Vakantie en uitjes

lottie
06-08-2010 om 23:46
Vakantie in nederland, oooow wat is dat fijn.... (maar niet heus)
Vanwege een doodzieke vriend kunnen we deze zomer niet naar Italie. Ik weet nu weer waarom we naar het zuiden afreizen. Bah! Wat is het in Nederland als we vrij zijn toch SLECHT weer! Als we aan het werk zijn smoren we zowat het kantoor uit... En als we vrij zijn valt het met bakken uit de hemel. Wedden dat als we weer aan het werk zijn het weer prachtig weer gaat worden?!
Ik baal zo enorm! Daar werk je dan een jaar keihard voor en dan dit. OK ik weet dat ik niet mag klagen, die zorgen om onze vriend zijn vele malen groter. Maar goed, ik ben ook maar een mens van vlees en bloed
Dank je dat je mijn verhaal even aangehoord hebt

Wilgenkatje-
07-08-2010 om 09:11
Nou! - en o..t.
Ik snap je enorme teleurstelling! Je woont kennelijk precies in de verkeerde regio, eind juni begin juli was het woest heet!
Als je een jaar keihard werkt voor je vakantie, dan wordt het hoog tijd ander en plezieriger werk te zoeken! Je vakantie duurt maar een week of twee, drie (vier?), je werk het hele jaar.

Lis@
07-08-2010 om 09:15
Ik snap je wel lottie
Voor mij betekent vakantie ook dagenlang zon en lekker warme temperatuur. Ook speelt de omgeving mee. Een weekendje weg in Nederlands is erg leuk maar het ultieme vakantiegevoel krijg ik hier bijna niet. Alleen als ik op de Waddeneilanden krijg ik dat :-0)
En eerlijk gezegd is het weer nog niet eens zo slecht. Althans hier in midden NL valt het wel mee met de regen. Maar ik snap precies wat je bedoelt hoor.

lottie
07-08-2010 om 09:22
Hmmm
Misschien heb ik wel een prachtige baan, maar dat wil niet zeggen dat ik hard moet werken Van baan ga ik zeker niet veranderen! Maar..... ach ja hoe leg ik dat verder nou uit, je snapt het of je snapt het niet
Gelukkig zijn er mensen die het wel begrijpen
Ik woon in het noordoosten van het land en daar is het vaak mis...
En by the way, we gaan naar een waddeneiland: zal het ultieme vakantiegevoel dan toch komen, ondanks het weer?
Groetjes!

liora
07-08-2010 om 09:40
Lottie
Hoi,
Ik denk ook dat als je alleen werkt voor je vakantie, dat erg moeilijk vol te houden is. Wat is vakantie nou op een mensenleven?
Liora
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Poezie
07-08-2010 om 10:02
Ik snap je ook
Het gaat niet om die baan en dat harde werken, maar meer dat je je hebt verheugd op een vakantie die anders blijkt uit te vallen dan gehoopt. (Regen en 20 graden i.p.v. stralende zon, iedere dag in je bikini lopen en 's ochtends buiten ontbijten.
Om die reden ben ik vroegah met mijn kindertjes van 3 en 6 op de reisbus naar Zuid-Frankrijk gestapt, waar het bijna altijd mooi weer is.
Toen ik pas mijn eerste auto had (kids waren toen 7 en 10 geloof ik) zijn we twee weken naar Ommen gegaan in een tent. Daar kreeg ik ook dat getver gevoel. Vandaar dat we daarna tóch maar weer ieder jaar naar Frankrijk afreizen.
Gr. Poezie.

Wilgenkatje-
07-08-2010 om 10:15
Je verheugen op vakantie
en de positieve verwachtingen. En dan de tegenvallers.
Ik vond vakanties vaak pas écht leuk als ze al een tijd geleden waren; dan herinner ik me de leuke dingen.
Kan me nog best herinneren (als ik wat dieper graaf) dat er in alle vakanties ook van alles niet zo leuk was. Slecht slapen, kinderziektes, muggen, regen (ook in een gebied waar lekker weer verwacht werd), ah joh van alles.

Mama
07-08-2010 om 11:08
Ik snap je mbt het weer niet zo goed
Ik woon ook in het noordoosten. Het was hier de eerste weken van de schoolvakantie toch prachtig weer? En de laatste week nog steeds wel, alleen af en toe regen. Maar prima temperatuur.
Vrienden zijn eerder terug gekomen uit Kroatie ivm regen, anderen, buren eerder uit Frankrijk ivm voorspeld noodweer. Zo gek was het hier toch eigenlijk niet? Ik hoop dat je op de Wadden nog wat lekker weer hebt. Maar verwacht geen 30 graden.

Vic
07-08-2010 om 11:51
Onvoorspelbaar
Ik wil graag mooi weer in de vakantie, liefst ook buiten de vakanties. Afgelopen vakantie ben ik in Nederland gebleven. Ik geloof dat ik nog nooit zulk heerlijk weer heb gehad. We gingen niet zo lang, maar alle dagen was het minimaal 25 graden. Vorig jaar in Frankrijk was het ook prachtig weer, maar de jaren daarvoor heb ik flink wat regen gehad in Frankrijk en compleet noodweer in Spanje. Oh, en jaren geleden heb ik zelfs twee dagen regen gehad op Lanzarote, waar volgens de statistieken 0,1 mm regen valt per jaar.

Kiki
07-08-2010 om 12:45
Ja sneu, maar je bent niet de enige hoor
vrienden zijn van mij zijn dit jaar eerder teruggekomen van Kroatië omdat het pokkeweer was de hele tijd.
Ik kan zelf nooit meer aan Kreta terugdenken zonder dat ik de dagenlange onophoudelijke regen herinner die me die vakantie teisterde.
Mijn man heeft dezelfde herinnering aan een vakantie met zijn ouders in Malta. 14 dagen lang regen in Malta, terwijl Malta maar 5 regendagen per jaar heeft ofzo.
Toen ik twee jaar geleden in York op vakantie was, was half York overstroomd. Newcastle niet eens gezien, want heel het centrum van Newcastle stond onder water.
Afgelopen vakantie hebben wij in Goteborg de leukste dag van de vakantie gehad in het science-museum, waar we waren omdat het, jawel, goot van de regen.
Je kan echt wel leuke dingen bedenken als het regent, vast ook wel in Texel

Hanny61
07-08-2010 om 17:16
Nou, lottie
Ik begrijp je best. Wij zouden dit jaar niet op vakantie gaan, vanwege verbouwing en puberzoon die niet meer mee wil maar ook nog niet alleen thuis kan blijven. We wonen heerlijk, dus met mooi weer lijkt het net of we op vakantie zijn in het zuiden. En met die tropische periode, toen er nog gewerkt moest worden, leek dit best een goed vooruitzicht. Helaas, nu de vakantie is aangebroken (en de verbouwing voorlopig niet doorgaat), is het ineens een stuk minder aantrekkelijk. Tuurlijk maken we er het beste van en gaan we ons prima vermaken (en dat geldt vast ook voor jou) maar het had zo mooi kunnen zijn...

Vera*
07-08-2010 om 18:52
Ik snap je
De kans op slecht weer houdt mij ook tegen om in Nederland op vakantie te gaan. Voor het gevoel ben je bijna 'thuis' en als je dan niets kunt wil je eigenlijk gewoon thuis zijn. Met de regendagen die we hier gehad hebben zijn man en kinderen gaan zwemmen en we zijn, een belevenis op zich, naar de grootste IKEA ter wereld geweest. Thuis in Nederland zou ik dat geen leuk uitje vinden maar deze was zooooo groot en drinken plus hotdog maar voor een euro.

Charlotte1
07-08-2010 om 23:15
Ik baal met je mee
Dit jaar gaan we ook niet op vakantie, ook niet in Nederland, we blijven gewoon thuis.
Vanaf dag 1 dat de kindervakantie begon is het weer slechter geworden. Vandaag is onze vakantie officieel begonnen en volgend buienradar wordt het weer voorlopig niet beter. Ja, ik baal daarvan, want nee, ik ben niet iemand die in mijn regenjas buiten gaat lopen. Ik kan me echt niet voorstellen wat daar nu leuk aan is. En alleen maar binnenspeeltuinen, daar word ik ook niet echt vrolijk van....
Maar ja, we hopen er maar het beste van.
groetjes van Charlotte

ayla
08-08-2010 om 07:37
Ik snap het ook
sinds de vakantie hebben we eigenlijk alleen maar minder weer gehad. we zijn al naar ene binnenspeeltuin geweest, hebben de bioscoop al gedaan, zijn al gaan winkelen. En nu weet ik het niet meer. Mijn kinderen zijn van het soort dat elkaar binnen twee uur in de haren vliegt 's ochtends. Met mooi weer kon ik ze nog de tuin in sturen of de oudste de straat op maar nu gaat dat vaak niet. Ik baal er wel van hoor. Nog 1,5 week en dan hopelijk naar de zon.

May
09-08-2010 om 19:44
Maak er wat van!
Ik snap het juist helemaal niet. Net terug van ruim drie weken vakantie in Nl en Belgie, en het weer was niet perfect, maar we hebben vaak buiten kunnen eten, veel gewandeld en gefietst. Op het strand is het ook mooi als het niet heel zonnig is.. En als je buiten bent, valt het weer altijd mee.. We hebben een aantal hete dagen gehad voor het strand, en verder nog veel ondernomen..

Charlotte1
09-08-2010 om 20:08
May
natuurlijk proberen we er wat van te maken. Maar zoals je zelf al zegt, hebben jullie een paar warme dagen voor het strand gehad. Die zijn er hier nog niet geweest hoor. Daarbij komt, dat jij in ieder geval nog weg bent geweest, dan is het, vind ik althans, altijd wat makkelijker om iets te ondernemen. Wij blijven de hele vakantie thuis. We gaan natuurlijk wel dagtripjes maken, maar het is toch anders. Het was fijner geweest voor de kinderen als ze in het zwembad zouden kunnen plonsen, dat we met de warme dagen hebben aangeschaft.
groetjes van Charlotte

May
09-08-2010 om 22:41
Snap het...
Gelukkig was het vandaag een mooie dag, hebben ze nog een beetje in het badje kunnen plonzen? Wat hier vandaag de 'hit van de dag was' was de auto wassen met een spons en een emmer water...

Maxime.M
10-08-2010 om 10:33
Snap het ook!
Hoi,
Wij zijn van die vakantie gangers met zo'n wolkje met regen boven ons hoofd, waar we ook heengaan, het is meestal slecht weer! En als je niet van wandelen of fietsen houdt is er gewoon niets aan. Ik wil op een terrasje zitten, liggen met een boekje onder een parasol in de warmte (doe je niet in de kou natuurlijk) op het strand wil ik liggen of zwemmen en misschien een korte strandwandeling maken, maar dan graag in bikini of korte broek maar niet met een zuidwester aan. Dus tja... leuk is het dan niet. Het is helemaal balen als het prachtig weer is als je moet werken en zodra je vrij bent, gaat het regenen.
Uiteraard proberen we er altijd wat van te maken, maar leuk is het niet. Wel fijn om te horen dat het bij anderen ook vaak zo is, en dat het ook in Frankrijk, Kreta, Kroatie en Malta regent als wij er niet zijn (wat meestal breekt het mooie weer aan zodra wij op terugreis zijn , echt waar!!)
Maxime

Sippie
10-08-2010 om 20:27
Snap het ook
Weken gewerkt in tropische hitte, toen zelf vakantie en jahoor :Bewolkt, 10-15 graden kouder en regelmatig regen. Niks aan.