Vakantie en uitjes

Rita Schuitemaker
29-03-2009 om 19:29
Vliegreis met baby van 11 maanden
Hallo,
Deze zomer gaan we met onze dochter Marilène ( dan 11 maanden) vliegen naar Amerika. We vliegen via Atlanta naar LA. Het is een reis van 16 uur en we vliegen met United Airlines. Ik ben nu op zoek naar ouders die dit ook met hun kindje hebben gedaan. Wat is jullie ervaring, hebben jullie nog tips? Helaas heeft UA geen babywiegjes waar Marilène nog in mag liggen, zitten. Ook hebben wij geen extra stoel voor haar.
Verder gaan we in Amerika rondtrekken met een camper. Zijn er ook ouders die dit gedaan hebben met een kindje van 11 maanden?
Ik hoor het graag. Bedankt alvast!
Groeten, Rita

Nivea
29-03-2009 om 21:25
Wij zijn geweest...
Maar onze kinderen waren ouder, hadden wel een eigen stoel etc. Het lijkt me heel erg lastig om een bijna-dreumes de hele reis op schoot te houden. De vlucht naar Atlanta zit geheid bomvol. Het zou niet mijn keus zijn. Wij moesten ook overstappen in Atlanta. Op de heenweg hadden ze duidelijk rekening gehouden met onze kleine kinderen. We zaten achter de business class. Op de tweede vlucht (zelfde boekingsgegevens!) zaten we op 3 verschillende rijen door het vliegtuig heen. Dat kan pas in het vliegtuig opgelost worden (dat was dus een minder momentje...)
Camperervaring hebben wij ook. Wat mij opviel is dat er geen bedrekjes zijn. Een campingbedje kun je ook niet kwijt in de camper. Ik zou dus een Deryan bedje kopen en deze op een matras zetten. Of... je moet een dun matrasje kopen/meenemen en dat tussen je eigen bed en de wand van de camper leggen (vraag de camperindeling op, dat scheelt veel). Zorg in ieder geval voor een camper waar je van voor (passagiersstoel) naar achter kunt lopen. Autostoel huren is erg duur, dan kun je beter bij de Walmart een stoel kopen (daar moet je toch naar toe). Wij hadden een camper met een dvd-speler; ideaal! Neem twee keer zoveel tijd voor de rondreis dan mensen zonder kinderen doen. Dan geniet je allemaal zoveel meer. Vergeet geen rubberhandschoenen te kopen bij de Walmart voor het afkoppelen van de leidingen voor het water/riool.

Jolijt
01-04-2009 om 08:45
Wel een stoel
wij hadden wel een extra stoel voor de jongste (14 mndn), met zijn autostoel erin. Ik moet er niet aan denken om hem al die tijd op schoot te hebben (we hebben nog 3 kinderen). Vliegen op zich gaat prima.
Wij hadden veel plezier van de danoontjes en fruithapjes in een zakje (wel in de plastic zakjes voor vloeistoffen doen!)
Wij hadden ook geen camper, maar een auto en hotels.

dirksmama
02-04-2009 om 21:58
Gewoon op schoot
Ik nam Dirk gewoon op schoot hoor, ook op de langere vluchten naar Australie en ZO Azie. Heb ik gedaan tot hij bijna 3 was (kwestie van je tickets goed inkopen en de heenreis maken voor je kind 2 is).

Fonneke
02-04-2009 om 23:05
Ook gedaan
Acht jaar geleden zijn wij naar Amerika geweest. Onze oudste was toen ook elf maanden. Wij hadden ook geen extra stoel in het vliegtuig. Op de heenweg heeft ze om de beurt bij mij en mijn man op schoot gezeten. Dat ging prima. Op de terugweg was de stoel naast ons leeg. Maar helaas, zij wou alleen maar bij mij op schoot. Het eerste stuk, van Denver naar Atlanta heeft ze geslapen, daarna niet meer. Vermoeiend, maar een eigen stoel had dus niets geholpen. We konden haar wel redelijk rustig houden met wat speeltjes en eten.
We hebben ook met een camper rondgetrokken. Ik kan me niet meer goed herinneren hoe ze zat en sliep, maar ik weet nog wel dat het heel goed ging in de camper.
Veel plezier in Amerika!

Mireille H
03-04-2009 om 09:46
Vaak gedaan
Hoi Rita,
Ik heb vaak met klein kinderen gevlogen, meestal ook nog in mijn eentje. Ik boekte wel altijd een stoel voor ze, maar juist rond de tijd dat ze een jaar waren, wilden ze alleen bij mij op schoot. Haha, stoel voor niks. Mijn ervaring is trouwens dat in het geval het toestel niet vol is, je bij het inchecken met kinderen vaak extra stoelen krijgt. Maar goed, dat is geen regel.
Wat tips:
- Neem zelf brood/fruit, enz. mee, want die kindermaaltijden aan boord zitten vaak vol met chocolade en zoet spul. Daar gaan ze natuurlijk niet van slapen...
- Als je er een hebt: neem je laptop of dvd-speler voor rustige kinderfilmpjes als ze uitgekeken zijn op hun speeltjes,
- Valdispert voor Kids (wel overgieten in kleiner flesje, dit formaat mag niet door de douane)
- Berg alles zo op, dat je het supersnel vindt.
- Kleine cadeautjes/nieuwe speeltjes om lekker onpedagisch te geven als ze vervelend worden.
- En het klinkt lullig, maar bereid je gewoon voor op het ergste (ook qua tijdsverschil). Dan is iedere minuut dat ze lief en rustig zijn, mooi meegenomen.
De periode rond 11 maanden (de tijd dat ze nog niet lopen, maar wel overal naar toe kruipen) kan best een lastige tijd zijn om met ze te vliegen. Ik heb twee jongens die nogal van beweging houden, dus die kropen het hele vliegtuig door. Nou ja, ik ging er maar gewoon achteraan, maar vies was het wel. Maar maak je vooral geen zorgen, wees zelf relaxt, die vlucht gaat zo weer voorbij. En eigenlijk valt het meestal vooral gewoon mee!
Mooie vakantie gewenst!
Mireille