Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Campbeet

Campbeet

16-06-2012 om 21:26

Voor het eerst met de tent

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Campbeet

Campbeet

17-06-2012 om 19:36

Dorry over die schaal

Kleren: ik ben heel goed in weinig meenemen. En ik geniet van campingwasjes. Ik loop op eva's en slippertjes. Idem rest van de familie. `

Ik heb nog even gekeken naar onze dakkoffer. Die is lang (circa 2 m) en heeft een flinke bult (zeker 50 cm hoog). Daar kan met gemak de tafel, de stoelen, al het slaapspul incl slaapzakken en kussens in en dan blijft er nog wel wat ruimte over (als ik het nu inschat). Keukenspullen heb ik ook in een krat gepakt en dat valt me ook erg mee.

En ik ga tig handdoeken overal tussen proppen en late rin een tas stoppen. Goed idee!

Slaapmatjes of een luchtbed (extra dik); daar ben ik nog niet uit. Die slaapmatjes lijken me akelig smal.

Campbeet

Campbeet

17-06-2012 om 19:39

Marie

Wij drinken geen koffie en op vakantie ook geen thee. Dus die fluitketel hadden we wel in een huurtent maar die heb ik nooit gemist.

Max. gewicht campbeet

Let goed op het maximale gewicht wat je IN de dakkoffer mag doen. Je bent daar al zo aan! Stop je er teveel in, of te zware dingen (en ook al gaat ie nog dicht), dan kun je tijdens het rijden problemen krijgen. Het lukt ons alleen om er de stoelen en de slaapmatjes in te doen samen met de slippers, plastic grondzeiltje. Meer niet, ook al hebben we nog ruimte over. Hoeveel erin mag staat op de sticker op de koffer.

Tijgeroog

Tijgeroog

17-06-2012 om 22:14

Nog wat dingen

Wij hebben zo'n picknicktafel, opklapbaar, dat werkt erg handig voor de kinderen. En daar kun je dan best nog een losse stoel bij zetten, dat past wel. Verder twee paraplustoelen erbij om wat comfortabeler te kunnen zitten en we zin klaar.
Vuile was gaat in een vuilniszak, de vaat in een afwasteiltje.
Kasten voor boodschappen hebben we niet, het eten gaat in een krat of in een plastic tas of weekendtas. Niet afgesloten, en we hebben maar zelden last van mieren. Ik neem wel altijd veel plastic bakjes mee, om etenswaren in op te kunnen bergen. Als je nestbare bakjes gebruike neemt dat niet zoveel ruimte in beslag.
We hebben een koekenpan en een pannenset. Thee of koffie drinken we niet dagelijks en water koken we dan in een gewoon pannetje. Sla maken we in een pan. Twee pannen is wel heel fijn, voor als je rijst met saus ofzo wilt koken.
Ohms, nog een inpakten. Je schreef dat alles de vorige keer onder het bagageafsluitding paste. Wij hebben een hondenwerk in de auto, als we op vakantie gaan. Dan kun je de achterbak tot het dak toe volstouwen.
Veel plezier!

Donsmatjes en slamandje

Over het slapen: als je niet goed slaapt, kan dat je vakantie behoorlijk verpesten. Ik slaap prima op een luchtbed, maar door de optrekkende kou van de grond zijn ze kóud!!!! Daar helpt geen krant of aluminiummatje aan.

Daarom hebben wij sinds een paar jaar donsmatjes. Dit zijn zelfopblaasbare matjes van 7 cm dik, gevuld met dons. Ligt heerlijk zacht en isoleert geweldig. Wel duur in de aanschaf, maar als het kampeeravontuur bevalt zou je het kunnen overwegen.

Verder heb ik altijd zo'n draad-slamandje mee. Compleet plat opvouwbaar en toch wel erg handig om die grote kroppen Franse sla mee droog te slaan

http://de-kleine-dingen.blogspot.nl/2010/07/heel-erg-bedankt.html

Misschien heeft je schoonmoeder er nog een op zolder liggen?

Chris

Chris

Is dat jou blog? Leuk zeg! Ben zelf dol op blogs, omdat ik er zelf ook een heb!
Maar dat draadmandje is super joh! Zou je ook makkelijke all groenten in kunnen meenemen naar de kraan, of je kleine wasjes in kunnen centrifugeren (met de hand haha)

Tijgeroog

Tijgeroog

18-06-2012 om 10:33

En waslijn

Dat heb je ook niet nodig. Een paar kleine dingen kunnen aan der scheerlijnen van de tent. En verder maken we ter plekke een waslijn. We hebben wel eens een echte waslijn gehad, maar die hangt nu nog ergens in Italië geloof ik. Maar we hebben al jaren een bol sisaltouw bij ons, en daar maken we een waslijn van. Meestal nemen we die aan het eind weer mee, en als hij op de volgende plek te kort is kunnen we van de bol een langere maken. En als we ergens anders wat touw vor nodig hebben hebben we dat ook bij ons,

Dorry (licht ot)

Nee, het is niet mijn blog. Ik had even op afbeeldingen gegoogeld en heb toen deze link gekopieerd.

Ik volg wel zelf een aantal blogs (brei- en handwerkblogs vooral) en zou het best leuk vinden om er zelf een te hebben, maar ik ken mezelf. Ik ben gewoon te lui om zoiets echt goed bij te houden.

Mijn slamandje komt ook inderdaad echt bij mijn schoonmoeder vandaan, geweldig handig ding op de camping.

Chris

2 dingen

1. proefkamperen... is het wat laat voor
2. weinig meenemen en in de buurt van een hypermarchee en Decathlon gaan staan... I love Moulinex!!

Annet

Annet

18-06-2012 om 19:48

Wow, een supermandje chrish

Zelf gebruik ik bij het kamperen een theedoek waarin ik de sla stop en dan rond ga draaien. Werkt ook aardig maar dan heb je wel weer een natte theedoek.

Zou dit mandje nog ergens te koop zijn? Ik houd me aanbevolen voor tips.

neteret mut

neteret mut

18-06-2012 om 20:26

Ipv slamandje

zou mischien zo'n knijpermandje ook kunnen. Zoéen die in 3 delen inelkaar schijft en met een haak ergens aan gehaakt kan worden. Is ingeklapt dan wel niet zo dun als dat metalen mandje maar toch al wel redelijk plat. Ik herinner me dat metalen mandje nog wel, mijn moeder heeft er ook 1 gehad.

krin

krin

18-06-2012 om 21:17

Vintage slamandje

Ideaal, die dingen. Mijn moeder heeft er nog een, ik heb er ooit een gekocht maar weet niet meer waar. Als je erop googlet, kom je bij de antiek- en brocantesites terecht, vreemd genoeg. Zoals deze: http://www.vandittumendattum.nl/producten/Keukengerei.html/page_offset/40/currentpage/5/
Die zouden toch nog wel gewoon verkrijgbaar moeten zijn?
Kijk aan, in België: http://www.wonder-boetiek.be/dut/slamandje.aspx?code=11036045&type=t&source=14

Annet

Dat doe ik thuis ook! Tot grote hilariteit van de hele familie.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Kari1

Kari1

19-06-2012 om 20:56

Mijn mantra voor chrish

"Ik slaap prima op een luchtbed, maar door de optrekkende kou van de grond zijn ze kóud!!!! Daar helpt geen krant of aluminiummatje aan."
Wel als je een alumatje OP je luchtbed legt. Gegarandeerd geen optrekkende kou meer, al je lichaamswarmte reflecteert meteen naar je terug en komt niet bij je luchtbed, andersom kan kou uit je luchtbed niet bij je lijf komen. Als het dan nog koud is ligt het ergens anders aan...
Kari

Kari1

Kari1

19-06-2012 om 21:00

En de sla

droogslaan kan ook prima in een theedoek. Sla erin, punten bij elkaar pakken en zwiepen maar (niet tegen de tent van de buren . Hoef je weer een ding minder mee te nemen.
Kari

Kari1

Kari1

19-06-2012 om 21:01

Oho

niet alles gelezen dus, Annet doet het ook zo!
Kari

Annet

Annet

19-06-2012 om 21:38

Maar ik wil toch zo'n slamandje!

Nou hebben wij een vouwwagen en hoeven veel minder te letten op extra bagage. Nu heb ik een vergiet bij de pannen/schalen. Met zo'n slamandje heb ik een centrifuge èn een vergiet èn een stoommandje (hoewel dat laatste niet vaak gebruikt zal worden op vakantie, thuis wel). En dat alles neemt minder plek in want het is plat. En ik vind 'm zo leuk....... En ik heb geen natte theedoeken meer die eigenlijk nog schoon zijn (scheelt weer was tijdens de vakantie)

rosa

rosa

20-06-2012 om 09:10

Met stijgende verbazing

lees ik over slamandjes. Ja, mijn moeder had vroeger zo'n ding waarmee ik blij bij de achterdeur in het rond slingerde. Best leuk. Maar ik heb er zelf geen en op de camping al helemaal niet. Gewoon sla wassen, met de hand uitwapperen boven de gootsteen (of bij het kraantje) en klaar. Ik zie er echt het nut niet van in. Maar goed, ik heb ook al eens heel erg de slappe lach gehad op een Tupperwareparty waar heel serieus gepraat werd over de campingwasemmer en in welk bakje en vak van de koelkast de sla het langst goed bleef. Niet aan mij besteed, ben niet zo huishoudelijk

Annet

Annet

20-06-2012 om 10:08

Leuk rosa

Ik houd ook niet van tupperware, heb verder niets met speciale bakjes of dingetjes. Maar ik ben heel precies op mijn sla. Die wil ik echt droog hebben Even wapperen is voor mij niet voldoende.

Annet

Annet

20-06-2012 om 10:10

Anti vliegentip voor levensmiddelen

Wij hebben in een vouwkrat een soort koeltas (die bedoeld is voor deze kratten en mee kan vouwen). Voor koeling hebben we die nog nooit gebruikt maar het ideale is dat deze tas goed sluit en daarmee alle vliegen en andere beesten weghoudt bij de hagelslag, aardbeien en andere levensmiddelen.
Ze staan nu in de folder van Blokker voor 5 euro.

rosa

rosa

20-06-2012 om 11:33

Tupperware

Ondanks de slappe lach heb ik toch wat gekocht op die Tupperware party: een paar dozen die vooral handig bleken bij kamperen in de Alpen waar echt heel erg veel mieren waren, en en goed, gekarteld mes met een hard plastic beschermhoes: goed snijden en makkelijk mee te nemen zonder dat je ergens per ongeluk in prikt of snijdt.

mimi

mimi

20-06-2012 om 21:28

Mijn rare tips

Ik neem mijn normale slacentrifuge dus mee, is gelijk saladebak en vergiet, en afsluitbaar. Verder neem ik tent-tapijt mee. Dit neemt best wat ruimte in, maar is comfortabel en houdt de boel enigszins schoon. Op een camping met veel zand of steentjes is dat ook erg fijn. Het is een kunsttof spul met gaatjes erin. Dit spul: http://www.obelink.nl/kampeerartikelen/tenttapijt-grondzeil/tenttapijt-grijs.html?category_params=category_id%3D1331
Wij hebben een megagroot stuk van 3 x 5 meter. Het kleed wordt thuis ook graag gebruikt als buitenspeelkleed en onder zwembadjes.
Een fluitketel is erg gezellig, maar water koken kan ook in een pan.
oeh, ik krijg toch zo'n zin!!! Als het lekker weer is gaat er niets boven kamperen op een rustig campinkje in de natuur. Lekker in het zonnetje liggen lezen, de kinderen die hun gangetje gaan. Franse hapjes eten. Alles ruikt anders en voelt anders. In hotels en vaak ook in huisjes mis je toch die buiten ervaring, met je blote voeten op het gras, de ruimte voor de kinderen. Een fijne camping is ook een gezapig fijn samenlevinkje waar je erg vrolijk van kunt worden. Sla-slingerende vrouwen.... waar vind je dat anders nog

Roosje Katoen

Roosje Katoen

20-06-2012 om 22:57

Haha mimi

Ik zie het ineens helemaal voor me, een camping vol met sla-slingerende vrouwen. Hilarisch!

lessi smore

lessi smore

21-06-2012 om 15:34

Fietskampeervakantiespullenchecklist

Heerlijk, zo minimaal mogelijk leven en daardoor de grootste vrijheid die we ons denken kunnen. Vanaf half april beginnen we er al naar te verlangen en vanaf de meivakantie piepen we er vaak al eens een weekendje tussenuit. Met het gezin op de gewone fiets: 4 x XL-fietstassen en 4 bagagedragers. Vroeger: 2 fietsen plus een geleende fietskar en in het begin van het gezin onze fiets-kinderwagen. Heel vroeger: twee fietsen. We fietskamperen kortom al sinds we verkering hebben (1985). De basischecklist kan ik dromen, die is eigenlijk nooit veranderd. Wel nemen we nu vaak een kampeerplaats met stroom voor de tablets, camera's en i-phones. Vroeger hoefde dat niet en was een tasje speelgoed voldoende.
We hebben allemaal een luchtbed, alumatje, slaapzak en opblaaskussentje op de bagagedrager - behalve mijn man, die daar de koepeltent draagt. En ik heb er twee klapstoeltjes bij. Voorts heb ik een tas met keukenspullen in mijn linkerfietstas. Twee campinggaztankjes (kleinste formaat), een brandertje, een nest pannen, 4 borden/bekers/bestek en uitgebreid zakmes en een koffiefilterhouder, kruidenstrooier en zoveel mogelijk compact voedsel als er nog inpast (koffie/thee, flesje olie, pot pindakaas, couscous, blikjes vis etcetera). In de grootste pan kun je afwassen. De was doen we op z'n Afrikaans op de hand bij de kraan.
In de andere fietstas heeft ieder een tas kleren, toiletspullen, slippers en regenkleding. Er is nog een tasje met reparatiespullen voor in man's linkertas naast zijn slaapspullen: plakspullen, pompje, naaigerei, schaar, touw, ducktape en wasknijpers,zaklampen, leatherman, verrekijkers en paraplu's, een bal en boeken (een e-boekdinges lijkt me nu wel wat). De jongens nemen ook hun klapstoelen en vroeger hun speelgoed, nu alleen nog allerlei knutselspullen en vage troepjes (pijl en boog, kneedgum, zelfgemaakte reddingslamp) en boeken enzo mee in hun fietstas.
Mondvoorraden brood, sap en ander voer voor onderweg (wat eten we dan veel, soms wel twee broden per dag!) in een mand (ik) en zo'n moderne krat (de jongens) voorop. Geen tafeltje en gewoon gehurkt koken op de grond.
Het is een beetje Oertijdje spelen, geef ik toe.

Al genoemd?

Ik heb niet de hele draad gelezen, dus misschien al genoemd: neem druk&sluitzakjes of zipplock zakjes mee. Superhandig om van alles en nog wat water- en ongediertedicht te bewaren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

Ella2007

Ella2007

25-06-2012 om 14:42

Back to basics

Na in de afgelopen 15 jaar steeds meer luxe te gaan kamperen (steeds een grotere tent, dit mee, dat mee), gaan we nu weer steeds meer back to basics. Ik werd er een beetje naar van ieder jaar meer en meer mee te slepen. Dus nu de kinderen wat ouder worden gaan we weer meer back to basics. Tenslotte is het maar een week of twee -drie.

Wat is het belangrijkste: zorgen dat je goed kan slapen. Zo'n hoog luchtbed: niet doen, verschrikkelijk. Als je partner zich omdraait wordt jij gelanceerd. Twee aparte matjes slaapt het lekkerst. Selfinflating matje ligt lekkerder dan luchtbed, en isoleert beter.

Verder net als Dorryl: benut mogelijkheden ter plaatse. waarom een afwasteil meeslepen als je op de camping afwasbakken hebt. Zorg voor zo min mogelijk afwas: bekers omspoelen, wij doen vaak voor het eten vlees/vis grillen (gasbbq in een koffertje, mag vaak wel omdat het geen "open vuur" is), tomaat en komkommer erbij en stuk stokbrood, geen pannen vies. Hoef je alleen maar een paar borden en messen-vorken af te wassen. Evt.: in outdoor zaken heb je kunststof afwasteil die je op kan vouwen, multipurpose, ook voor handwasjes of om een bak sla maken.
Jerrycan doen we niet aan, water halen we in een fles, eerst even 1.5 liter opdrinken.

Wassen kleding-handdoeken doe ik thuis, sokken-zwemkleding-onderbroeken spoel ik af en toe uit, met een beetje shampoo wordt het schoon genoeg om nog 1-2 keer te dragen. Waslijn te spannen tussen twee bomen en het droogt zo. Wel binnenhalen als het regent. Zelfde geld voor gebruikte handdoeken; buiten uithangen en as het regent en 's nachts naar binnen, over krukjes-tafel.

Wat ik altijd meeneem: hangmat. Niks zo lekker als in een hangmat een dutje doen of boek lezen. Moet je wel camping boeken met bomen....

Improviseren, heerlijk ! En des te meer geniet je thuis weer van alle luxe.

En oordopjes!

Dan slaap je dieper.

Wij hebben gekampeerd met alles in peugeootje 205 met 1 baby. De auto zat absoluut niet vol.

Lijkt me lastig dat je man zo mekkert van tevoren, als je hem thuislaat scheelt dat ook ruimte! Geintje.. Kan hij niet komen fietsen?

Heel leuk dat jullie het gaan proberen want het is toch heerlijk!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.