Vakantie en uitjes

Regien
03-09-2011 om 07:18
Vliegervaring met baby?
Wij gaan over een paar weken met het vliegtuig naar Mallorca. Onze dochter van dan 4 maanden gaat ook mee.
Kan iemand mij tips/advies geven??? Wat wel of juist niet doen? Eten/drinken, water? Buggy wel/niet meenemen? Landen en opstijgen wat betreft de oortjes?

dirksmama
03-09-2011 om 08:19
Makkelijk
Dat is geen lange vlucht, dus ik zou geen eten meenemen. Qua opstijgen, landen en voeding, gewoon aanleggen. Water hebben ze aan boord.
Buggy: alleen als je kind er al in kan, en dan liefst een gedkope van Kruidvat of 2e hands ofzo. Dure kinderwagens hebben erg de neiging onrepareerbaar beschadigd te raken in het ruim en schade wordt door vliegtuigmaatschappij zelden vergoed.

gruffalo
03-09-2011 om 10:12
Stijgen/landen
Bij stijgen en landen zou ik je dochter juist laten drinken, probeer het zo te plannen dan heeft ze geen last van haar oortjes. of desnoods even een speentje geven om aan te sabbelen.
Buggy is wel fijn om mee te nemen, maar zoals dirksmama zegt liever een wat oudere. En verpak hem in bv een paar vuilniszakken met wat tape er om heen.

Biene M.
03-09-2011 om 10:14
Speen/fles tijdens opstijgen en landen
Als je baby iets heeft om op te zuigen tijdens het landen en opstijgen zal ze geen last hebben van haar oortjes.
Toen ik met mijn zoontje van 5 maanden vloog had ik hem in de babybjörn, dat ging uitstekend. Toen hij 10 maanden was, vond ik hem te zwaar om steeds te dragen, toen hebben we een travelbag gekocht voor de bugaboo en de wagen bij de gate daarin afgegeven. Als je uitstapt staat je wagen dan bij het einde van de slurf.
Over eten en drinken zou ik me niet druk maken, zo'n jonge baby heeft buiten melk niets nodig. Check nog even hoe het zit met vloeistoffen in je handbagage en babyvoeding.

amk
03-09-2011 om 10:30
Niet altijd
reken er niet te hard op dat de buggy bij de gate staat. Ik heb op meerdere vliegvelden in europa meegemaakt dat ze toch gewoon op de band kwamen.

Philou
03-09-2011 om 10:43
Land/stijgen
Vooral een flesje geven bij het landen en stijgen: minder last van hun oortjes. Geven net voordat er geland wordt, niet als het al ingezet wordt

liora
03-09-2011 om 13:22
Reservekleren!
Neem in ieder geval reservekleding mee voor baby en voor jezelf! En iets warms, dekentje of zo.
Ik vond de draagdoek ook erg handig want daarin sliep mijn baby erg goed en het is ook lekker warm (en ik had mijn handen vrij).
Neem ook eten mee voor jezelf want als je baby net slaapt als het eten komt, kun je niet eten. Maar dat is misschien meer een punt als je zonder ander volwassen persoon vliegt en ik weet heus wel dat dat meestal niet het geval is
Liora

Biene M.
03-09-2011 om 14:57
Alleen
Toen mijn zoontje 5 maanden was ben ik ook alleen met hem gevlogen en mensen om me heen waren extreem behulpzaam. Mijn buurman in het vliegtuig hield zijn dienblad op schoot, zodat ik het mijne op zijn tafeltje kon zetten (tafeltje kon niet uitgeklapt met baby op schoot). En de stewardessen vonden het geweldig om de baby vast te houden toen ik naar de wc moest. Verder mag je met een baby als eerste instappen, ook fijn.

liora
03-09-2011 om 18:36
Biene
Heb totaal andere ervaring: stewardessen staken geen vinger uit, buren evenmin, torn zoon baby was.

Regien
03-09-2011 om 20:16
Fijn!
Dank jullie voor de tips!
Reservekleding, travelbag Bugaboo, Babybjörn, speen tijdens opstijgen/dalen, checken meenemen vloeistoffen..
Als ik ons meisje in de babybjörn meeneem kan ik dan de Bugaboo op een ander (eerder) moment afgeven en heb ik dan minder risico op beschadigingen??? Ik wil 'm graag meenemen zodat we lekker kunnen wandelen op Mallorca.
We reizen met Alltours, iemand specifieke ervaring??

purk
03-09-2011 om 23:40
Buggy?
kindje van vier maanden kan toch niet al in een buggy of loop ik achter? Dacht dat die nog echt plat moeten liggen in een bak of anders zo'n ligtoestand.
Mijn ervaring is dat je een buggy altijd wel mee kan nemen tot de gate of je bij het uitstappen dan direct weer de buggy kan krijgen verschilt per vliegveld.
Grotere kinderwagen moet echt als bagage mee. In jullie geval zou ik even informeren bij de reisorganisatie.
groetjes van Purk

Kiki
04-09-2011 om 08:41
Hoi purk
dat is niet waar, wij hebben onze grote easywalker duo-wagen gewoon mee tot de gate kunnen nemen en kregen hem bij het uitstappen daar gelijk weer terug, niet bij de bagageband, maar gewoon gelijk bij het verlaten van het vliegveld. Zelfs bij het afschuwelijke Ryan-air. Idem met de kinderwagen destijds, ik zou gewoon de kinderwagen meenemen tot aan de gate.
Gelukkig trouwens maar, want met Humpty en Dumpty zonder buggy Schiphol doorkruisen zou ik niet zien zitten.
Hulp van het vliegtuigpersoneel heb ik niet zo ervaren, maar ik heb ook nog nooit alleen met ze gevlogen. Mijn man was er altijd bij.
Wat me wel opvalt is dat je echt alert moet zijn dat je ook nog te eten krijgt voor de kinderen, want ze slaan ze zo over en schootgaande kinderen krijgen sowieso niets, terwijl tijdens de reis naar Amerika mijn jongste toch echt wel een grote eetlust had.
Maar daar zal Regien niet zo'n last van hebben.

Freek1973
04-09-2011 om 10:14
Mallorca
Meerdere keren met kinderen naar Mallorca geweest. Op schiphol zijn ze streng met vloeistoffen in handbagage, op Mallorca totaal niet. Mochten ze van alles meenemen. In mijn herinnering kwamen buggy''s pas bij bagageband, kan een aardig stuk lopen zijn van vliegtuig naar bagagehal. Voor terugweg; er zijn weinig mogelijkheden tot opwarmen fles, probeer die warm mee te nemen. Wij mochten de magnetron van een fastfoodtent even 'lenen'. Hele fijne vakantie gewenst, Mallorca is top!!

Roosje Katoen
04-09-2011 om 11:58
Informeren
Ik zou even informeren bij de viegmaatschappij over die kinderwagen (buggy lijkt me niet aan de orde met 4 maanden). Er zijn vliegvelden waar de kinderwagen/buggy dus NIET mee mag naar de gate, dan is het wel handig als je in elk geval een draagzak hebt.

Asa Torell
04-09-2011 om 16:57
P (ot)
Gelukkig heeft iemand anders het al op even vanzelfsprekende toon over flesje geven, dus dat compenseert elkaar dan weer toch .

Asa Torell
04-09-2011 om 16:59
Regien (ook ot)
geen vliegervaring, maar veel plezier gewenst! Ik vond het een handige vakantieleeftijd, waarbij ze al echt plezier beleven aan rondkijken in een nieuwe omgeving maar nog niet voortdurend zichzelf in gevaar kunnen brengen.

Asa Torell
04-09-2011 om 20:58
P (weer ot)
Ja, maar dat staat hier nergens, dus ik betwijfel of alle reageerders hier dat weten.