Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Willine de Graaf

Willine de Graaf

11-01-2011 om 20:12

Vliegen met baby

Hallo allemaal,

Wie kan mij tips en uitleg geven over vliegen met een baby? We gaan over tien weken naar Lanzarote dus wel uurtje of vier vliegen. Ze is dan 11 maanden, ... Ik heb al wel het een en ander gelezen maar ik vind het best spannend allemaal ben een beetje zenuwachtig!(;

een zenuwachtig moedertje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
vlinder72

vlinder72

12-01-2011 om 09:47

Al vaak gevlogen met baby

Tip nummer één. Check de buggy in en neem de maxi cosi mee als handbagage. Vraag bij het inchecken of er een plekje naast jullie vrij is. Zo ja, dan mag je je maxi cosi mee aan boord nemen. Daar kan je kindje dan gewoon in liggen en heb je er geen kind meer aan.

Is er geen plek dan geef je je maxi cosi bij het vliegtuig af en zie je het bij aankomst weer terug.

En dan heb je je kind op schoot. Ook geen drama maar wel lastiger. Neem mee aan boord. Tuitbeker, schone kleertjes, luiers, doekjes, speeltjes. Maar ik zou niet te kleine speeltjes meenemen. Mijn kinderen waren nogal van het gooien en het is zo onhandig om steeds onder de stoelen te moeten zoeken. Boekjes zijn handig. Ook handig is een pakje kant en klare melk en een fles. Babyvoeding mag je mee nemen in het vliegtuig. Ik liet het gewoon in de tas zitten bij de veiligheidscontrole en ik heb er nog nooit commentaar op gehoord. Ik liet mijn kind altijd wat drinken bij het opstijgen. Als je borstvoeding geeft dan is dat helemaal handig dan geef je dat gewoon.

Hmmm, dit is het wel zo'n beetje. Of heb je nog specifieke vragen?

En ook belangrijk. Maar je niet druk. Ja, je kindje zal echt wel even gaan huilen. Dat is helemaal niet leuk maar de meeste mensen snappen dat best. En zo niet dan hebben ze pech. Jij kan er niets aan doen. En vaak huilen ze maar even.

Wij vliegen zelf over een maand met onze zoon van ruim 1,5 jaar naar Florida. Dat wordt ook drama want hij snapt natuurlijk echt niet dat hij op schoot moet blijven en daar uren moet blijven zitten. Maar wij zijn voorbereid. Wij nemen koekjes mee, drinken (van appelsap krijgt hij diarree), smarties (krijgt hij nooit van ons maar hij vindt ze heerlijk) en krentenbollen. Verder boekjes en zijn slaapzak om in te slapen. En dan moet het lukken.

Fraz

Fraz

12-01-2011 om 10:10

Tip voor vlinder

kijk of de vliegtuigmaatschappij een babybassinet heeft voor kinderen tot 1,5 jaar (meeste hebben maar tot 1 jaar). Toen onze oudste 1,5 was hebben we naar Nieuw zeeland gevlogen. Toen hadden we zo'n bedje voor haar (hing voor je aan de muur en kon je uitklappen). En dat was echt ideaal voor een lange vlucht ook omdat je daardoor extra ruimte had. Daarnaast gingen we ook regelmatig een stukje met haar lopen door het vliegtuig.

Nachtvlucht

Wij vlogen 's avonds/'s nachts en dan gingen de kinderen gelukkig slapen. Vaak is het vliegpersoneel erg voorkomend en regelt ter plaatse een plek met meer lege stoelen dan waar je voor betaald hebt. Iets grotere kinderen kregen een kleurboekje met kleurpotloden van de vliegmaatschappij,ook leuk.
En we hadden een huilbaby. In het vliegtuig niets van gemerkt, en anders gingen we een rondje lopen met baby op de arm.

Eendje

Vanwege het gooien hadden we een badeendje aan een ketting die je overal vast kon maken. Handig.
Tot mijn grote schrik werd eendje op een roltrap op schiphol echter opgeslokt tussen de traptreden waarna de buggy voorover kiepte. Het liep goed af.

mar

mar

12-01-2011 om 16:49

Lanzarote

Lanzarote zal wel een chartervlucht zijn, dus je hebt kans dat het vliegtuig heel vol zit. Gelukkig is het een relatief korte vlucht. Hoogstwaarschijnlijk kom je met wat drinken, eten, boekje lezen e.d. al een heel eind.

Eerste keer dat dochter vloog was met 14 maanden. Richting westkust van Amerika. Ik vloog alleen omdat mijn man er al was. Het was een paar maanden na 11/9 dus de veiligheidscontroles waren vreselijk. Elke keer kind uit buggy, spullen eruit, buggy werd uitgebreid geïnspecteerd etc.
Op Schiphol heb je een speelruimte voor kinderen. Er staan ook bedjes en je kunt er rustig zitten. Ik heb daar toen een paar uur gezeten.
Mijn vlucht was aanzienlijk langer, maar dochter heeft van Amsterdam tot Washington continu door het vliegtuig gewaggeld. Er zaten voornamelijk oudere Amerikanen in het vliegtuig en die vonden het geweldig. Na het overstappen op de volgende vlucht flipte ze geweldig. Ze moest bij mij op schoot, gilde, schopte etc, dus iedereen ging al moeilijk kijken. Gelukkig kon ik na het opstijgen op een lege rij zitten en viel ze als een blok in slaap. Logisch, ze was toen al meer dan 14 uur wakker.
Ik had behoorlijk wat luiers, schone kleren, eten en drinken mee, maar eigenlijk heel weinig gebruikt. Eten had ze geen zin in, dus ze heeft voornamelijk gedronken.
Al met al vond ik het erg meevallen. Ik geloof hoe relaxter je zelf bent, hoe beter het gaat.

Chippie

Chippie

12-01-2011 om 17:57

Relax

Reserveer een basinette. Dat is een ophangbedje waar je kind in kan slapen. Bijkomend voordeel is dat je veel meer beenruimte hebt en er geen stoelen voor je zitten. Wij zijn naar Thailand gevlogen, kind pastte niet meer in basinette, maar heeft heerlijk gespeeld op de ruimte voor ons.
Zorg voor een flesje met iets erin. Melk of water. Je hebt meer behoefte aan vocht als je vliegt.
Geef kind bij opstijgen/landen iets te drinken.
Als je kind even huilt, blijf relaxt. Het kan gebeuren. Andere mensen vinden het eerder zielig dan storend.
Neem wat kleine speelgoedjes mee, bekend en nieuw.
Bedenk dat het maar een paar uurtjes vliegen is. Je bent met zijn tweetjes om je baby te vermaken.
Opwarmen van een potje duurt echt uren in een vliegtuig. Neem dus iets te knabbelen mee.
Neem buggy mee tot aan de gate.

Chippie

Chippie

12-01-2011 om 18:00

Neem ook voldoende kleding mee...

In tegenstelling tot Mar kreeg onze dochter net last van diarree tijdens de vlucht. Er gingen 8 luiers doorheen inclusief rompers etc. Het laatste uur van de vlucht (geen schone luiers meer) kreeg ik het heel erg benauwd.
Qua kleding ben ik erg van de laagjes. Ook in het vliegtuig. Slapen in een winterjas is niet zo lekker maar alleen in een shirtje is te koud. Dus ik zou gaan voor een lekker broekje, lange kousjes, één of twee shirtjes en een vestjes oid.

Verstand op nul

wij zijn een aantal keren met een dreumes naar de Canarische weilanden gevlogen. Mijn tip: verstand op nul. De kans dat je zo'n bedje kan regelen is nul. Het zijn chartervluchten. Dus stel je in op vier uur kind op schoot. Mocht er toch een stoel vrij zijn, heb je geluk.

Wij hadden boekjes, speeltjes ed. mee. Neem genoeg drinken mee voor je kindje, want dat heeft het meer nodig tijdens de vlucht.

Als kind tevreden is met speen, desnoods vier uur lang de speen.

Mij viel het mee, als ik me instelde op vier uur lang kind vermaken en tevreden houden.

groetjes van Purk

p.s. ik herinner me ook opeens weer dat ik met kind op de gangpadstoel zat. Beetje forse man naast me, zeg maar zo dat je er gewoon wat hinder van hebt. Oudste sliep bijna....goh, slaapt die nou....ploink, ogen weer open....uhh, nee dus.... en bedankt.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.