Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Tonny

Tonny

03-08-2012 om 22:01

Tomtom en de flitsers

Maandag gaan dochter en vriendinnen met de auto naar het zuiden. Tomtom mee. Nu zitten ze met de kwestie dat het traceren van flitsers in sommige landen verboden is, staan stevige boetes op. Hoe doen jullie dat? Tomtom updaten of aanpassen lukte niet via de pc.
Volgens de website kan halfords daarbij behulpzaam zijn, maar in zo'n filiaal aangekomen zei men :ze kunnen wel zoveel zeggen bij tomtom, dat doen we hier niet.

Hoe lossen jullie deze kwestie op?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Website

het moet toch echt lukken via de website van Tom Tom, Dat hebben wij zelf ook gedaan. Gewoon de software updaten .Dan wel gelijk voor alle landen eraf halen want het mag er gewoon niet opzitten. Het kan je een enorm hoge bekeuring opleveren ,per land verschillend en oplopend van €150,00 tot € 1500,00 en in Zwitserland en Frankrijk zelfs ook nog in beslagname van je navigatiesysteem. gewoon echt doen dus en vergeet ook niet een gewone papieren kaart mee te nemen. Altijd handig als de Tom Tom uitvalt

tonny

tonny

04-08-2012 om 13:49

Waarom zet tomtom het erop als het verboden is?

Ik heb het apparaat vorig najaar bij de ANWB (!) aangeschaft. Dan moeten ze zulke dingen toch niet verkopen.

amk

amk

04-08-2012 om 15:20

Omdat

die wtgeving pas per 1januari van kracht geworden is. En apparatuur die jij in het najaar koopt best al een jaar eerder geproduceerd en geladen kan zijn.

Tja

Er is zoveel te koop wat eigenlijk verboden is, toch? Maar goed, in Nederland is het niet verboden en we zijn zelf verantwoordelijk voor wat we wel of niet doen lijkt me.

Tonny

Tonny

04-08-2012 om 22:06

Nou ja

Ik vind dat ik van de anwb mag verwachten dat producten die zij te koop aanbieden kloppen, maar je hebt gelijk, als die regels er pas sinds 1 januari zijn, dan is het niet anders. Bedankt voor het meedenken.

Groetje

Groetje

05-08-2012 om 09:45

Alleen frankrijk

Alleen in Frankrijk is die wet nieuw, in de andere landen muv Nederland is het al jaren verboden. Een Tom Tom koop je natuurlijkk niet alleen voor het buitenland en hier is het niet verboden dus waarom zou een bedrijf, of dat nou de ANWB de Dixons of welk ander bedrijf daar rekening mee moeten houden . Je kunt het er immers heel makkelijk afhalen.
Voor mensen die een telefoon of tablet meenemen, ook daar mag het niet opzitten dus hou daar ook rekening mee. Fijne vakantie allemaal en goede reis. Wij hebben het er jammer genoeg al weer 4 weken opzitten

amk

amk

05-08-2012 om 10:18

Groetje

ik denk dat je de flitsmelding met de radardetector verwisselt. De Radardetector is overal verboden, flitsmelding veel minder.
Alleen Belgie, Frankrijk, Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland hebben regelgeving op dat gebied.
Check de anwb site voor de specifieke regels in deze landen. Ze verschillen van elkaar. http://www.anwb.nl/rechtshulp,/op-vakantie/met-de-auto-op-reis/Verbod-navigatieapparatuur-buitenland.html

Niet

Ik zeg niet dat het overal verboden is maar als je naar de ons omringende landen kijkt, Belgie, Duitsland bijvoorbeeld, daar mag het hebben van flitspaalinfo niet . Omdat je toch door die landen heen moet en het in veel meer landen niet mag is het simpeler om het er helemaal af te halen. In Zwitserland krijg je namelijk ook een bekeuring als het voor dat lan er wel af is maar voor andre landen niet. Bizar maar waar.
Bovendien wordt er echt op gecontroleerd en is op diverse andere fora al leesbaar dat mensen toch echt bekeurd zijn. En dat is echt zo zonde van je vakantiecentjes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.