Vakantie en uitjes

Marjolein in't Hout
01-02-2012 om 22:37
Vakantie west usa
We denken erover met zijn vieren een rondreis in western usa te maken. Heeft iemand een idee wat gemiddelde restaurantkosten zijn in Amerika? Is dat vergelijkbaar met hier of juist goedkoper of duurder?
Bedankt,
Marjolein

Chippie
02-02-2012 om 09:12
Goedkoper
Beetje afhankelijk hoe de dollar staat maar je bent gemiddeld veel minder geld kwijt. Alleen... je maakt een rondreis in het Westen van de USA. Houdt er rekening mee dat in de parken de prijzen waarschijnlijk wat hoger liggen en/of dat er niet overal een restaurant is te vinden. Je zult toch ook wat vaker in fastfoodachtige dingen terecht komen. Voor lunch zou ik een koelbox kopen en wat dingen inslaan en zelf een lunchpakketje voor na/tijdens een wandeling maken.

Brianna F
02-02-2012 om 09:22
Inderdaad goedkoper, maar vnl fastfood. Eten uit winkels is duurder dan eten in restaurants, raar maar waar. Waarschijnlijk daarom eten zoveel Amerikanen buiten de deur.

Elx
03-02-2012 om 08:18
Fast food
Ben zelf in mid west geweest. En inderdaad heel veel fast food. Zelfs in "restaurants" met bediening, krijg je flinke porties met veel patat. Salade krijg je vaak wel, maar pas op voor de dikke dressing erover. Of maiskolf, druipend van de boter. Na een week had ik veel behoefte aan klein, vers en gezond.
Je voelt je bijna dichtgroeien daar. Supermarkt eten is vaak wel duurder, maar je weet tenminste wat je binnenkrijgt.
Veel plezier, want afgezien van weinige culinaire hoogstandjes vond ik t wel een leuk land.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

joer
05-02-2012 om 14:17
T.g.i. fridays
Onze favoriete restaurant keten in Amerika was Fridays, een soort restaurant als "Cheers" Gezellige sfeer, vriendelijke bediening en lekker vlees en saladebar. Prima eten voor een prima prijs.
Wij gingen in elke stad op zoek naar zo'n restaurant!
Verder s ávonds ook wel eens gekozen voor een italiaans of mexicaans restaurant. Inderdaad ook veel fast food.
Voor overdag inderdaad een koelbox gevuld met broodjes uit de supermarkt. vers fruit, yoghurt en veel water en blikjes cola achter in de auto.
Kan me herinneren dat er in de supermarkt (wel de big ones hoor!) verpakte stokbroden gezond lagen met ham, kaas, sla en tomaat die bijna een halve meter lang waren!
We konden er ruim vier stukken uithalen en dan hadden we nog over! Hebben we meerdere keren gehaald want ze waren heerlijk!
Veel plezier in de USA! JOER

Chippie
05-02-2012 om 14:57
Marjolein
Fridays was ook onze topper, samen met Ruby's en Applebee's. En probeer ook wat niet-franchise-zaken.