Vakantie en uitjes

Jackpot
31-07-2009 om 15:29
Verre reis
Onlangs heb ik een flinke financiele meevaller gehad (voor de mensen die het draadje nog herinneren; ik wil het geld niet over de balk smijten maar het ook niet echt oppotten, we hebben het nu al erg goed qua huis, auto, vakanties en hebben weinig te wensen) We zijn een half jaar verder en ik ben nog niet veel verder gekomen dan een kado voor mijn man en wat nieuwe meubels.
Ik droom van een verre reis maar weet niet goed waar naar toe. We hebben drie kinderen; 0, 4 en 7. Volgend jaar of dat jaar erop willen we wel een verre reis maken (plannig is om dit nog wel eens te gaan doen), maar waar naar toe? Over luxeproblemen gesproken. Zuid-afrika, Australie, New Zealand? Zuid-Afrika trekt mij omdat ik altijd al graag een keer naar Afrika wilde en dit land redelijk goed te bereizen is met een camper. Australie trekt me vanwege het ruige (afstanden en het toeristische staan me tegen). New Zealand trekt me, maar het westen van de USA vonden we allebei veel mooier dan de Canadese rockies. Ik vergelijk USA vs Canada met Australie vs New Zealand.
USA, Canada, Mexico vallen voorlopig af.

T&T
31-07-2009 om 16:58
Australie!
Voordat we kinderen hadden zijn wij twee maanden door australie getrokken (met rugzak), en als ik kon zou ik het zo weer doen! Geweldig land, leuke mensen.
Hoe toeristisch je het zoekt kun je helemaal zelf weten, het is een mega groot land natuurlijk, plaatsen genoeg waar je urenlang geen mens tegenkomt.
Als backpacker is het wel leuk om je geregeld bij een groepje aan te sluiten of te verblijven in een hostel, je doet dan hele leuke contacten op met andere reizigers. Maar als familie ligt het natuurlijk heel anders. Je kunt er prima reizen met een camper. Maar hou er wel rekening mee dat de afstanden onvoorstelbaar groot zijn, tussen dorp a en b zie je vaak een halve dag echt niks! en als je dan eindelijk in een dorp komt (duidelijk aangegeven op de kaart) is het soms niet meer dan een doorgaande weg, een tankstation met winkel en drie huizen
Ik vond het een geweldige ervaring, maar goed, er zijn meer mooie landen he.... nieuw zeeland zou ik ook nog wel eens willen zien... maar voor mij blijft dat voorlopig bij dromen.
Veel plezier met het plennen van je reis, groetjes Tess

Lis@
31-07-2009 om 18:19
Leuke site voor je
http://www.verrereizenmetkinderen.nl/
Lees hier is wat reisverhalen. Ik weet niet hoe lang je wilt reizen? Met 3 kinderen gaat het allemaal een stuk langzamer dan dat je met 2 volwassenen zou gaan. Met een camper is fantastisch je maar ik weet niet of dat wel zo geweldig is in Australië. De kinderen zitten uren achterin de camper terwijl jij en je man gezellig voorin zitten en naar buiten kunnen kijken. Het is echt een andere beleving achter in een camper. Juist in een land als Australie moet je toch wel behoorlijke afstanden afleggen om iets te zien.
Ik neem aan dat 6 weken je max aan tijd is gezien de schoolleeftijd. Misschien heb je wel minder de tijd.
Heb je al een aan Thailand gedacht?
Zoals ik begon met dit bericht, ga eens reisverhalen lezen op deze site Wie weet kom je nog op een andere bestemming.

Jackpot
31-07-2009 om 21:17
Lis@
Thailand willen we later een keer naar toe... (we zijn er al eens geweest zonder kinderen). Ik zou ook graag een olifantentocht etc. doen en dat zie ik niet echt zitten met onze kleinste.
Vorig jaar hebben we ook een camper gehuurd en dat is heel erg goed bevallen. De kinderen vonden het geweldig om onderweg te knutselen etc.
We denken inderdaad aan ongeveer 6 weken, of dat precies in onze zomervakantie gaat vallen is nog maar de vraag. Soms geeft een leerplichtambtenaar wel vrij voor een wereldreis (éénmalig).
Qua afstanden in Australie denken we er aan om bv een klein rondje rondom Cairns te maken (cairns - daintree - binnenland - whitsundays - cairns) - binnenlands vlucht - red centre - binnenlandse vlucht - westen(dit lijkt me echt geweldig mooi maar misschien niet te doen met kleine kinderen).
Het langzamere reistempo met kinderen hebben we al ervaren en vonden we heerlijk. Wij rekenen altijd minimaal de dubbele tijd voor een traject.

dirksmama
31-07-2009 om 23:24
Rond de wereld.
Je noemt zoveel leuke bestemmingen...waarom geen rond-de-wereld-ticket?

Jackpot
02-08-2009 om 11:48
Lis@
Ik heb de site doorgespit (had hem al eens eerder doorgelezen). Het wordt - niet lachen - waarschijnlijk thailand. Ons ukkie is dan bijna twee, in het ergste geval zitten we 3 weken op een paradijselijk eilandje!
En dan al komende zomer. En een paar jaar later misschien Australie of Zuid-Afrika (of misschien wel én).

Lis@
02-08-2009 om 12:33
Klein glimlachje dan
Nee hoor, je moet zelf weten wat je doet. Mocht het definitief Thailand worden dan adviseer ik je om eens op dit forum te lezen. Er worden regelmatig vragen gesteld over reizen met kleine kinderen in het land en er zitten ook veel Thailand verslaafden die al meerdere reizen gemaakt hebben.
Je kunt ook de zoekfunctie gebruiken