Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Floor

Floor

21-02-2020 om 14:37

Vakantie Georgiē en Armenië

We hebben voor deze zomer tickets geboekt naar Georgie heen en Armenie terug.
Nu ben ik natuurlijk alle websites aan het lezen om de reis samen te stellen, maar is hier iemand daar geweest en zo ja, wat MOETEN we zien.
Plan is om ten oosten van Tblisi de steppen te bezoeken en in het noordwesten naar de bergen. Met de trein naar Jerevan. Maar met wat ik nu heb is tweeënhalve week nog niet vol. Hopelijk hebben jullie tips. Alvast bedankt.
O ja, vader, moeder, drie kinderen van 13-16. Wandelaars.

Lusithania

Lusithania

21-02-2020 om 16:34

Widm

Wie is de mol is in Georgië geweest. Als je de serie kijkt zie je wat je niet zou mogen missen

Leuk!

Wij zijn vorige zomer geweest, iets andere reis want wij begonnen in Azerbeidzjan en reisden via Georgië naar Armenië.

Armenië vond ik het minst interessant. Het land is vooral leeg en kaal. En er is veel armoede. Yerevan is een leuke stad. In de omgeving daarvan zijn de moeite van een bezoek waard het Geghard klooster en Garni. In Garni is een oude tempel, maar veel interessanter is om vanaf die tempel de kloof in te lopen. Je komt dan bij onwaarschijnlijk mooie rotsformaties. Echt indrukwekkend!

Verder is de omgeving van het Sevan meer mooi. Wij zijn helemaal nog naar tot bijna de grens met Iran gereden, maar er waren niet echt dingen die er heel erg uitsprongen. Ik zou mij dan ook vooral op Georgië richten.

Georgië heeft een veel gevarieerder landschap. De mensen zijn er aardig, alle straathonden lief en aaibaar en het eten is er lekker en zeer overvloedig.

Hoogtepunten wat ons betreft:
Stepantsminda (met Gergeti klooster en mooie wandelingen en de mooie weg erheen)
Mestia, met de vele Svan torens. Prachtig om te wandelen (bijvoorbeeld naar de Chalaadi gletsjer) en hiervandaan zou ik zeker een excursie maken naar Usghuli, een dorp aan het einde van een onverharde weg de bergen in waar de tijd echt te lijkt hebben stilgestaan.
De badplaats Batumi is ook leuk (eigenlijk leuker nog dan Tbilisi vonden wij). Enige nadeel is dat er veel Russische toeristen komen en dat zijn niet altijd de meest prettige mensen...
Kutaisi vonden wij niet heel interessant, maar het nabijgelegen Gelatine klooster is echt een must see.
En ook niet missen: de grotstad Vardzia. Wat een prachtige plek om eindeloos rond te dolen. Als je hier in de buurt accommodatie zoekt kan ik Valodia’s cottages van harte aanbevelen.

Hopelijk kun je wat met deze tips. Veel plezier in ieder geval.

Floor

Floor

21-02-2020 om 17:31

Bedankt Jippox

Jippox, bedankt voor je tips. Die Valodias cottages had ik ook al ergens gelezen en opgeslagen. Fijn ook om te weten dat Kutaisi niet echt interessant is. Ben je in Gori geweest bij het museum over Stalin?

Hoe waren de afstanden? En kon je er prettig rijden? Ik kan het natuurlijk opzoeken op google maps, maar hoe is het in het echt?

Floor

Rijden is even wennen maar goed te doen. Ze zijn er wat losser met de verkeersregels en inhalen doen ze als ze er zin in hebben (wat niet perse is als het ook eigenlijk kan). dat plus alle koeien en varkens op en langs de weg maakt het wel wat uitdagend. Ga er in ieder geval vanuit dat je best veel onderweg bent. Het gaat sowieso langzamer dan je routeplanner aangeeft...

Iets anders is dat wij (met 6 personen) allemaal behoorlijk veel last van diarree hebben gehad. Ook nog lang na thuiskomst. Dus neem goede medicatie hiertegen mee!

In het Stalin museum zijn we niet geweest.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.