Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Brianna F

Brianna F

02-04-2012 om 14:06

Usa

Wij zijn helemaal fan van Amerika als vakantieland en we hebben de bekendere delen nu allemaal wel gehad. Westkust van San Francisco-Las vegas-Los Angeles, oostkust, Washington, new York (beiden meerdere malen)Pennsylvania (Amish)
Florida. Allemaal hartstikke leuk, veel gezien en gedaan.
Wie heeft er tips voor steden en /of gebeiden die ook de moeite waard zijn. Liefst een deel wat dicht bij elkaar ligt, zodat we niet telkens honderden mijlen moeten reizen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
USA ganger

USA ganger

02-04-2012 om 16:45

Np?

Wat wil je zien? Steden, National Parks, state parks etc.?

Wij gaan puur voor de NP's. We zien wel iets van de steden, maar dat is bijzaak.

Aanraders:
Hawaii
Yellowstone/Grand Teton NP
event gecombineerd met Rocky Mountain NP/Salt Lake city/Denver

Ik neem aan dat je Grand Canyon, Bryce, Zion, Monument Valley ed al gezien hebt?

Maylise

Maylise

02-04-2012 om 17:13

Zuiden

In het zuiden zijn ook hele mooie stukken.Louisiana natuurlijk met New Orleans, de missippi, de oude plantages en duistere moerassen. North Carolina en South Carolina met mooie steden als Savannah en Charleston en ook prachtige natuur zoals de Smokey Mountains.

Of misschien juist helemaal naar het Noorden, Alaska. Of iets minder noordelijk Washington State met eindeloze wouden, bergen, Seattle, cowboy land rondom Spokane en de San Juan Islands (walvissen zien)

Texas heeft ook enorm mooie stukken en steden (Austin, San Antonio) en er is ook veel te zien.

Brianna F

Brianna F

02-04-2012 om 18:56

Parken/steden

USA ganger: de parken die je opnoemt hebben we gezien, en meneer F is meer van de steden met bezienswaardigheden.
Maylise: het zuiden klinkt goed, zoals de sfeer van North and South. En toch nog een stukje natuur voor mij
Ik gooi het in de groep.

Aagje Helderder

Aagje Helderder

02-04-2012 om 20:29

Mag het alleen usa zijn?

Als je alles wat je beschrijft in de USA al gezien hebt, zeg ik: Canada!!!
Canada heeft prachtige plekken, leuke steden. Toronto is een heel bruisende stad, Niagara Falls op goede afstand, leuke plaatsen in de buurt: Niagara on the Lake, St. Jacobs, Port Dover. Verder is Ottawa (prachtige stad) per auto goed bereisbaar vanuit Toronto. Van daar uit kun je ook naar Montreal en Quebec, ook prachtige steden met wat neer cultuur dan op veel plekken. Het gebied ten noorden van Toronto heeft mooie natuur, in Quebec zijn ook prachtige plekken. Andere mooie steden zijn Vancouver en Victoria. Vancouver Island schijnt verder ook heel erg mooi te zijn. De natuur in de Canadian Rockies is ook geweldig: mooie National Parks. Ook prachtig, maar ook net uit eigen ervaring: Nova Scotia, New Brunswick en Labrador, maar daar zijn de steden wat minder bruisend volgens mij.
Kortom: Canada is meer dan de moeite waard.
Aagje

Zuiden

Van Memphis, Vicksburg, Natchez naar New Orleans.

New Orleans is echt een geweldige stad.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

usa-ganger

usa-ganger

04-04-2012 om 08:57

Chicago

Als je puur voor steden gaat is Chicago ook een aanrader. Kun je makkelijk weken doorbrengen (ik weet niet hoe lang je gaat?) en qua natuur liggen de Great Lakes er naast.

Vancouver is ook geweldig, maar ligt in Canada.

Brianna F

Brianna F

04-04-2012 om 11:37

Chicago

Chicago staat op het lijstje, maar dan als beginpunt voor route 66. Canada lijkt me ook geweldig, houd ik in mijn achterhoofd. Niagara falls hebben we voorheen even bezocht, vanuit New York.

Alaska!

...is ook Amerika, maar dan Amerika op zijn mooist!

Rianne

Rianne

06-04-2012 om 01:57

Niagara falls

Niagara falls is een stuk mooier aan de Canadese kant. Dan zie je echt wat spectaculairs. lol

Toronto is echt mooi, en er zijn genoeg leuke steden er om heen die je kunt bezoeken.

ik zou echt Canada aanraden, maar ik woon er dan ook.

Brianna F

Brianna F

06-04-2012 om 16:28

Rianna

Wij logeerden aan de canadese kant van the falls en hebben deze van daaruit ook bekeken, dus we zijn (weliswaar 1 nacht en dag) in Canada geweest.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.