Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Petr@

Petr@

24-06-2012 om 20:55

Vliegen + toilettas

Binnenkort gaan we met het vliegtuig op vakantie. Dan wil ik graag mijn toilettas in mijn handbagage mee nemen, maar het is mij niet helemaal duidelijk wat daar nu wel en niet in mag. Dat er geen vijl en schaartje in mag is duidelijk. Maar v.w.b. vloeistoffen kom ik er niet uit. Mag je nu maar één flesje meenemen van 100 ml of meerdere flesjes van 100 ml? En hoe zit dat dan met nagellak?

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kari1

Kari1

24-06-2012 om 21:26

Petr@

In je handbagage mag je qua vloeistof flesjes van max. 100 ml meenemen. Ze moeten met z'n allen passen in een afsluitbare plastic zak, zo'n ziplock, van max. 1 liter. Je kunt dus maar een aantal maal 100 cc meenemen, 10 van die porties krijg je niet in zo'n zakje.
Onder vloeistof wordt ook verstaan tandpasta, shampoo, crèmes etc. Dus nagellak ook neem ik aan. Dingen die je op reis niet direct nodig hebt kun je beter in je ruimbagage stoppen.
Kari

Pdf op website schiphol

Hier staat duidelijk in aangegeven wat mag en niet mag en hoe dat dan mag. Het is niet zo ingewikkeld hoor
Google maar op "vloeistoffen in handbagage"

Fijne vakantie gewenst!

Jesse_1

Jesse_1

24-06-2012 om 23:59

Dus niet...

.... een flesje van een halve liter waar overduidelijk minder dan 400 ml in zit. De afzonderlijke verpakkingen moeten max 100 ml zijn en dan in totaal 1 liter.
Bv mascara zag ik veel mensen weggooien in de prullenbak bij de controle.... Waar twijfel je nog over?
Jesse

Petr@

Petr@

25-06-2012 om 21:11

dacht dus dat ik maar één flesje van 100 ml mee mocht nemen ) Dat leek mij wat onwaarschijnlijk, vandaar mijn vraag. Mascara had ik dan weer niet verwacht, dat ik dat zou moeten weggooien. Ik ga maar eens kijken wat ik in zo'n zakje kan stouwen. We hebben een vliegreis van bijna 10 uur voor de boeg en dan is het toch wel fijn als ik mijn lenzen uit zou kunnen doen en even mijn tanden zou kunnen poetsen.

Bedankt in ieder geval voor jullie reacties!

Er kan best veel in zo'n zakje hoor

En misschien een reistubetje tandpasta en max 100 ml lensvloeistof, wat zou je dan nog meer nodig hebben onderweg ?
Ik reis weleens met alleen handbagage en dan koop ik gewoon shampoo enz op de plaats van bestemming. Op sommige (vertrek-)vliegvelden kan je van alles kopen na de security.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.