Vakantie en uitjes

Marit
13-11-2011 om 14:10
Vliegen vanaf duitsland.
Wij denken erover om vanaf Duitsland naar mallorca vliegen. We wonen bij Amsterdam maar vanaf Schiphol zijn er geen rechtstreekse verbindingen meer met Mallorca. Wie heeft dit eerder gedaan en wat zijn je tips?
Alvast bedankt ,
Marit
Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Chippie
13-11-2011 om 16:34
Wat wil je weten?
Wij zijn wel eens vanaf Dusseldorf en Munster gevlogen. Voor ons veel minder kans op files. Vergeleken met Schiphol vind ik parkeren een verademing. Leuke, nette luchthaven. Wij vlogen met AirBerlin. Prima service, prima vliegtuigen.

Marit
13-11-2011 om 17:15
Chippie
Dank chippie. Ik wil idd graag weten of je goed kunt parkeren. En vlieg je dan van weeze of Düsseldorf?
Groet,
Marit

Chippie
13-11-2011 om 19:04
Volgens mij...
Volgens mij vlogen wij vanaf Dusseldorf (internationale vlucht). Man vliegt voor zijn werk vaak vanaf Munster. Voor ons ligt het net iets dichterbij maar de tijdwinst zit hem voornamelijk in geen files, snel parkeren, kortere inchecktijd.

Sahara
13-11-2011 om 19:35
Weeze
Weeze is echt een andere plaats dan dusseldorf. Als je met een prijsvechter vliegt zoals ryan air dan vlieg je meestal vanaf weeze. Air berlin en andere lijndienstmaatschappijen vliegen vanaf Dusseldorf.
Die luchthaven ken ik. Prima luchthaven. Je kan van te voren een parkeerplek reserveren. Heel handig. Verder hoef je niet 3 uur van te voren aanwezig te zien en zijn de wachtrijen overal lang niet zo erg. Dus ja, wij reizen graag vanaf dusseldorf.
Weeze ken ik niet. Ik betaal zelf liever iets meer voor een vlucht zodat ik weet dat alles goed geregeld is. Ik heb een hekel aan gedoe bij inchecken, ruzie tussen passagiers om stoelen, geren naar het toestel. Vliegen is onderdeel van onze vakantie en dat moet gewoon goed zijn.

Inge M
13-11-2011 om 19:52
Dortmund is ook prima
Daar zij wij de laatste keer vandaan gevlogen (naar Turkije). Klein overzichtelijk vliegveld, goede parkeermogelijkheden.
Ik zou gewoon eerst de meest gunstige reizen uitzoeken, daarna de vliegvelden bekijken, en dan kiezen.
Zeker in Duitsland kun je volgens mij uitgaan van een goede organisatie.

dirksmama
14-11-2011 om 01:02
Trein
Ik heb alleen maar ervaring met met de trein naar een vliegveld gaan. En dat kan in Dusseldorf prima. Vanaf Amsterdam pak je gewoon de ICE, dan zit je er zo.

Yura
14-11-2011 om 10:29
Weeze
Ik ben weleens met ryanair vanaf Weeze gevlogen. Prima geregeld hoor, je parkeert lekker voor de deur, dus je bent zo in de vertrekhal. NIks gemerkt van gedoe met inchecken en geruzie om plaatsen. Er staat wel een vrij lange rij voor de security, maar dat is op menig luchthaven. Gewoon goed lezen op de site vantevoren. Er staat duidelijk dat je maar 1 stuks handbagage mag mee nemen, een handtas of een paraplu telt ook als 1, dus alles in een grotere tas doen, dan is er niks aan de hand. Er zijn altijd mensen die niet goed lezen en dan krijg je gedoe. Of mensen die hun ticket op een andere naam bestellen dan in het paspoort staat, dus bijvoorbeeld hun mansnaam als achternaam invullen of hun roepnaam als voornaam, ja dan krijg je gedoe, maar sorry hoor dan ben je ook niet echt slim bezig. Een reguliere maatschappij verandert dat ter plekke nog, maar bij een prijsvechter moet je dan dus een nieuwe ticket kopen en terecht vind ik, moet je maar een beetje nadenken.

Marit
14-11-2011 om 16:54
Ook bij duitse to boeken?
En boeken julli dan ook een pakketreis bij een Duitse touroperator? En bij welke? Die zijn volgens mij veel goedkoper.
Groet,
Marit

Isabella
14-11-2011 om 20:19
Weeze en düsseldorf
We hebben gevlogen vanaf beide vliegvelden. Weeze is een omgebouwd militair vliegveld. Als je aan komt rijden is dat nog duidelijk te zien door de aanwezige bunkers e.d. Weeze is relatief klein en parkeren kan je bijna voor de deur. Service is prima en goed bereikbaar.
Düsseldorf International is een groot futuristisch uitziend vliegveld. Service ook erg goed maar parkeerplaatsen wel (ruim) van tevoren reserveren, hoe eerder hoe goedkoper. We vlogen met Air Berlin, goede service maar wel een oud vliegtuig (bijv. geen videoschermpjes op de stoel voor je tijdens transatlantische vlucht).
Wij zelf hebben nog nooit een pakketreis geboekt, steeds losse vluchten. Zus wel (Altours) en heeft hier slechte ervaring mee. Zij waren één koffer kwijt en moesten dit helemaal zelf uitzoeken. Hostess was nergens te bekennen. Zij gaan nooit meer met een Duitse reisorganisatie.

jeanhil
15-11-2011 om 09:36
Dusseldorf en keulen
Hier ervaring met deze twee vliegvelden. Jaarlijks vanaf Keulen. Parkeren is niet duur, ca 32 euro voor een week op P3 en goed te belopen vanaf de parkeergarage. Gevlogen met Tui, Air Berlin em German Wings. Alles prima en op tijd. Koffers snel terug. Ook goede trein naar Keulen HBF en dan naar Arnhem. In Dusseldorf alleen steeds vluchten ene dag heen en volgende terug, dan auto duurder gezet, niet op de vooraf te reserveren plekken. Reserveren daar schijnt ook prima te gaan voor de auto. Hiervandaan ga je dan met de monorail van P naar terminal.

liora
15-11-2011 om 11:20
Dusseldorf
Hoi,
Ik heb vorig jaar van Dusseldorf gevlogen. Was allemaal prima, alleen heb ik een half uur daar rondgereden voordag ik de parkeergarage vond waar ik had gereserveerd. Dat was erg vervelend!
En ik heb ongeveer 50 E betaald voor 10 dagen parkeren, dat moet je wel meerekenen met een eventuele goedkopere vlucht, evenalss de benzine natuurlijk.
Liora

Marit
15-11-2011 om 18:31
Dank
Voor al jullie reacties. Ik ben edn stuk wijzer.
Groet, Marit

Shonagh
16-11-2011 om 00:11
Marit
Mijn broer heeft weleens bij Duitse TO geboekt. Wanneer de NL schoolvakanties anders vallen dan de Duitse is het meestal veel goedkoper.

kastanjet
16-11-2011 om 07:32
Reisbureau poot
Hier hebben wij een paar jaar geleden een week Turkije geboekt. Prima geregeld. Gevlogen vanaf Düsseldorf. En drie jaar geleden vanaf Düsseldorf naar NYC gevlogen. Ik vind het een prettig en rustig vliegveld.