Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Bella

Bella

08-07-2017 om 16:28

Vakantie november met zongarantie en toch niet te ver

Omdat mijn partner de hele zomer in Heelverweggistan zit voor werk (vanaf vandaag tot medio augustus) willen we in het najaar, oktober/november, een week met zijn tweeën weg. We hebben wel onze ideeën, maar op de een of andere manier past het net niet binnen de wensen. Misschien zijn die niet realistisch?
- Max 8 dagen (ivm de kinderen)
- max een uur of 5 vliegen
- max 1000 euro per persoon (vlucht en verblijf)
- liefst 20+ graden zodat je ook eens kunt zwemmen
- geen gevaarlijk land of Turkije

Alles mag, ook rondreis of cruise, maar dan zitten we steeds met de temperatuur in november of dat het meer dagen zijn.
Hebben jullie suggesties? Ik hoop op leuke want nu zit ik even te sippen in mijn eentje, vijf weken lang.

Bella

Bella

08-07-2017 om 16:31

Wat ik vergat

En ook niet onbelangrijk is. We willen ook graag wat zien, dus bijv niet een week onder een parasol op Tenerife o.i.d., of doen zoals een kookworkshop of wij proeverij.

La Palma

Het is al 20 jaar geleden dat ik er was, maar ik vond het een prachtig eiland. Zeer afwisselende natuur, goede gelegenheden om te wandelen, kleine strandjes, en afgelegen dorpjes waar je een casita kunt huren.

Jackie

Jackie

08-07-2017 om 19:27

Ben er zelf niet geweest maar

De Azoren? Schijnt heel mooi te zijn, een vriendin is daar ooit eens geweest. Heeft o.a. met dolfijnen gezwommen, wat heel leuk schijnt te zijn.

Bella

Bella

08-07-2017 om 22:27

Leuke suggesties

Aan alledrie had ik nog niet gedacht. La Palma klinkt leuk, volgens mij lijkt dat ook niet op de andere Canarische eilanden qua (gebrek aan) natuur en overvloed van toerisme.
Iemand ook recente ervaring met een van de suggesties?

Ella

Ella

09-07-2017 om 15:51

tja

Je zegt niet ver vliegen maar ik noem 'm toch: Curacao. Zon gegarandeerd, goede stranden en onderwaterwereld, goed eten en interessant Nederlands historisch erfgoed. Bezoek Willemstad, het slavernijmuseum en een plantage. Het Christoffelpark is minstens zo mooi qua natuur als de Canarische eilanden.

Het is 9 uur vliegen en past prima in je budget.

Anita

Anita

10-07-2017 om 17:03

vorig jaar cyprus half oktober

Wij zaten vorig jaar half oktober in Cyprus. Heerlijk weer en volgens mij in november ook nog wel. Wij gingen naar een hotel aan de zuidkant bij Ayia Napa. Je kunt hier gewoon op het strand hangen, maar ook lekker wandelen of bijzonderheden opzoeken. Een andere keer dat ik er was hadden we een motor gehuurd en zijn we naar de verdeelde stad Nicosia gereden bijvoorbeeld. Dit jaar gingen we een kijkje nemen bij Fig Tree Bay, maar dat vond ik enorm tegenvallen. Maar daar vlak bij was Konnos beach en dat was juist weer heel mooi. Verder toch veel geluierd in het zonnetje dit keer.

Lou

Lou

12-07-2017 om 14:00

Kreta

Wij zijn een paar keer naar Kreta geweest in de herfstvakantie, zo half oktober ongeveer. Mooi eiland, veel te zien, en lekker weer, zo'n 25-26 graden. Voor 1000 euro pp kun je lekker luxe doen, dan zou ik kiezen voor Eliza was here. Enige nadeel is wel dat het toeristenseizoen op z'n eind loopt zo eind oktober, maar dat zal je in andere landen ook hebben. Alles was nog open in de herfstvakantie, alleen was in sommige restaurants de helft van de menukaart doorgestreept waar wij overigens geen last van hadden.

Ella

Ella

12-07-2017 om 16:59

Griekenland/Cyprus

Is in november echt dicht. Mensen uit de kleine toeristenplaatsjes trekken naar het vasteland voor hun winterse baan. Cyprus zou warm genoeg moeten zijn maar ook daar lijkt het seizoen te stoppen eind oktober. Als je max 4-5 uur wilt vliegen blijft alleen de Canarische eilanden over.

Bella

Bella

14-07-2017 om 14:02

Tenerife?

Mijn partner kwam met Tenerife als suggestie. Hij heeft het idee dat daar meer te doen is dan op La Palma. Hij had er ook al een supermooi hotel gevonden aan de zuidkant van het eiland. Is iemand daar wel eens geweest?

Karlien

Karlien

14-07-2017 om 22:54

Mallorca

Wat leuk! Ik was in december op Mallorca en toen was het weer aangenaam overdag, een graad of 20. De Canarische eilanden zijn in de winter ook heerlijk om te bezoeken. Kaapverdië is zeer zonzeker, maar wel 6-7 uur vliegen. Malta misschien? Malaga of het zuiden van Portugal?

Mallorca: https://reistipsmetkids.nl/mallorca-met-kinderen/
Kaapverdië: https://reistipsmetkids.nl/kaapverdie-met-kinderen/

Tine Winkel

Tine Winkel

15-07-2017 om 09:58

gran canaria

en dan niet naar het zuiden gaan, want dan zit je echt alleen maar aan het strand (wel heel grappig om een dag mee te maken). Maar juist in het noorden is het mooi groen. Het westen, daar zijn wij nooit aan toe gekomen, we hebben ons geen moment verveeld.

Lou

Lou

16-07-2017 om 12:14

Niet Spanje of Portugal

Spanje en Portugal zijn absoluut niet zonzeker in november. Kan flink fris zijn en regenen.

Machteld

Machteld

20-07-2017 om 12:02

Samos

Super rustig en geen hoogbouw, mooi groen eiland. Ligt vlakbij Turkije maar is Griekenland. Wij boekten via Elisa was here.in Votsalakia, vlakbij stranden waar niemand is (buiten het hoogseizoen).
Heerlijke gezellige appartementen.
Echt zongarantie heb je denk ik verder weg.

tenerife of La Palma

Tenerife is ook mooi. Er zijn inderdaad wat meer stadjes te bezoeken dan op La Palma. Het heeft tegelijk ook wat lelijke stukken, terwijl La Palma - in mijn herinnering dan - alleen maar mooi was-
Het gebied rond de Teide op Tenerife is in ieder geval erg de moeite waard.

Tango

Tango

08-08-2017 om 16:23

Mallorca zou ik niet doen

Zie titel. Wij waren er eind april en toen een dag maar 12 graden gehad. Was er gelukkig maar eentje en verder wel rond de 20-25 graden. Maar in november zou ik hierop dus niet gokken.

zongarantie

.. kan niemand geven. Ik heb ruim 10 jaar in binnenland van Spanje gewoond en heb nog steeds mijn huis daar. Niet toeristisch, (Extremadura) en in november vaak overdag nog heerlijk weer. Of je dan nog in het zwembad wil liggen, wij in ieder geval niet meer en genoeg te zien en te genieten. Anderhalf uur rijden vanaf Sevilla vliegveld, richting Portugese grens. 's Avonds gewoon open haard aan en eventueel dekentje over de knieën.

hi! Zijn jullie nog naar Tenerife geweest in November? Wat zijn jullie ervaringen geweest/

ilsee schreef op 08-10-2021 om 14:52:

hi! Zijn jullie nog naar Tenerife geweest in November? Wat zijn jullie ervaringen geweest/

Was bericht uit 2017 ...

ilsee schreef op 08-10-2021 om 14:52:

hi! Zijn jullie nog naar Tenerife geweest in November? Wat zijn jullie ervaringen geweest/

Bella heeft de reis uiteindelijk wat uitgesteld en is naar Kaapverdië (Sal) geweest in januari.

Voor een volgende keer .. Voor jouw vraag hebben wij op mijn werk een hele site gemaakt. Kijk maar op -knip- bij Waar Schijnt de zon in november?


- knip - zelfpromotie niet toegestaan

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.