Vakantie en uitjes

Cecile
17-12-2011 om 17:22
Tips voor rotterdam gevraagd (12 en 9 jr)
We willen in de kerstvakantie een dagje naar Rotterdam.
We denken aan bijv. de volgende activiteiten:
- Spido (haventour)
- Euromast
- Splashtour (amfibibus)
- Maritiem Museum (of ander leuk museum).
Nu denk ik (heb nog geen volledig onderzoek gedaan) dat Spido en Splashtour beide wat veel wordt. Mogelijk zijn deze 4 onderdelen in tijd ook te veel (je moet ook nog lunchen), zullen er vermoedelijk niet voor 10 uur zijn.
Anyway, wie heeft tips voor ons met meisje en jongen van (net) 12 en 9 jaar, wat leuk is? Het mogen ook andere dingen zijn dan genoemd, al lijkt in elk geval haventour of (amfibibus)tour me sowieso wel leuk. En hoe is het handig met logistiek, lunch en avondeten?
Alle tips welkom.
Vermoedelijk gaan we met de auto naar Rotterdam, dus ook wat dat betreft zijn parkeertips welkom.

irisb
17-12-2011 om 19:08
Splashtours!
Hoi Cecile,
Ik ben vorig jaar een weekend met mijn dochter in Rotterdam geweest. Wij hebben alles van jouw lijstje gedaan behalve het museum.
Spido en Splashtours op 1 dag is denk ik te veel van hetzelfde. Ik zou dan zeker kiezen voor de Splashtours. Is echt erg leuk, zeker voor kinderen. Spectaculair als de bus het water in rijdt!
En mijn kinderen zouden de Euromast leuker vinden dan het maritiem museum.
En volgens mij heb je met 2 activteiten echt genoeg op 1 dag.
Groetjes,
Iris

Annet
17-12-2011 om 20:38
Spido is saai
tenminste dat vond mijn jongste (9 jaar). De uitleg (bandje) onderweg is niet zo geschikt voor kinderen. Hij keek wel vol verlangen naar de snelle watertaxi's.
Splashtours ken ik niet.
Maritiem museum vonden wij de moeite waard (met museumjaarkaart, dat scheelt altijd). In de Euromast zijn wij nog nooit geweest.
Er is ook een architectenmuseum in Rotterdam met in de kerstvakantie activiteiten voor kinderen (zelf ontwerpen geloof ik).
Kijk anders even op: http://www.rotterdamsuitburo.nl/
Daar staan allerlei kinderactiviteiten op een rijtje voor de kerstvakantie.

Endi
18-12-2011 om 23:28
Euromast wel koud
wij zijn vorige week ook op de Euromast geweest. Leuk maar ook heeeel erg koud met dit weer. De warme choco binnen in het restaurant met zingend duo op de achtergrond was leuker Vandaar zagen wij ook af van de Spido maar vanaf de Euromast zag de Splashtour er heel leuk uit, zou ik ook voorkeur voor hebben. Verder zijn wij nog naar de kunsthal geweest, tentoonstelling over Mummies maar daar moet je dan wel weer enthousiaste kinderen voor hebben.
'S avonds zijn we heerlijk gaan eten bij zanziki(of zoiets) een eetcafeetje op loopafstand tussen euromast en station.

Nowee
19-12-2011 om 14:45
Euromast
Ik had een paar jaar geleden gratis kaarten voor de Euromast. Ik kon me niet voorstellen dat mijn jongens van toen 11 en 8 er iets aan zouden vinden maar goed, gratis is gratis dus wij erheen. Ze vonden het echt helemaal geweldig, wel 15 keer zijn ze in die draailift omhoog geweest en ze konden er geen genoeg van krijgen (rustige dag dus het kon ook zo vaak). Ik vond er zelf echt helemaal niks aan, maar ze hebben er nog lang over nagepraat.

Judith
20-12-2011 om 14:27
Wereldmuseum
Het wereldmuseum kan heel leuk zijn, tenminste als ze daar nog steeds het hotel hebben ingericht. Je kunt dan kamers bekijken en dan moet je raden van wie die kamer is. Heel leuk!
Pannenkoekenboot is misschien leuker dan de Spido.
Lekker eten in Hotel New York...(als dat er nog is)
Het is voor mij al even geleden, maar Rotterdam is beslist leuk.
Veel plezier,
Judith

Cecile
23-12-2011 om 16:18
Bedankt & meer ervaringen musea?
Bedankt zover voor de tips.
Nog even over de musea: als iemand daar nog ervaringen mee heeft voor kinderen van net 12 en 9 dan hoor ik die graag.
Ik twijfel momenteel tussen Boymans van Beuningen (audiotour voor kinderen), Kunsthal, Architectuurmuseum/instituut en Maritiem museum...
Misschien nog even met de kinderen zelf overleggen, maar alle ervaringen hoor ik graag!

Annet
24-12-2011 om 19:43
Site museumjaarkaart
Daar staan ook beoordelingen per museum, inclusief geschiktheid voor kinderen.
Ik weet alleen niet of ze dan de schoolvakantieweken bedoelen (wanneer veel extra dingen georganiseerd worden) of 'gewone' weken.