Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Misha

Misha

10-06-2009 om 11:25

Vakantie egypte, tips?

Wij gaan begin jullie met het gezin naar Egypte voor 2 weken. Het wordt een luiervakantie, we zitten gewoon in een all inclusive resort in Marsa Alam.
Iemand ervaring met een zonvakantie in deze periode en tips v.w.b. wel/niet eten etc.? Is een vaccinatie aan te raden?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Tia

Tia

10-06-2009 om 12:08

Zeker vaccinaties

Wij zijn ook in een all-inclusive hotel geweest, maar toch zijn er een paar van ons gezelschap ziek geworden. En niet zo'n beetje ook!
Vaccinaties zou ik dus zeker doen. Hepatitus A voor iedereen en de kinderen hebben A en B gekregen. Was een cocktail van ong. 10 euro meer, maar daardoor wel voor de rest van hun leven goed beschermd. Denk hierbij aan pubertijd (sex, drugs, tattoo's).

Zorg voor voldoende loperamide tegen buikloop en paracetamol, ook voor de kinderen.

Geniet van het lekkere eten, maar let op met eten wat al lang in de warmhoudbakken ligt (eieren!). Zorg ervoor dat je geen eten neemt wat met kraanwater is afgespoeld (fruit en rauwkost). Vraag dit na in het hotel. Drink alleen water uit flesjes, geen ijsklontjes ed. Maar dat weet je natuurlijk allemaal al wel. Op het reisburo zal ook het eea wel zijn verteld.

Wij gingen naar een hotel waar familieleden van ons al enkele keren eerder waren geweest en we wisten dus dat het eten en hygiene ok waren. Misschien kun je recenties opvragen van het hotel waar jullie heengaan ?

Geniet van je vakantie !!

Tia

Brianna F

Brianna F

10-06-2009 om 13:15

Aanvulling

Als je toch last van je buik krijgt, cola drinken helpt zeker.
Heerlijk Egypte, we zijn in februari dit jaar geweest, heel veel plezier gewenst.

Minet

Minet

10-06-2009 om 15:47

Buikellende

In egypte krijgt het grootste deel van de toeristen te maken met de Vloek van de Nijl zoals het genoemd wordt.
Gigantische buikloop, erge krampen. Ga dan NIET met nederlandse diarreemediatie aan de slag, maar ga gelijk naar de dichtstbijzijnde apotheek (die zitten echt op elke straathoek) en vraag naar tabletten tegen deze ellende.
Voor een paar euro krijg je het juiste medicijn (alle reisleiders weten de naam zo te noemen) tegen deze zeer ellendige buikloop, en ben je er met een dag weer af. (Deze medicijnen zijn altijd op gigavoorraad, en moet helaas nogal eens verkocht worden)
Zelfs midden in de nacht kun je naar de apotheek, je roept een taxi en laat je voor een paar dubbeltjes naar de apotheek rijden die nog open is, de chauffeurs weten dat precies.
Eet geen dingen op straat vanuit kraampjes, ga lekker uit eten in een van airco voorzien restaurant, dan kun je er vanuit gaan dat je veilig eet.
Ook de eerdere tips zijn nuttig.
Veel plezier vast, en geniet ervan! Wij waren er vorig jaar in juli, het is een fantastisch/bijzonder land!

Bibi

Bibi

10-06-2009 om 21:46

Dat medicijn heet:

Antinal! Wij zijn vorig jaar naar Egypte geweest (Luxor) en 3 van de 4 hebben last gekregen van "de vloek van de Farao" De vaccinaties zou ik zéker doen! Wij hebben zelf Hep A en DTP laten doen, en de kinderen hebben Hep A+B gehad (DTP hoeft niet, zijn ze nog tegen beschermd door het vaccinatieprogramma)Nog een tip, neem van die gel "handen wassen zonder water" mee, scheelt een boel bacteriën volgens mij! Verder, let op dat je veel drinkt, maar niet te koud drinken. En let op met grote tempratuursverschillen (airco, in een koud zwembad plonsen) Kijk eens op http://www.egypteforum.nl/ Daar kan je een hoop informatie vinden en vragen stellen, is een heel prettig forum!
Veel plezier in Egypte!

Misha

Misha

10-06-2009 om 22:07

Allen

Super, hartstikke bedankt voor deze handige tips, suggesties!! Leuk ook om te lezen dat het bij jullie zo goed is bevallen. Heb vanmiddag een paar mindere reacties gelezen, dus hield even mijn hart vast.
Ga de tips uitprinten, ben er erg blij mee.
Heb vanmiddag overigens gebeld om een afspraak te maken voor de vaccinaties. Inderdaad beter het zekere voor het onzekere nemen.
Nogmaals dank allemaal en zelf ook alvast een fijne vakantie gewenst!

Pas op met de medicijnen

die je in Egypte krijgt, vaak bestaat het uit een heftige cocktail van antibiotica, een soort paardemiddel wat ze in nederland zeker niet zouden aanbieden!
Ook even in de gaten houden dat je pil e.d. door de vele diarree en de antibiotica niet meer betrouwbaar is.
Verder helpt cola Ligth om diarree te voorkomen, als je het eenmaal hebt helpt cola ligth ook niet meer.
Meestal krijg je klachten door TE koud te drinken. Voor wat betreft de luxere resorts zit het wel goed met het water wat gebruikt wordt bij de voedselbereiding.
Overigens kom ik al jaren in Egypte en ben ik (pas) een keer echt ziek geweest met diarree wat ook een aantal weken heeft geduurd, had niets met water/eten te maken maar gewoon een bacterie die ik waarschijnlijk van een vieze deurkruk heb opgelopen bij een toilet, was goed je handen na wc gebruik daarmee voorkom je ook een hoop ellende.

Gr. bubbles

flora B

flora B

11-06-2009 om 16:27

Vorig jaar

zijn we met onze 3 kinderen naar Egypte gewees. We hebben wel een ontzettende leuke vakantie gehad tot 1 van de kinderen ziek werd.
Oke, meteen naar de plaatselijke apotheek, die man weet precies wat je moet hebben. 2 dagen later gingen we gelukkig naar huis. Tijdens de terugvlucht kreeg ik het te pakken....tjee,meteen naar de huisarts (die in Egypte heeft gewerkt) en die viel bijna van zijn stoel wat ze mijn zoontje hadden voorgeschreven....Ongelofelijke zware AB kuur, zwaar overdreven en zeker niet geschikt voor zijn leeftijd. Door dit soort landen werden de bacterien ook recistent voor alle AB's. Ik ben ook nog weken de darmen van slag gehad net als mijn zoontje. Ik zou niet meer kiezen voor dit land omdat onze kinderen nog zo jong zijn. Ook vond ik het toch wel een enorme cultuurschok.....we waren Turkije, Bulgarije, Tunesie gewend maar dit is toch echt anders....Op weg naar het vliegveld (sharm el sheikh) stond er elke 200 meter een millitair met een geweer, later bleek er een belangijke bijeenkomst van staatshoofden te zijn en al die belangrijke mensen landen op Sharm... Toen ik die bewaking zag, vroeg ik mij af wat doe ik in dit land.......... Hopelijk komen later nog eens terug zonder kinderen.

Tia

Tia

11-06-2009 om 20:16

Antinal is echt heel heftig!

Zelfs volwassen darmen kunnen daar wel een aantal weken van slag door raken. Dat wil je liever niet.

Gelukkig waren onze kinderen niet degene die ziek zijn geworden, maar twee papa's. Eerlijk gezegd was ik daar ook heel huiverig voor.
Kinderen kunnen maar moeilijk overal vanaf blijven en letten natuurlijk helemaal niet op hygiene.

Eerlijk gezegd zou ik ook niet voor Egypte hebben gekozen met jonge kinderen. Maar dat had meer te maken met de nodige vaccinaties dan met ziektes.

In ons hotel stond ook iedere avond een gewapende beveiliger/agent bij de ingang en het detectiepoortje. Een ander hotel werd als een bunker beveiligd en ook het vliegveld vond ik verschrikkelijk. Maar het is allemaal voor je veiligheid moet je maar denken.

Wees goed voorbereid, dan kom je niet snel voor verrassingen te staan.

Tia

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.