Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tirol

Halo,
net terug van een mooie vakantie in de Duitse Eiffel hebben we het plan opgevat om volgend jaar naar Tirol te gaan.
Iemand tips voor ons?
We gaan met een caravan en tentje voor de kids die dan 15 en 11 zijn.
Wensen zijn er niet veel: iig een zwembad op de camping en een kleine campingwinkel(moest nu steeds de auto pakken en 15 km rijden voor boodschappen)aan een meertje is ook leuk.
ben benieuwd of iemand wat leuks weet.....
tips voor uitstapjes zijn ook welkom.

Ingmyr

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Rembrand

Rembrand

15-08-2011 om 12:48

Gisteren ook al zitten zoeken

Hoi,
Ik heb ook al zitten zoeken gisteren
Dit lijkt me een mooie camping: http://members.aon.at/camping-hell/
( de naam voorspelt anders haha).
Of anders even kijken op http://nl.camping.info/oostenrijk/tirol/campings
Natterer See lijkt mij ook een geschikte camping.
Wij hebben trouwens ook jongens in dezelfde leeftijd als jij. ( volgend jaar 13 en 17). Het is nog de vraag of die van 17 mee gaat of samen met zijn oudste broer ( dan 20) thuis blijft.
Groetjes M.

Ingmyr

Ingmyr

16-08-2011 om 11:28 Topicstarter

Camping hell

idd de naam daar moet je niet naar kijken hahaha
Maar wat een leuke camping hij staat al bij mijn favolijstje..

iemand nog mee tips?

Brenner

Hoi, ik zou de Brenner overgaan. Meer zon, beter weer, mooie omgeving, veel te doen. Zuid-tirol dus. Bijvoorbeeld aan de Kalterer See, daar hoor ik veel enthousiaste verhalen over van kampeerders.

Ik wilde eerst niet reageren omdat je misschien de Brenner niet over wilt, maar nu je niet zo veel reacties krijgt kom ik toch met deze tip.

Wij zijn deze zomer eerst in Tirol geweest (Oostenrijk) en daarna in Zuid-tirol (Italië) en het voelde echt zoveel warmer, vriendelijker en prettiger aan die tweede week! De volgende keer gaan we meteen de Brenner over, dat hebben we nu al besloten. Die steden zijn ook zo mooi, Meran en Bozen maar ook Brixen en Bruneck. Zoveel te doen, leuke terrasjes, koffie voor 1,2o en en lekkere maaltijd voor zeven euro.

Andersom

We hebben het eens omgekeerd gedaan, eerst zuid-Tirol (Italie) en daarna Tirol Zillertal (Oostenrijk). Allebei erg leuk. De week in Oostenrijk was wel een verademing, 25 graden ipv 35 in Italie. We konden veel actiever zijn.

Ingmyr

Ingmyr

17-08-2011 om 15:26 Topicstarter

Rodebeuk en fayw

Bedankt voor jullie reactie en meningen. Wij hebben nog geen idee waar we in Tirol willen zijn. Dat is iets wat we nog gaan bekijken maar ik moet eerlijk zeggen dat camping Hel ons tot nu toe erg aanspreekt ook de kids.
Maar waar we zeker naar kijken is ook wat je kunt doen in de omgeving. Wat wij wel zeker weten is dat we in 2 keer zullen rijden met de caravan. en op de terug weg gaan we weer naar de camping van afgelopen weken in de Eiffel. Die is ons erg bevallen en we hebben nog niet alles kunnen zien van de omgeving.

Luna

Luna

18-08-2011 om 17:13

2 x geweest

Hallo ingmyr,

Wij zijn twee keer in Tirol geweest met de caravan. Camping Hell zijn wij langsgereden, naar onze smaak is die camping te groot en te druk (en te duur, ik geloof zo'n 60 euro per nacht...).

De eerste keer zaten wij in Fieberbrunn op camping Tirol Camp, de tweede keer in Mayerhofen een camping (naam weet ik niet meer, maar volgens mij de enige camping daar).

Nadeel van Oostenrijkse campings vind ik dat ze vaak zijn uitgerust voor de wintersport, waardoor je veel vaste plekken hebt (met afdakjes, schuurtjes, etc) en ik vond de plekken vrij klein.

Voordeel van Oostenrijkse campings vind ik het sanitair: soms nog luxer dan thuis, met zeepdispensers, handdoekautomaten en superschoon. Daar heb ik tijdens de afgelopen vakantie in Frankrijk nog wel eens met weemoed aan teruggedacht

Een camping die bij ons op het lijstje staat is camping Schlossberg in Itter. We kennen het gebied van wintersport en we hebben er eens in de zomer in een hotel gezeten. Prachtige omgeving, veel te doen voor kinderen. Als je een pasje koopt voor het Wilde Kaiser gebied dan kun je (gratis) met veel liftjes omhoog en naar alle zwembaden in het hele gebied. Boven op de bergen zijn altijd mooie speeltuinen en soms ook speciale wandelingen voor kinderen met uit hout gezaagde figuurtjes bijvoorbeeld. En naar beneden lopen vonden onze kinderen ook altijd heel leuk.

Ja, ik denk dat het voor ons volgend jaar ook weer oostenrijk wordt...

Succes met zoeken!
Luna

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.