Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

reina

reina

22-04-2009 om 18:20

Tsjechië

Ik begin te twijfelen over Frankrijk, als de berichten voor Tsjechië morgen ook nog goed lijken is dat een nieuwe optie. Wie heeft tips voor Tsjechie, waar naar toe te gaan als je houdt van rust, ruimte en slenterdorpjes (en ja, Praag wil ik sowieso doen dan). We vertrekken vrijdagochtend lekker al!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
reina

reina

22-04-2009 om 19:59

Nikus

Maar la douce France en pluie is gelijk heel wat minder douce

Reina

geen idee, maar ik begrijp dat jij net zo vertwijfeld telkens naar de weerberichten op zoover en camping-frankrijk zit te staren als ik

Ik heb net zelfs al huisjes in Nederland zitten kijken. Dan maar een weekje aan de kust hier. Best wel goede weersvoorspelling.

Persoonlijk trekt Tjechie mij ook niet. Zelfde reden als Nikus.

LAat je hier nog wel ergens weten waar je uiteindelijk heen gaat. Ben wel benieuwd. Ik zal het ook melden.

groetjes van Purk

Vera*

Vera*

22-04-2009 om 20:44

Ook

Wij zijn ook nog aan het kijken waar we onze kar kunnen uitklappen. Zoals het er nu naar uitziet is het rond Berlijn de komende tijd wel mooi.
Ik slaap het liefst in ons eigen klaptentje maar wij hebben een alternatief. Wij kunnen de sleutel krijgen van een heerlijk huis in Zwitserland, iets dat dochter al bijna leuker vindt dan kamperen....(wij zijn er al een keer geweest).
Wij zullen woensdag pas vertrekken. Als wij weten welke kant we op gaan laat ik het ook weten.

reina

reina

22-04-2009 om 20:56

Weg!

Ik wil in elk geval weg en Nederland uit, want dan heb ik pas het ultieme vakantiegevoel. Ik wil ook persé kamperen (al is het dan met de caravan), want we gaan de volgende 2 vakanties (zomer en herfst) de oceaan over vliegen en een jaar zonder kampeervakantie vind ik wel heel jammer. Ik zie idd dat de berichten op langere termijn voor Frankrijk niet best zijn en dan vind ik het wel leuk een keer naar een voor ons nieuw land te gaan ( ik was wel een keer, (vanuit Zuid-Duitsland) in Praag, ik vond dat een mooie stad en wil er graag een keer heen zonder de kinders die toen mee gingen. Morgen moet ik nog werken en overmorgen vroeg wil ik weg (om vervolgens waarschijnlijk de hele weg te slapen )

Vera*

Vera*

22-04-2009 om 21:11

Reina

Van de zomer gaan we naar Thailand en voor ons dus een extra reden om met ons klaptentje weg te willen gaan. Maar als het weer overal zo slecht is dan vind ik het moeilijk kiezen.

Ilva

Ilva

22-04-2009 om 23:08

Niet naar tsjechie

Wij zijn 1 keer in Tjechie geweest en echt ik ga nooit meer. Ja, Praag, dat is een prachtige stad maar dan heb je het ook wel gehad. De natuur is niet mooier dan in bijvoorbeeld Luxemburg. En de leuke plaatsjes zijn op een zaterdagmiddag helemaal uitgestorven. Als je ergens gegeten hebt moet ze zeer goed uitrekenen wat je moet betalen want we werden regelmatig belazerd. De mensen van wie wij het huis hadden gehuurd waren erg aardig maar dat waren dan ook zo'n beetje de enige die aardig waren. Nee, er moet toch echt iets leukers te vinden zijn in Europa.

reina

reina

23-04-2009 om 07:06

Voorstellen?

Ik was 2 jaar geleden van plan via Tsjechie te rijden en kreeg toen allemaal enthousiaste verhalen hier , maar vanwege het weer zijn we nar Kroatie gegaan, nu alleen maar negatieve verhalen. Ik zit echt te dubben, de weersberichten voor Frankrijk zijn slecht, Luxemburg en Oostenrijk hebben we al zo vaak gedaan, Zwitserland wordt ook slecht voorspeld en vind ik wel erg duur voor een tussendoorvakantie. Misschien richting Berlijn, want 'Duitsland dichterbij' kennen we ook al goed. En we vinden het niet leuk naar bekend gebied te gaan. We hebben maar 10 dagen, dus Italie of Spanje ( wat ik graag zou willen, vooral Italie) is te ver met de caravan (mijn man rijdt alleen, dus we stoppen lekker vaak onderweg). Jullie maken het wel moeiljk, hoor

Vera*

Vera*

23-04-2009 om 08:58

Reina

Op dit moment neigt mijn man, ook alleenrijder, naar Oostelijk Duitsland hoor. Juist omdat daar (op dit moment) mooi weer verwacht wordt.
Hongarije is wel errug ver weg voor een dag of 10.

Inge M

Inge M

23-04-2009 om 09:10

Boheems paradijs

Ik zou Praag combineren met het Boheems paradijs. Dat ligt noordelijk van Praag, ongeveer een uur rijden.
Het plaatsje Turnov is heel geschikt.
De natuur is prachtig, hele hoge smalle rotsbergen waar je tussendor wandelt of erop.
Lieflijke dorpjes zijn er niet veel in Tsjechie. Mooie natuur wel.

Jolijt

Jolijt

23-04-2009 om 10:13

Praag

is betoverend... heb nog niet meer gezien van Tsjechie, maar als het ook maar een kwart is van Praag dan is het nog steeds meer dan fantastisch.
De mensen zijn vriendelijk (hoe anders dan de stugge fransen), zelfs zonder gemeenschappelijke taal proberen ze alles om je te helpen..., het eten is overheerlijk..
Mijn stem is voor Tsjechie.

Tsjechie wel mooi!

Wij zijn 2 keer in Tsjechië geweest en vonden het wel mooi! Vooral het Boheems Paradijs, het Reuzengebergte en het Oostelijk deel.
Plaatsje; Ceske Budejovice is heel charmant (nog mooier dan Praag en kleiner), maar ligt in het zuiden.

Het is al weer wat jaartjes terug dat wij er waren, maar toen moesten we overal goed laten merken dat we geen Duitsers waren, daar hebben/hadden de meeste Tsjechen een grote hekel aan (door vroeger, maar ook door de Duitse toeristen van nu, die voor zo weinig mogelijk geld zoveel mogelijk bediend willen worden). Wij begonnen altijd in het Engels en hebben veel aardige mensen ontmoet!

Fijne vakantie, meminge

Inge M

Inge M

23-04-2009 om 11:48

Meminge, je bedoelt cesky krumlov

Dat is een prachtig historisch plaatsje dat Praag in het klein is.
Cesky Budejovice is een stad.

reina

reina

23-04-2009 om 19:50

Tja, you love it or you hate it... ik ga het gewoon bekijken, misschien blijven we er 10 dagen en misschien rijden we na 4 dagen alweer richting Duitsland en gaan we daar iets leuks zoeken.

mee1977

mee1977

23-04-2009 om 20:02

Geweldig

Wij gaan al jaren naar Tsjechie, en gelukkig gaan we dit jaar er weer heen, vorig jaar konden we niet ivm zwangerschap..

Wij zijn een keer in Besiny (bij degendorf D net over de grens) geweest, op een gemeente camping (kost tussen de 5 a 10 euro per nacht) daar zat toen een goed restuarant bij, en een groot zwembad..
Sanitair werd goed en 2x per dag schoon gemaakt.
Zoals meminge al schrijf, laat duidelijk merken dat je geen duitser bent en de mensen zullen overwegend vriendelijk zijn..
Verder zitten wij vaak in de buurt van Praag, we bekijken dan veel kleinere plaatsjes. En voor de kinderen is Praag heel leuk..
Als je interesse heb ik de geschiedenis, zou ik zeker een bezoek brengen aan terezin, vrij heftig, maar ik moet zeggen dat ik "blij" ben dat wij dat zijn gaan bekijken..

Misschien lees je dit al niet meer, maar anders wens ik je een fijne vakantie!

reina

reina

23-04-2009 om 20:54

Mee1977

Ik ga de laptop nu inpakken, heb je reactie dus nog gelezen en print ook deze uit. Ik zal laten weten hoe het ons bevallen is!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.