Vakantie en uitjes

moeder van drukke jongens
12-05-2013 om 21:07
Vakantie met drukke jongens
Hoi allen,
De titel vat het wel samen..
We willen 3 weken pleite, in juli, waaaaar kunnen onze 2 stuiterballen van 4 en 7 lekker hun gang gaan, afleiding maar ook rust vinden enz..?!
De 'eisen':
- water heel dichtbij
- geen problemen met herrie
- niet te veel drukte/prikkels (hoe tegenstrijdig ook)
Ik hoop dat hier iemand met drukke kids de gouden tip heeft
Ik denk zelf aan een boerderij oid..
Bedankt alvast..

Tijgeroog
12-05-2013 om 23:25
Eh...
Een vrijstaand vakantiehuis met eigen tuin en zwembad?
Maar wat voor type accommodatie zoek je? En hoe dicht bij mag dat water zijn? (Een zwembad naast de keukendeur als je kinderen niet kunnen zwemmen lijkt me weer wat te dicht bij)

Eltie
13-05-2013 om 00:03
Semnadisse
Ik weet niet of er een vrij is, maar op camping Semnadisse in midden Frankrijk verhuren ze stacaravans. En dan niet hutje mutje zoals je zo vaak ziet maar ongeveer met z'n 3en op een voetbalveld, een zee van ruimte en rust dus. Je hebt geen last van je buren en niemand heeft last van jou. Er is een klein zwemmeertje bij maar wel op zo'n afstand dat je kinderen er niet per ongeluk in kunnen raken. Ook is er op de camping een gezellig terras waar je zelf lekker kunt zitten en waar wat speelgoed voor de kinderen ligt. Je hebt er wel een auto nodig om bijv. boodschappen te doen. Brood kan je er wel bestellen. Camping is van een Nederlandse dus veel nederlandse kinderen om mee te spelen. En heel veel ruimte dus...

Sneeuwitje
13-05-2013 om 13:03
Denemarken?
Denemarken, daar heb je veel huisjes te huur op parken, maar soms ook op een boerderij. Wij zijn 2 jaar geleden op vakantie geweest bij een boer in Denemarken (NL mensen), die een gedeelte van een stal heel mooi verbouwd hadden en het een mooi vakantiehuisje werd. Het was daar zalig rustig (dus geen problemen met herrie), we konden de dieren bekijken, mochten gebruik maken van de trampoline uit hun tuin, hadden ons eigen terrasje enz. Heel dicht bij water was het niet, maar er was een zwembad op 20 km. afstand en er zouden vast in de buurt nog wel meer gelegenheden geweest zijn waar je binnen een half uurtje bent). Er was wel een vennetje op rijafstand (5-10 min.), maar dat was geen zwemwater. Maar wellicht zijn er nog wel meer van dit soort huisjes. Oh ja, onze kinderen waren wel jonger: 4 en anderhalf destijds, en niet druk, maar evengoed was het wel heel leuk.
Groetjes, Sneeuwitje

Sawo
14-05-2013 om 10:42
Polen forteca, eceat
Hoi
Wij hebben een goede vakantie gehad op de volgende camping:
http://campingforteca.nl/camp/
je kan je tent/caravan wat meer naar achteren zetten voor de rust. Em kijk eens op eceat daar kan je allerlei fantastische kampeerplekken oa bij de boer vinden. Wij zijn bv wel eens bij ottermeerhoeve geweest (brabant vlak bij Esen belgie)

Vera*
14-05-2013 om 11:47
Sawo
Wij zijn ook op die camping geweest en hebben het daar prima gehad. Het voordeel van Polen is ook dat het zo lekker goedkoop is. Frankrijk is veel duurder.

Sawo
14-05-2013 om 11:55
Vera*
leuk Vera* Ik had het adres ook via OO misschien wel via jou.
Maar voor het geven van tips is het wel fijn moeder van drukke jongens waar je voorkeur naar uit gaat, kamperen, huisje of anders, warm land of liever iets koelers.
groet
saar

moeder van drukke jongens
14-05-2013 om 21:49
Bedankt alvast!
Ik heb net bij Semnadisse en Forteca zitten kijken, en van die fotos alleen al krijg ik tranen in mijn ogen Ik zie mijn joingens er al lekker rondspetteren! Dus dat lijkt er al op, alleen de vraag is wel of er nig plek is, natuurlijk.
Mijn man gaat graag op de bonnefooi, maar dan weet je dus niet goed waar je terecht komt.. Dat komt bij ons altijd wel in orde hoor, en wat rondtrekken past ook wel bij ons. Maar eens 1 hele week op een geweldige plek lijkt mij ook wel wat, vooral als er andere kids zijn waar ze mee kunnen spelen [hopen we dan, dat dat lukt].
We hebben trouwens 1 kleine tent en eventueel nog een trekkerstentje voor erbij. En we koken graag zelf, lekker simpel.
Qua temperatuur is vooral droog fijn, bloedheet hoeft niet, maar zwemweer is wel lekker natuurlijk
En we gaan per auto. Ik ben nog niet eerder afhankelijk geweest van vakantieperiodes, en weet niet hoe enorm druk alle wegen zullen zijn. Het spreekt me wel aan om niet naar Frankrijk te gaan, omdat iedereen daar al heen rijdt.. en niet zonder reden.
Bedankt voor de tips. meer is welkom!
Ik ga nog even verder kijken bij Eceat.

kastanjet
15-05-2013 om 09:01
Camping stensjö
In Holmsjö, Zweden. Van Nederlandse eigenaar. Fantastisch meer op 100 m, 's avonds kampvuur en genoeg kinderen om te voetballen o.i.d.