Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

duifje

duifje

04-05-2009 om 20:43

Verschillende soorten campings

hoi,

Ik ben een onervaren kampeerder, het leek mij leuk om soms een weekend met de kinderen te gaan kamperen. Manlief houdt niet van kamperen, dus ik heb een tent gekocht en ben vorig weekend alleen naar een camping gegaan met de kinderen. Op zich allemaal heel leuk, manlief kwam op bezoek en kinderen genoten.
Maar ik was met mijn koepeltentje echt een bijzonderheid tussen alleen maar caravans en campers. Later begreep ik dat ik ook een uitzondering was omdat ik zonder man ging kamperen. ik vond dit verbazingwekkend omdat er toch heel veel alleenstaande zijn?
Vandaag met een vriendin overgehad en die zei dat er verschillende soorten campings zijn en dat ik w.s. op de "verkeerde"camping ben beland.
Hebben jullie hier ervaring mee? En hoe weet je dat je de "goede, passende camping" uitzoekt?

Alvast bedankt!

groeten Duifje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Tja

Het is helemaal afhankelijk wat je leuk vindt en wat je precies zoekt. Wat de een leuk vindt is voor een ander een afschuwelijke camping.

Hetzelfde geldt voor alle recensies die leest. Het is allemaal een persoonlijke mening.

Je moet eerst voor jezelf uit gaan zoeken wat je wilt. Locatie, faciliteiten, omgeving, grootte. Ik kan zo nog wel even doorgaan.

Je hebt campings met alles er op en aan en je hebt ze waar je redelijk vrij kunt kamperen, met weinig smuk zeg maar.

Door verschillende campings te bezoeken weet je op een gegeven moment zelf wel wat je wel of niet leuk vindt.

Nivea

Nivea

04-05-2009 om 21:58

Ik ook...

Ooit had ik een extra lange vakantie. Na drie weken Frankrijk ging ik samen met de kleine kinderen naar een kindercamping bij ons in de buurt. Manlief zou 's avonds bij ons komen, helaas zat hij in het buitenland. Ik heb ons hele kampeergebeuren in mijn oude auto gekieperd (van een afstandje) en de kinderen tussen de bagage gefrommeld. Tien minuutjes rijden. En daar stond schoonmoeder mij op te wachten om onze nieuwe tent op te zetten (wij hebben altijd huurtenten, dus ik had echt geen idee hoe het moest). De schroefjes van het nieuwe kooktoestel ontbraken etc. Na enige worstelingen met de tent en de luchtbedden zat ik eindelijk voor onze tent. Het was miezerig weer. En toen zag ik pas waar ik was. Alleen maar caravans en net iets teveel tattoos. Tja, en volgens mij vond iedereen mij zielig; manloos, tent, etc. Ik vond de andere kampeerders zielig; ik had al drie weken genoten van de zon in Frankrijk, ik had een man zonder tattoos en mijn huis was op korte afstand...
Mijn kinderen vonden het geweldig. Het weer werd zo slecht dat we gewoon 's avonds naar huis gingen en 's morgens weer naar de camping gingen... haha. Maar ik hoef niet meer zo nodig in mijn eentje in NL te kamperen.

Polly Shearman

Polly Shearman

04-05-2009 om 22:41

Wat zoek je?

Ik kampeer al jaren in nederland op vele verschillende campings dus als jij nou zegt wat je zoekt kan ik je misschien wel helpen. Als je au een terrein zoekt met alleen tenten. Dan zou ik bij natuurkampeerterreinen kijken. Groet polly

Ameland

Wij kamperen vaak op Ameland en dan op Duinoord Zuid. Hier is het niet bijzonder dat je er alleen met kinderen staat. Het is vaak een komen en gaan van partners, vrienden en familie. Heb hier nog nooit iemand zielig gevonden of gemerkt dat iemand anders dat zielig vond dat er een ouder met de kinderen alleen was. Komen ook vaders met hun kinderen om even te kampereren omdat moeders niet mee wil. Het is wel een tenten terrein, dus misschien toch een ander slag volk wat er komt???

duifje

duifje

05-05-2009 om 16:05

Bedankt voor jullie reacties

Ik ben inderdaad een beetje naief geweest, ik heb zelf ook al zitten kijken naar natuurcampings. Maar eerlijk gezegd vind ik een beetje comfort zelf ook wel fijn. (goed sanitair en douches en eventueel een gelegenheid om te zwemmen.)
Joost, Ameland is een leuke tip, maar vanuit hier wel heel ver. Dan komt manlief niet zomaar even op en neer. (wij wonen in Brabant.) Maar volgens mij zijn er ook wel leuke natuurcampings in Zeeland!

groetjes Duifje

Ilva

Ilva

05-05-2009 om 16:18

Natuurcamping

Als je een leuke natuurcamping zoekt met goed sanitair dan moet je eens kijken op de site van Camping Beek en Hei in Otterlo (vlak bij de Hoge Veluwe). Deels natuurcamping deels gewone camping. Maar zo ingedeeld dat je haast niet merkt dat het een gemengde camping is. Wij komen er al jaren (helaas deze meivakantie niet, ik vond het gewoon te koud in de tent) maar heel leuk en mooi sanitair. Helaas geen zwembad maar een stuk verderop bij een andere (grote) camping een heel leuk meer.

reina

reina

05-05-2009 om 18:29

Duifje

Zelf heb ik wel een caravan, hoewel ik eigenlijk een primitieve kampeerder ben, maar daar is mijn lichaam het niet zo mee eens , wij gaan vaak naar svr-campings, daar staan vooral tentjes en kleine caravans, (zonder tv's etc , maar het sanitair is er wel goed (meestal juist erg schoon). Een zwembad ben ik er geloof ik nog nooit tegengekomen.

Suzanne

Suzanne

07-05-2009 om 14:49

Tentenveld

Googlen op 'tentenveld' of 'camping met apart tentenveld' levert leuke campings op:
http://www.hetvissertje.nl/
http://www.vekabo.nl/select_bedrijf.php?soort=minicampings&regio=Zuid+Holland&land=&plaats=Rockanje&streek=
http://www.eelerberg.nl/camping/kamperen/kamperen.html
Kijk ook eens op de site van Kleine Groene Campings, dit zijn géén minicampings en ook niet heel primitief, maar je treft er wel veel tentkampeerders. Volgens onze zoons was onze leukste vakantie op één van die campings: www.kgc.nl

duifje

duifje

08-05-2009 om 08:19

Bedankt voor jullie ideeën

Bedankt voor jullie ideeen. Ik heb ze mijn favoriete gezet, als het weer een weekend mooi weer is ga ik inderdaad liever naar een camping met meer tenten en natuur!

groeten Duifje

als je in Brabant wilt blijven dan is de staatsbosbeheer-camping in Den Hout (bij Breda) ook erg leuk! Er is een zwembadje met ijskoud water, er zijn trampolines en speeltoestellen, en het is midden in het bos.

Nog meer leuke tentencampings

Niet te missen is camping De Roos in Beerze bij Ommen. Ligt aan een zijtak van de Vecht, met een klein zandstrandje. Een echte tentencamping met prachtige plekjes in de natuur. Wel redelijk hoog geitenwollensokkengehalte. Ook de Papaver in Sellingen (Groningen) is een hele mooie natuurcamping aan een zandwinmeer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.