Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Elisa Gemani

Elisa Gemani

03-03-2011 om 21:14

Update vakantiebeurs gewonnen

Een tijdje geleden meldde ik dat ik een vakantiebeurs had gewonnen voor alleenstaande vrouwen/moeders die door omstandigheden al lang niet meer op vakantie kunnen gaan.
Ik heb besloten om toch samen met zoon (10 jaar) te gaan omdat ik 1. geen opvang voor hem heb 2. we nog nooit samen op vakantie zijn geweest en we het allebei wel verdienen na een loodzwaar jaar.
We gaan eind augustus een weekje met Cirkel eenouder-vakanties naar Camping Canyelles aan de Costa Brava! Met het vliegtuig; ik zag die lange reis met bus niet zo zitten en de kosten voor zijn vliegticket betaal ik zelf wel van mijn vakantiegeld (alleen mijn vervoerskosten worden betaald).
Het is een vrij rustige camping en er is niet alleen strand (waar we allebei niet zo van houden) maar ook watersport en cultuur. Barcelona is een leuke excursie en er is ook een groot zwemparadijs in de buurt. Prima openbaar vervoer, mooi weer, andere eenoudergezinnen, kinderanimatie voor 9-13 jaar dus lijkt mij dat alle ingredienten aanwezig zijn voor een weekje heerlijk saampjes weg!
Ik vind het heel spannend maar ik heb er ook erg veel zin in! Zoon ook; hij is nog nooit in het buitenland geweest en zo kan hij meteen kennismaken met het Spaans (wat hij na de zomer ook op de middelbare school krijgt
Heeerlijk!!

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Vic

Vic

03-03-2011 om 22:16

Goede keus elisa

Als je zoon meedoet aan het kinderprogramma heb je heerlijk tijd voor jezelf om bij te kunnen tanken.

Chippie

Chippie

03-03-2011 om 22:26

Super

Goede keus! Geweldig vooruitzicht, leuke omgeving, unieke ervaring (eerste keer vakantie, eerste keer vliegen, eerste keer buitenland). Geniet nu lekker samen van de voorpret! Het is nu al een opkikker!

NaShA

NaShA

03-03-2011 om 23:02

Klinkt goed!

Gaan jullie daar maar eens lekker van genieten!!!

Dat klinkt heel aantrekkelijk!

Ik hoop dat jullie er allebei flink van gaan genieten!

Annet

Annet

04-03-2011 om 09:33

Tip voor spaans voor zoon

Misschien vindt zoon het leuk om al vast wat spaans te oefenen. Hieronder staan drie leuke websites. Ze zijn eigenlijk voor vrij jonge kinderen maar wel heel duidelijk en MET uitspraak.

http://www.chillola.com/at/spanish%20starter%20page.html

http://www.speeleentaal.nl/speelspaans/

http://cvc.cervantes.es/ensenanza/mimundo/default.htm

Elisa Gemani

Elisa Gemani

04-03-2011 om 14:32

Spanje

Dank jullie wel allemaal! En Annet, bedankt voor de sites. Zoon wilde meteen gisteravond wat Spaanse zinnen en woordjes opzoeken Hij gaat op school vragen of hij ook daar nu alvast wat Spaans kan krijgen als verrijkingsmateriaal
We hebben er heel veel zin in!

Puck

Puck

05-03-2011 om 10:35

Klinkt leuk elisa

Ik wens jullie heel veel plezier.

ijsvogeltje

ijsvogeltje

05-03-2011 om 14:02

Elisa

Dat klinkt goed Elisa. Alvast veel voorpret toegewenst!

Asa Torell

Asa Torell

06-03-2011 om 13:43

Heerlijk zeg

Dat klinkt echt geweldig, ik krijg er ook meteen erg veel zin in! Wat een goede mix van samen weg en toch lekker relaxen voor jouzelf lijkt me dat.

dc

dc

06-03-2011 om 18:01

Fijn!

Fijne vakantie!!

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-03-2011 om 19:00

Vakantie

Wij gaan zeker genieten En dc, we komen ongetwijfeld ook nog weleens aanwaaien bij jullie; zoon gaat waarschijnlijk dit jaar een keer in de UK op trainingskamp dus wie weet...

dc

dc

07-03-2011 om 20:38

Ok!

Ik lees dat mailadres niet vaak, dus aarzel niet om hier wat neer te zetten voor me tegen die tijd!

Anna N

Anna N

08-03-2011 om 14:21

Fijn!

Alvast een hele fijne vakantie gewenst! Het is hartstikke mooi daar aan de Costa Brava. Tip: pak de stadsbus naar het naastgelegen plaatsje Tossa de Mar. Da's een middeleeuws verstigstadje, echt de moeite waard om lekker doorheen te keutelen.

Anna

Coco

Coco

10-03-2011 om 09:41

Nog een tip

Als het een beetje in de buurt is, is het museum van Salvador Dali in Figueres ook een aanrader.
Vertel je zoon wel dat wat hij de mensen om zich heen hoort spreken waarschijnlijk geen Spaans is maar Catalaans.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.