Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

De-regen-helemaal-zat

De-regen-helemaal-zat

10-08-2011 om 23:13

Toscane -(marktplaatsaanbieding)

Ik ben de regen helemaal zat. We gaan over twee weken pas weg (10 daagjes Gardameer) maar ik zag op marktplaats een leuke lastminute: een vakantiehuis in een oude boerderij met zwembad voor 750 euro per week in Toscane. Dan kunnen we deze regen-regen-regen ontvluchten en eerder weggaan. Nu een paar vraagjes: Toscane lijkt me niet in één dag aan te rijden. Wat is een handige route en wat is een handige overnachtingsplek? Is zo'n fattoria leuk voor onze kinderen (5 en 8)? Zwembad en tuin zien er geweldig uit maar er zullen niet zoveel andere kinderen zijn?
Toscane is voor mij helemaal nieuw. Het vakantiehuis ligt dicht bij Aresso, Cortona, Monte-nog-wat en Siena. Ik wil al heel graag een keer terug naar Siena, maar zijn deze dingen leuk voor kinderen? Tips?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
De-regen-helemaal-zat

De-regen-helemaal-zat

10-08-2011 om 23:24

Vergeet ik het belangrijkste...

Ik heb al contact gehad met aanbieder, adverteren met vast telefoonnummer en eigen naam. Klonk vertrouwd, konden ook meer vertellen over omgeving, hebben meer foto's toegestuurd en allerlei details weergeven. Ze sturen ook een huurovereenkomst... maar toch zit er een beetje twijfel. Wat als we straks geld hebben overgemaakt en er bestaat helemaal geen vakantiehuis? Iemand wel eens eerder iets geboekt via Marktplaats?

Primavera

Primavera

11-08-2011 om 01:37

Het vakantiehuis bestaat

Het vakantiehuis ligt dus in Zuid-Toscane en bestaat echt. Google op Podere Le Cantine en het plaatsje wat op marktplaats staat. Zie of de contactgegevenskloppen en bij twijfel leg je contact via degene van de site.

Het is niet echt dicht bij Siena, zo'n 50km rijden er van af. (Voor Italianen is dat dichtbij, voor Nederlanders niet altijd).
In Siena wordt de 16 augustus weer de tradizionele Palio gehouden, een paardenrace door de straten van de stad met middeleeuwse costuums op de blote rug van het paard. Het zal er wel druk zijn, maar er wordt zeer zeker die week allerlei foklorische middeleeuwse dingen georganiseerd. Er is een museum voor kunst speciaal voor kinderen.
Je zit dit bij Montepulciano, klein middeleeuws stadje die zeer beroemd is om zijn rode stevige wijn (Vino nobile). Net zo goed als die van Montalcino, maar de helft goedkoper. Tientallen jaren terug hielden ze daar een geestentoer, ik betwijfel alleen of ze dat ook inmiddels in andere talen doen, misschien zijn je kinderen daar nog wat te klein voor.
Bij Cortona hebben ze etruschische opgravingen te bekijken.
In Arezzo een romeins anfitheater en archeologisch museum waar je als je dat via de website reserveert speciale workshops voor kinderen houden als je die via de website reserveert. En als je kinderen al die oudheden zat zijn hebben ze er een groot springkussenpark.
Ook zit je niet verweg van het Transimene-meer, waar de gewoonlijke dingen te doen zijn, die bij meren te doen vallen.
Groeten Primavera

Hibiscus

Hibiscus

11-08-2011 om 10:35

Doen

Ik zou het gewoon doen als het goed voelt. Ik heb nog nooit een huisje via mp geboekt dus daar kan ik niets zinnigs over zeggen.

3 jaar geleden waren wij in die buurt in een dergelijke omgeving met onze toen 4 en 7 jarige kinderen. We hebben het geweldig gehad. 's ochtends ( na het uitslapen) naar een plaatsje, daar rondlopen en net als de jongste er genoeg van kreeg even ergens lunchen en dan tussen 2 - 3 terug naar het appartement en naar het zwembad. De rest van de middag zwemmen en zonnen, laat eten (vaak brood omdat we al warm hadden gelunched) en allemaal lekker laat naar bed zodat we 's ochtends weer konden uitslapen en klaar waren voor een nieuwe dag.

Het is een van onze fijnste vakanties geweest. De reis hebben we toen in etappes gedaan, eerst een nacht in duitsland bij familie, daarna twee nachten in Oostenrijk, daarna 5 nachten in Noord Italie, maar ik denk dat je prima met 1 overnachting kunt rijden. In 1 keer zou ik niet doen, het is wel erg ver.

Hibiscus

De-regen-helemaal-zat

De-regen-helemaal-zat

11-08-2011 om 13:56

Chips...

Te laat (het is alleen nog te boeken over een week)

Primavera

Primavera

11-08-2011 om 14:43

Als je echt weg wil...

Als je echt weg wil zoek je gewoon een andere last minute of last second aanbieding.
Er is altijd wel wat te vinden omdat er altijd mensen zijn die op het laatste moment hun vakantie om een één of andere reden opzeggen.

Voor een andere keer

Wij hebben voor 'slaapplek onderweg voor gezin' goede ervaring met de B&B keten. Geen idyllische of authentieke hotelletjes, maar wel frisse verzorgde familiekamers met 2-persoonsbed en stapelbed. En met eigen badkamertje met wc en douche. En dat voor 59 euro per kamer excl ontbijt. Zie www.bb-hotels.com of www.hotel-bb.com of www.hotelbb.de. Ze hebben talloze hotels in Frankrijk en Duitsland.

Verstuurd met de Ouders Online iPad app.

Primavera

Primavera

20-08-2011 om 00:07

Troost je

Misschien troost het je wat om te weten dat je op deze manier een ware hittegolf ontlopen bent. De hele week is het nu zo'n 36C met pieken van 38 C in de binnenlanden.
Zelf vind il het best (vooral nu we vakantie hebben) maar voor de meeste nederlanders zal het wel een beetje teveel van het goede zijn om de regen te ontlopen.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.