Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
02-08-2010 om 16:25
Wij zijn in onze vakantie naar Zweden geweest en hadden daar een huis gehuurd via Novasol. Dit was een scoutinghuis en wij vonden het super!
Nu ben ik me al weer aan het orienteren voor volgend jaar zomervakantie en zoek eigenlijk een vergelijkbaar iets maar dan in noorwegen. Bij Novalsol kan ik het tot nu toe niet vinden. Weet iemand of er een organisatie bestaat die huizen verhuurd die echt midden in de natuur staan? Dus geen directe buren of op een park, heerlijk rustig dus.
En wie kan me informatie geven over reizen in Noorwegen?
Mama32
08-08-2010 om 09:11
Hytter
Kijk eens op de site van Dancenter: http://www.dancenter.nl/ Zij verhuren o.a. huizen van particulieren, daar kun je wellicht een afgelegen huis vinden.
Deze site is in het Noors: http://www.hytternorge.no/ maar je vindt er ongetwijfeld wat je zoekt. Een zomerhuisje heet in het Noors een hytte en er zijn er zat van. Succes met zoeken!
09-08-2010 om 14:38
Noorwegen mooier dan zweden
Hallo,
wij zijn net terug uit Noorwegen met een camper.
Ook zijn we via Zweden teruggegaan, ik denk dat wij niet het mooiste stuk SE hadden, van Oslo langs kust naar Helsingborg, maar van wat wij gezien hadden vonden wij Noorwegen mooier dan SE, muv Goteborg stad.
Wil je op een plek blijven of rondtrekken?
Wij zijn nu niet zo hoog geweest en dan via de bergen naar de Oostkust, maar als we nog een keer gaan willen we de hele westkust naar boven gaan volgen, dit vonden wij het mooiste deel. Bovendien zijn er minder elanden aan de kust en wij hebben een eland frontaal op de auto gehad in de bergen( op een grote weg). Gelukkig is het goed afgelopen dankzij de camper; met een auto gebeurt het regelmatig dat de eland in de auto verdwijnt...volgens de politie: en de mensen dan zwaargewond of erger eraantoe zijn. Nu is de schade tot de camper beperkt gebleven.
Mensen erg vriendelijk, heerlijke rust in Noorwegen en relaxte sfeer.
Jean