Vakantie en uitjes

evenzo
26-05-2012 om 18:47
Vakantie woningen duitsland
Wie weet een goede site waarop je vakantiewoningen in Duitsland kan zoeken?
Ik bedoel zo'n site als bv www.gites-de-france.com
Ik ben me aan het oriënteren voor een vakantie huis wat ligt in de buurt van de Rheinsteig. Dit is een lang afstandwandelpad in Duitsland. We willen hier misschien een deel van gaan lopen maar dan een beetje centraal zitten van het deel wat we gaan lopen.
Zoeken met een kaart is dan wel handig.
Het huis hoeft dus ook niet op een bungalowpark of zo te liggen.

Mamarijke
26-05-2012 om 20:36
Weet niet of daar dingen opstaan die bij dit pad horen.
Maar wij hebben goede ervaringen met hen. Huisje was echt zo als in het boekje/op de site stond. Ook niet duur.

mar
26-05-2012 om 21:21
Route
Wat wij in dit soort gevallen doen is kijken hoe de route loopt en welk stuk we willen doen. Welke plaatsen liggen daaraan die je eventueel als startpunt zou willen gebruiken? Vervolgens de website van de betreffende plaatsen intikken (of eventueel via google Ferienwohnung plaats) en je zoekt iets uit.
Een andere optie is op de site van de Rheinsteig kijken of er ook aanbieders zijn van onderdak met bagagevervoer.

evenzo
26-05-2012 om 21:31
Mar
onderdak inclusief bagage vervoer is geen optie voor ons, dit maakt het onbetaalbaar voor 5 personen.
De route is heel goed met OV te doen dus we willen de auto steeds op het eindpunt van de wandeldag zetten en dan OV naar ons beginpunt nemen van die dag. Dan is een vakantiewoning ideaal en veel goedkoper.
Googlen op ferienwonung bracht me wel op sites, maar ik weet nu nog niet wat een betrouwbare site is.
De streek is Rheinland-Pfalz, ik ga in ieder geval door met zoeken.
Als er nog mensen met ervaringen zijn dan hoor ik het graag.

Triple
26-05-2012 om 21:41
Fewo
In Dld zijn ook veel boerderijen met appartementen voor toeristen. Daar heb ik goede ervaringen mee. Google eens op fewo en bauernhof.
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

mar
27-05-2012 om 21:52
Fewo direkt
wij hebben op zich goede ervaringen met www.fewo-direkt.de.
Echter, daar staan alleen vermeldingen. De afspraken maak je (in ons geval tot nu toe) met de verhuurder. Wij hebben daar nooit problemen mee gehad. Integendeel, dit loopt doorgaans beter dan via belvilla oid.
Als je het op de manier doet van "ferienwohnung - plaats" kom je op een gecontroleerde site die onderhouden wordt door de gemeente/vvv. De verhuurders die daar op staan zijn ook allemaal bekend bij het vvv. Je legt dan wel zelf contact, maar ook via deze weg hebben wij nooit problemen gehad. Als er wel iets is, kun je altijd bij het VVV informeren en eventueel gaan ze de verhuurder weigeren.
Onze ervaring is dat de duitse verhuurders zo ongelooflijk correct en klantvriendelijk zijn, dat je eigenlijk niet bang hoeft te zijn voor een kat in de zak.

rutiel
29-05-2012 om 14:05
Goede ervaringen
Ook wij hebben goede ervaringen met Duitse verhuurders. Ik weet de site niet meer zo, maar wij hebben vaker overnacht op een boerderij. Veel leuker dan in zo'n bungalowpark. Je boekt via de site en maakt dan de concrete afspraken met de verhuurder. Zaken als linnengoed en badtextiel zijn over het algemeen aanwezig in Duitse vakantiehuisjes. Duitsers zijn over het algemeen ook erg "gründlich" in de schoonmaak en zo, dat is ook wel fijn.
Het kan natuurlijk tegenzitten, maar mijn ervaringen tot nu toe zijn heel goed.
n@nny

judiths mama
29-05-2012 om 22:11
Via belvilla o.i.d., zo heb ik wel eens huisjes gevonden in Duitsland. Is erg goed bevallen.
Saskia

Mariola
30-05-2012 om 10:55
Of vakantie op de boerderij
Je zou ook een appartement kunnen huren op een boerderij via Urlaub auf dem Bauernhof. Dit hebben wij een paar keer in Beieren gedaan en het is uitstekend bevallen. Comfortabele, superschone appartementen op een boerderij voor een zeer redelijke prijs waar je vaak ook nog mag meehelpen met dieren e.d. Ze hadden er zelfs een broodjesservice, je kan dan 's avonds opgeven welke broodjes je van de bakker wilt hebben en die komen ze dan 's ochtend brengen.
De Website is http://www.bauernhofurlaub.de/
Voor de Eifel moet je, afhankelijk van je bestemming, op de kaart klikken op Rheinland-Pfaltz of Nordrhein-Westfalen.
Mocht je nog meer info nodig hebben dan laat je het maar weten.
Groet,
Mariola

Mariola
30-05-2012 om 11:02
Sorry, geen eifel dus
Sorry, ik dacht dat je naar de Eifel ging maar dat is dus niet zo. De link blijft overigens hetzelfde; je moet dan waarschijnlijk alleen een andere deelstaat aanklikken.