Vakantie en uitjes

Geerke
16-07-2012 om 16:29
Tips voor turkije
Hoi wij gaan ergens in de zomer naar Turkije (Cappadocie) het schijnt daar echt flink warm te zijn. Volgens de reisorganisatie is het echter droge warmte, dus prettig. Klopt dat?
Iemand nog tips tegen de warmte, naast genoeg zonnebrand, genoeg hemdjes, Deetsmeerspul, petjes en zonnebrillen?
Iemand nog andere tips voor Turkije? Ik hoorde al een dunne sjaal voor als je ergens niet met je korte broek naar binnen mag.

Eva
18-07-2012 om 21:52
Vergeet je bikini niet
heb ik wel eens gehad!
Ik heb neit veel tips, zal inderdaad ook 's savonds warm zijn, dus geen jas meenemen, hooguit blouse met lange mouwen voor als het heel toevallig 's avonds een keer ietsjes frisser is.
Probeer midden op de dag (12-15 uur) uit de zon te blijven, bruin wordt je toch wel.
Oja, niet te koud drinken.
Veel plezier.

Moppeke
19-07-2012 om 12:50
Ijsblokjes vermijden
Erg verleidelijk, maar een groot risico op buikloop.

Clementine
20-07-2012 om 18:49
Paar woordjes turks
Ik kom net terug uit Turkije, en ik vind het zelf altijd leuk en handig om een paar woordjes Turks te kunnen praten. Dankjewel, alsjeblieft, tot ziens enzo. Heb je meteen een leukere sfeer.
Wat ik zelf ook wel een erg handige vind, als verkopers je een winkel in willen trekken, of restauranthouders je opdringerig in hun restaurant willen hebben, is: Vriendelijk lachen, en zeggen: Belki baska zaman. Dat betekent: Misschien een andere keer. (Oftewel, op een beleefde manier nee zeggen, maar ik kan je zeggen; het werkt écht!! Meteen een lach op die restauranthouder z'n gezicht. Hahaha).
Verder echt genoeg zonnebrand mee, want je smeert echt een eind weg zo'n vakantie.
O ja, en voor mijn dochter neem ik altijd een plantenspuitje mee, zodat ze in de bloedhitte altijd wat water op zich kan spuiten om af te koelen.
Ik wens je een héle fijne vakantie!
Groet,
Clementine

Dineke69
25-07-2012 om 16:17
IJsblokjes
Na een paar dagen wat voorzichtig aan het water gewend te zijn, door bv tanden te poetsen met kraanwater, hebben wij wel ijsblokjes en salade gegeten, ging prima. Maar bij twijfel niet doen natuurlijk.

Knutselkei
26-07-2012 om 18:47
Talkpoeder
de mannen hier hebben snel last van schurende plekken aan de binnenkant v h been van het lang de natte zwembroek dragen. Wat talkpoeder savonds helpt dan goed om nog lekker te lopen, dus dat zou ik meenemen. snachts deed ik dan een zalfje erop.
Veel zonnebrandspul met een goede waterbestendige zonwering, zeker schouders en neus gaan hard.
witte t-shirts om in te zwemmen indien je toch wat verbrand bent, wel eronder smeren hoor want een nat t shirt is maar factor 5 zeg maar.
Wij hebben wel ijsblokjes op want die werden hier van fleswater gemaakt.
Verder...veel plezier!!