Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Vic

Vic

07-05-2012 om 08:35

Tropical islands germany

In een reistijdschrift kwam ik een advertentie tegen van Tropical Islands Germany. Nooit van gehoord, maar het lijkt me heel bijzonder: een enorm complex van zwembaden, sauna, vakantiehuisjes, en dat allemaal overdekt in een 'tropisch klimaat'.
Is iemand er al eens geweest? Hoe is het? En als je daar overnacht, mag je dan ook wel een keer naar buiten voor echte buitenlucht?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vera*

Vera*

07-05-2012 om 09:13

Geweest

Het gebouw is een hele grote hal waar de bedoeling van was dat er zeppelins gebouwd zouden worden. Het ligt op voormalig (Oost-)Duits militair terrein en 'dus' erg afgelegen van andere leuke dingen.
Het is inderdaad lekker warm daar binnen en er zijn verschillende soorten nagebouwde 'water'omgevingen, van strand tot watervalmeertje. Ik vond het tegenvallen als je kijkt naar de toegangsprijs. Voor de glijbaan e.d. moet je nog appart betalen (wat ik me herinner was dat voor elke keer dat je wilde) en datzelfde geldt voor de speeltuin.
Er staan op spannende plekken een aantal tentjes of hutjes bijelkaar en iederen kan daar doorheen lopen en is dat stukje niet afgesloten van de rest.
Wij zijn er een dagje geweest en dat vonden wij echt lang genoeg.
Zwemmen met de pinguins (elk aan een kant van het glas) was veel leuker (vond ik)

Paal

Paal

07-05-2012 om 20:15

Ook geweest

Wij zijn er 2 jaar geleden een week geweest. Op een camping die er los van staat, maar er wel bij hoort. De camping was zeer betaalbaar en je dagelijks gratis toegang tot het zwembad. Glijbanen en sauna apart betalen, maar 1x per dag betalen voor de gehele dag. Alles was dag en nacht open. Erg leuk om eens te kijken hoe het er 's avonds uitziet.
Vanaf de camping rijdt een shuttle bus, ook gratis.
Om nu hele dagen in het zwembad te liggen was ons teveel.
We zijn 2x nar Berlijn geweest, maar hebben ook wat rond gereden in de omgeving. Kanovaren in de buurt was ook een prima plan geweest. Op de camping zelf is verder helemaal niets te doen.
Voor een week vonden wij het prima.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.