle's

Snuggle's

23-07-2011 om 19:53

Vic

Dat lijkt mij dus ook, zeker in onverwachte situaties, je hebt toch een soort reflex. Gelukkig is vriend wat stoerder dan ik, in m'n eentje had ik het denk ik niet gedurfd. Ik zal er wel vaak naast zitten met m'n ogen dicht ben ik bang. Ik hoop maar dat de bewegwijzering een beetje duidelijk is

Snuggle's

NaShA

NaShA

23-07-2011 om 23:19

Reispillen en nog rijden?

ik weet niet of dat verstandig is, je wordt een beetje suffig en slaperig van de primatour....en dan ook nog links rijden...

Vic

Vic

24-07-2011 om 13:23

Reispillen

Ik las laatst in een ander draadje dat in reistabletjes dezelfde stof zit als in mijn antihistaminetabletten. Die neem ik niet zo vaak meer in, omdat ik er binnen een uur van in slaap val. Daar kan ik echt niet mee rijden.

Puck

Puck

25-07-2011 om 10:07

Vic

Reistabletten zijn ook antihistaminica, net als jouw antihistaminetabletten. Maar er zit zeker niet dezelfde stof in, wel dezelfde groep. Maar omdat het toch echt een andere werkzame stof is kun je niet zeggen of je er wel of niet duf van wordt, dat zul je toch echt moeten uitproberen. Maar reisziektetabletten en autorijden wordt wel afgeraden.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.