Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Twee moeders, twee pubers, vakantie

Dochter en ik zijn jaren met eenouder reizen meegeweest. Daar hebben we een leuke moeder met zoon ontmoet, waarmee we afgelopen zomer met vakantie zijn gegaan. Het gezelschap was bijzonder gezellig, we hadden alleen geen goede plek uitgekozen om heen te gaan, de kinderen hebben zich af en toe een beetje verveeld (er waren helemaal geen andere pubers).
Dit jaar willen we weer met elkaar met vakantie, en dan naar iets waar meer te doen is voor de kinderen.
Om gezondheidsredenen moet mijn vriendin in een redelijk goed bed slapen en sanitair bij de hand hebben. Een tent kan dus niet, een stacaravan, mobile home, hotel of appartement wel. Het liefst zouden we ieder apart van elkaar in een klein huisje of zo op een camping met animatie voor pubers terecht komen, in Frankrijk, Italie of Spanje. En dan natuurlijk ook niet te duur!
Heeft iemand de gouden tip voor ons? De kinderen zijn 13 en 14. Tafeltennis, disco, zwemmen, wat andere pubers... ze hebben geen hoge eisen, gewoon een beetje pret maken.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Pennetje

Pennetje

28-02-2011 om 14:47 Topicstarter

Best duur - iemand nog ideeën?

We hebben inmiddels uitgebreid gezocht op stacaravans op campings, maar ik vind het best duur. Zeker omdat we eigenlijk niet samen in 1 caravan willen. Op de meeste campings komt het dan duurder uit dan een hotelreis naar een warm land, waarbij we per moeder/kind een eigen kamer hebben.
We verruimen onze blik dus naar het-maakt-niet-uit-waar-we-heen-gaan-zolang-er-genoeg-te-doen-is-voor-pubers. Iemand nog een leuk idee? Leuk hotel, leuk appartement, maakt niet uit?

neteret mut

neteret mut

28-02-2011 om 22:03

Vorig jaar

zaten wij op camping oos heem ( dacht dat het zo heet) in Belgie, oostkantons. Er waren daar stacaravans te huur, ik denk zowel via een organisatie als via de camping. Er is een zwembadachtig iets, tafeltennis ed, animatie met ook bv spooktochten /droppings en wedstrijden waar ook de pubers aan meededen. En pubers waren er dan ook. We hebben elke avond bij onze caravan een ploeg verzameld gezien van tot tegen de 15 man/vrouw om dan ergens op de camping te gaan "weerwolven van wakkerdam". En dan deden niet alle pubers mee. De ene week zwaren er meer dan de andere, dat is nou eenmaal zo op een camping. En dan nog hangt het ervan af of het klikt.

Yura

Yura

01-03-2011 om 12:58

Hotel

Ik denk eigenlijk dat een hotel handiger is. Inderdaad is een huisje of stacaravan vaak voor een gezin van ca. 4 en dan 2 huren is best prijzig. Sommige hotels hebben ook wel animatie voor pubers hoor. Overigens valt het me altijd op dat hotels in Oostenrijk in de zomer altijd erg voordelig zijn, misschien is dat een idee? Weet niet hoe dat voor pubers is natuurlijk. In ieder geval zijn de bedden daar wel altijd goed.

Pennetje

Pennetje

02-03-2011 om 10:48 Topicstarter

Prijs

Ik geef aan reis plus accomodatie voor twee weken meestal 1000 per persoon uit. In het geval van de eenouderreizen hadden we dan vaak een vliegreis met eenvoudig hotel of appartement en ook de animatie van de kinderen erbij. Daar komt dan nog eten bij en uitstapjes en dan vind ik het weer duur genoeg geweest. Caravans op een leuke camping zijn vaak 149 euro per nacht en dan komt ook de reis erheen er nog bij.

Leandra

Leandra

04-03-2011 om 21:40

Tsjechië

Is niet duur en er zijn veel hotelmogelijkheden/appartementen. Wij gaan 2 weken in een moderne 6-persoonvilla voor nog geen € 800,-.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.