Vakantie en uitjes

reina
23-11-2010 om 18:36
Voorjaarsvakantie
Dochter kwam met het voorstel in de voorjaarsvakantie weer samen weg te gaan, 'k heb er geen bezwaar tegen Vorig jaar winter waren we samen in India. Maar waar nu naar toe? We zoeken het in elk geval in warme oorden. We houden van cultuur + mooie natuur. Strandvakanties vinden we absoluut niet leuk, we willen veel doen en veel zien. We hebben maar een week. Ik heb al wat gekeken, maar kom snel uit op Tunesie, Thailand, Egypte, Jordanie, maar daar is zij allemaal tamelijk recent nog geweest en ze wil iets zien wat ook voor haar nieuw is. En dan het liefst tot max. € 1000 pp. Wie heeft een supertip?

Libertine
23-11-2010 om 19:26
Marokko?
prachtig, goed met openbaar vervoer te bereizen, aardige mensen, lekker eten, veel te zien en heel betaalbaar. Maar misschien is je dochter daar ook al geweest? Sicilië is trouwens ook prachtig. In en om Palermo is veel te zien!

reina
23-11-2010 om 20:31
Swaen
Marokko is prachtig! Ik was er met mijn man in de herfstvakantie, dochter vorig jaar met haar vriend 3 weken in de zomer. Sicilie lijkt me idd mooi, maar daar is het eind februari volgens mij niet warm, toch? (Al gaan we absoluut niet om te zonnen, we houden wel van warm/heet!) Misschien handig om te zeggen waar zij, buiten Europa, al was: Tunesie, Marokko, Egypte, Jordanie, Sri lanka, India, China, Mexico, Guatamala, Honduras, Thailand, Turkije/Istanbul. Ik geloof dat ik er dan zo'n beetje ben. De landen waar ik was zitten daar ook bij, behalve Curacao.

Libertine
24-11-2010 om 09:29
Hmm
Had er even niet bij stil gestaan dat de voorjaarsvakantie in februari is. Dacht eind april/begin mei. Dan is het al best lekker.
Zal nog best ingewikkeld worden om op redelijke vliegafstand in die tijd een beetje warmte te vinden. Weekje Dubai? Of zal dat erg duur zijn?

Pilar
24-11-2010 om 14:25
Madeira
EEn weekje Madeira zou ik doen dan!! Dat is zooo'n heerlijk eiland. Veel mooie natuur, ruige rosten en mooie bergen. Heerlijk om veel te wandelen. In Funchal kan je dingen bezoeken. In febuari daar vaak prima weer. Zo'n 22 graden met zon. Maar ja, je kan ook pecth hebben op zo'n eiland. DAs wel het nadeel..
MAar echt... het is een pracht eiland!!!! Lekker auto huren en gaan met die banaan.

Lis@
24-11-2010 om 18:19
Ik zou voor gambia gaan
Kijk maar op mijn site! Heeeeeel bijzonder! En natuurlijk heerlijk weer

Manda Rijn
24-11-2010 om 22:45
Wat gaaf
China, Japan, Korea, Indonesie, Maleisie, Marokko, Turkije, Brazilie, Cambodja, Cuba...
oh heerlijk !
Ach als ik tzt een volwassen dochter heb dan kunnen we het vast ons wel veroorloven om ook ver weg te gaan. Mijn masterplan is om zodra het financieel kan om de zoveel jaar met ons viertjes verre reizen te gaan maken. En dan weer een jaartje camping. Ja heerlijk, ik ga nog veel met mijn gezin reizen.

reina
25-11-2010 om 18:41
Reactie
Manda, toen de kinderen klein waren konden we ons absoluut geen dure vakanties veroorloven: 2, later 3 weken kamperen in een tentje op een niet-dure camping. Maar het waren heerlijke vakanties. Nu het wel kan (geen studerende kinderen meer geniet ik er met volle teugen van. Mijn dochter is enorm reislustig, ze leeft heel zuinig en gaat elke vakantie (meest ver) weg, ik vind het ontzettend leuk zo nu en dan met haar mee te gaan. Van de zomer 'mag' m'n man weer mee
Wb de suggesties: Madeira lijkt mij erg mooi, ik weet niet hoe dochter er over denkt (lange wandelingen maken is helaas geenoptie). Gambia lijkt me wel wat, maar ik ben nog aan het kijken hoe, we hebben maar een week vakantie en willen dan zoveel mogelijk zien/doen. Hoe zijn jullie gegaan, Lis@.
Nog meer suggesties?

Lis@
25-11-2010 om 19:17
Met
8 dagen geboekt. Je vliegt met transavia.
Wij hebben hier een gids geregeld voor 3 dagen dat was heel leuk. Er is hier in NL een organisatie.

reina
26-11-2010 om 09:49
Lis@
'K heb gekeken (ziet er goed uit!), ook bij andere maatschappijen, maar de vliegdagen vallen niet goed... en dat heb ik ook al bij veel andere bestemmingen gezien (nadeel van poersé moeten vliegen in het weekend) Maar mogelijk komt er toch sowieso een change-in-plan, wordt het niet de voorjaarsvakantie

Roosje Katoen
27-11-2010 om 16:22
Gambia
Even een tegengeluidje... ik vond Gambia vreselijk! Veel toeristen die de hele week niet buiten hun hotel kwamen en in de transferbus terug ineens zeiden: Moet je zien, die mensen hier hebben helemaal geen schoenen aan! Het is heel toeristisch. Als je uit eten gaat komen de GAmbianen bij je aan tafel zitten en je krijgt ze niet meer weg op een fatsoenlijke manier. Het binnenland vond ik ook tegen vallen, er is niet zoveel te zien
Dus ik zou iets anders kiezen
Een weekje IJsland, Zuid Spanje of Barcelona, of een Canarisch eiland ofzo?

reina
28-11-2010 om 09:24
Roosje
Maar dat hangt toch ook af wat je gaat doen, tijdnes een rondreis zie je andere dingen dan wanneer je aan de kust blijft hangen. Ik spreek mensen die in Mexico alleen hotels en standen zien, die in Curacao alleen het resort zien, die ..... Daar kan ik me niks bij voorstellen ( we zijn sowieso geen strandmensen). Ijsland in februari lijkt me geen optie als je een hekel aan kou hebt , canarische eilanden zie ik zelf niet zo zitten, beetje vooroordeel van wat ik gezien heb van Tenerife, ik vind la Gomera prachtig, maar daar ben ik al geweest. Dochter wil, als we gaan, echte warmte en cultuur ( ik eigenlijk ook), dus ik ben bang dat we, gezien de kosten, niet gaan dit keer ... )Ijsland lijkt me trouwens wel heel mooi, maar dan in een ander jaargetijde

Roosje Katoen
28-11-2010 om 11:45
Reina
Tuurlijk hangt het er van af wat je gaat doen Ik wilde alleen even de sfeer aangeven zoals ik die ervaren heb, erg toeristisch zeg maar. Ik ben met een gids op heel veel plekken geweest in Gambia, maar ik vond het gewoon tegenvallen. Heel anders dan ik zelf had verwacht, dus daar wilde ik je even voor waarschuwen
Die hekel aan kou was me even ontgaan Echte warmte in februari is op niet al te lange afstand wel een hele uitdaging, dan is de meivakantie meer voor de hand liggend! Overigens vind ik La Palma ook een mooi eiland, vergelijkbaar met La Gomera en makkelijker te bereiken.

vlinder72
28-11-2010 om 19:56
Als je gambia overweegt
Dan is misschien Mali of Ghana ook een optie. Twee geweldige bestemmingen. Veel te zien. Geen strandbestemming maar je geeft toch aan dat je geen strand bent. Ghana heeft natuurlijk wel een mooie kustlijn (met geweldige forten) maar ik heb daar eigenlijk nooit mensen op het strand zien liggen (of misschien was ik op de verkeerde plek aanwezig).
Lanzarote is trouwens ook een aardig eiland. Andere canarische eilanden heb ik nooit bezocht dus daar kan ik niet over oordelen.
Andere mooie bestemmingen zijn: Vietnam (met stip bij ons op nummer één), Zuid Afrika, Egypte (Luxor. Aswan en Cairo), Syrië, Indonesië, Zambia en Malawi.
Wat lijkt mij het heerlijk om samen met een van mijn kinderen te reizen. Maar ja, mijn oudste is nu 8 jaar en de jongste is 1,5 jaar. Nog even wachten dus. Wij wachten nu de tijd af tot de jongste 4 jaar is en wij met zijn allen (zessen) naar China kunnen. Dat land staat nu bij ons erg hoog op onze verlanglijst. Duurt nog even dus wij kunnen hier voorlopig nog voor gaan sparen. Wij gaan deze zomer naar Schiermonnikoog .

reina
28-11-2010 om 20:23
Vlinder
Op het moment staat het plan even in de koelkast, maar misschien gaan we alsnog. Maar op jouw lijstje staan zeker wat wensen van me, ik hoop dat reinaman en ik komende zomer naar Vietnam gaan! Hoog op mijn lijstje staat Egypte, maar dochter was daar vorig jaar een aantal weken, dus dat wordt ook samen met Reinaman en dat moet een keer in de kerstvakantie, omat hij het in de zomer te heet vindt. Dochter was afgelopen zomer in China. Ghana lijkt me ook heel mooi en Reinadochter vroeg me in de meivakantie mee te gaan naar Syrie, maar dan ga ik ws iets anders doen. Wat is reizen toch top! En samen met m'n dochter is idd heel bijzonder (vanaf haar 16e zijn we regelmatig samen weggeweest, meestal een paar dagen, soms langer)

reina
29-11-2010 om 18:56
Geen meivakantie
Als we weggaan wordt het idd de voorjaarsvakantie, in de meivakantie kan het niet. Dus ik hoop op een leuke aanbieding die bij ons past én betaalbaar is!