Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Petr@

Petr@

29-12-2010 om 23:45

Toscane

Beide puberzonen gaan volgend jaar naar de Wereld Jamboree in Zweden dus Petr@man en ik gaan voor het eerst in 18 jaar weer eens met z'n tweeën op vakantie!
Nu hadden we bedacht om naar Toscane te gaan, een week (exclusief heen- en terugreis). Google is my best friend, maar ik zie momenteel door de bomen het bos niet meer.
Ik hoop dus dat er hier ervaringsdeskundigen zijn met dé tip voor een huisje of appartement!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Minet

Minet

30-12-2010 om 09:07

Eerste gedachte

Camping Norcenni Girasole is een geweldige plek in Toscane. Wel heel groot, maar veel verschillende mogelijkheden mbt huuraccomodaties. Midden op de camping de gebouwen van het landgoed, waarin winkeltje en een G E W E L D I G restaurant met een groot terras met een uitzicht....daar kun je alleen maar van dromen.
Er zijn natuurlijk in Toscane legio andere mogelijkheden om iets te huren, maar dit is mijn ultieme logeeradres geweest daar.

reina

reina

30-12-2010 om 10:11

Punto natura!

Waar in Toscane wil je zijn? Wat wil je doen? Ik ben er
een aantal keer geweest, weekje in Florence zelf, mooi, auto gehuurd en de omgeving verkend. Norcennu Girasole, mooie omgeving, het park zelf is mij eigenlijk te groot, in de meivakantie was et rustig, zomers zou ik er nooit naar toe gaan. Mijn ultieme adres is Punto Naturo in Roccostrada, de andere kant van Toscane, mooi, veel minder toersistisch en Punto natura is zo rustig en idyllisch ( wij stonden er met de caravan, maar je kunt ook iets huren).
Info:www.puntonatura.com

Tijgeroog

Tijgeroog

30-12-2010 om 13:15

Agroturismo

Wij hebben een paar dagen op Norcenni Girasole gestaan, en het was best leuk, maar vooral voor de kinderen: voor het eerst in lange tijd vonden ze daar een paar andere nederlandstalige kinderen, een zwembad, er waren speeltuintjes.Maar eigenlijk vond ik het te groot, te massaal en niet heel bijzonder.

Ik zou denk ik op zoek gaan naar iets bij een agroturismo, dus op een boerderij. Wij hebben met onze camper bij deze gestaan: http://www.agriturismo-italia.net/agriturismo-barbi-siena-toscana-en.php
hele aardige eigenaar, prachtige omgeving, schitterend uitzicht. Maar misschien kun je beter eerst bedenken wat je graag wilt zien en daar iets in de buurt zoeken.
Of een beetje rondreizen: mijn ouders hebben in Toscane op een aantal plaatsen overnacht, en op die manier heel veel kunnen zien. De afstanden zijn eigenlijk te groot om heel Toscane vanuit een plek te kunnen bekijken.
Mijn hoogtepunten waren: Zuid-Toscane (zie bovenstaanden link), Florence, San Gimignano, Cinque Terra (aan de kust, eigenlijk net ten noorden van Toscane)

Oliebol

Oliebol

30-12-2010 om 21:59

Niet doorvertellen...

Fattoria Catignano -> en dan het kleinste huisje (Colombaio oid). Tien minuten van Siena, op het platteland, zwembadje met geweldig uitzicht, heerlijke tuin voor je deur, lief ingericht en heel betaalbaar. Je kunt trouwens vaak ook heel goedkoop vliegen richting Toscane (Pisa of Rome).

Puck

Puck

31-12-2010 om 10:51

Montopoli val d'arno

Afegelopen meivakantie zijn wij in een stacaravan op deze camping geweest:
http://www.toscanavillage.com/nl/village_toscane.php
Prima verzorgd en het ligt mooi centraal. Het is makkelijk met de auto te bereiken (vlakbij de FiPiLi) en op een km op 5 ligt een station met directe treinverbindingen naar o.a. Florence en Pisa.

Petr@

Petr@

02-01-2011 om 16:54

Bedankt

voor de reacties. Het is inderdaad het beste als ik eerst eens ga bekijken wat we willen zien.
Omdat ik sinds oktober een cabrio heb gaan we niet met het vliegtuig, maar lekker met de cabrio!

Primavera

Primavera

08-01-2011 om 12:11

Wat wil je precies?

Hallo Petra,
Er is ontzettend veel in Toscane en voor zulke ontzettend verschillende prijzen. Je moet denk ik eerst even bedenken wat je precies wil.
Budget? Wil je iets met meer luxe of juist wat eenvoudigers?
Zee, meer of binnenland?
Zwembad en zo ja, hoe groot of niet?
Dicht bij iets toeristisch of in the middle of nowhere? Moet je lopend naar iets interessant kunnen of is het geen probleem als je de auto moet gebruiken?
Groot, met veel faciliteiten of klein en eenvoudig?
Wil je met een restaurant erbij of niet?
Wil je een agriturisme waar je eigen producten zoals olijfolie en wijn kan kopen?
Moeten er bepaalde sportbeoefenmogelijkheden in de buurt zijn? Fietsenverhuur? Mannege?
Moet er airconditioning zijn?
Groeten Primavera

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.