Vakantie en uitjes

soppie
17-11-2010 om 16:11
Voorjaarsvakantie, zonzeker
hallo allemaal
Ik wil deze voorjaarsvakantie misschien wat anders dan de wintersport. Het lijkt me heerlijk om naar de zon te gaan in de winter.
Ik zou dan echt gaan voor zonzeker, waarschijnlijk moet ik dan wat verder weg.....?
Wie heeft er tips? Moet ook geschikt zijn voor kinderen van 9 en 6 jaar oud.

Chippie
18-11-2010 om 15:47
Mexico
Mexico vond ik heel erg leuk voor een weekje (beetje kort...). Wij hadden een leuk hotelletje in Playa del Carmen. Vandaar uit zijn we naar Xel-ha en Tulum geweest, naar Chichen Itza en een paar ondergronds grotten (naam kwijt) met een kevertje, een dag naar een eco-lodge met strand, 1 hele dag dolfijnentrainer geweest, etc. Echt geweldig, zeker ook voor de kinderen!

Woutje
18-11-2010 om 18:55
Bedoel je februari of meivakantie?
Wij gaan al 9 jaar op rij naar de Algarve in de meivakantie. De eerste 7 jaar altijd stralend weer gehad, tussen de 22 en 28 graden. De afgelopen 2 jaar was het minder; veel bewolking, fris (17-20 gr) afgewisseld met een paar dagen strakblauw en warm. Maar de kans op mooi weer begin mei is er dus groot. We gaan altijd naar hetzelfde adres, ik wil je de site wel doorgeven. Prachtig plekje, heel rustig, met (kinder)zwembad, niet te dicht bij het drukke (engelse) toerisme. Heerlijk. Dit jaar gaan we in de zomer, nog maar 9 maanden...

reina
18-11-2010 om 22:08
Antillen
Bij voorjaarsvakantie denk ik aan februari, dan moet je inderdaad ver weg voor warmte. Bijv, naar de Antilen.

soppie
19-11-2010 om 10:34
Inderdaad februari
Ja ik denk ook dat ik verder weg moet inderdaad.....
En zijn dit soort landen ook geschikt om alleen heen te gaan met 2 kinderen? Mijn man gaat wel skien!

Lis@
19-11-2010 om 12:54
Gran canaria
In februari geweest en een week lang tussen de 25 en 30 gr gehad.

Saskia
21-11-2010 om 17:29
Woutje
wil je het adres doorgeven? wij willen graag nog eens naar de algarve maar het toerisme houdt me tegen.
groetjes Saskia

Woutje
22-11-2010 om 16:04
Tuurlijk
Altijd leuk om 'ons' plekje aan anderen door te geven. De website is www.vila-do-ouro.com. Kijk ook even op zoover.nl voor de beoordelingen en je zult zien dat ik niet de enige ben die er zo enthousiast over is. Vliegen kan sinds vorig jaar met Easyjet, dus zeer betaalbaar. De appartementen zijn naar verhouding ook niet zo duur.
Het ligt een km of 10 boven Albufeira, in het achterland. Je hebt er dus wel een auto nodig, want in de directe omgeving is er niks. Maar dat vinden wij nou net fijn. Als we de drukte willen opzoeken stappen we in de auto en zijn we binnen 10 minuten in de stad, bij een van de prachtige strandjes of bij het winkelcentrum.
Als je er voor het eerst aankomt denk je 'waar ben ik nou toch beland'. Een half verharde weg leidt een heuvel op waar een paar huizen staan. Tot je de poort doorgaat; een paradijsje. Er zijn geloof ik 13 appartementen, dus kleinschalig. Er komen mensen met en zonder kinderen, die op zoek zijn naar rust en privacy. De Nederlandse eigenaren van het park doen alles om het je naar de zin te maken. Het is echt een heerlijk plekje waar we elk jaar naar teruggaan omdat we het nergens anders zo fijn hebben

klompjes
23-11-2010 om 07:52
Woutje
Ik heb even stiekem meegekeken. Ziet er goed uit. Misschien kijk ik helemaal verkeerd maar als ik op de site van easyjet kijk dan kan ik amsterdam-Faro niet vinden.

Woutje
23-11-2010 om 19:09
Easyjet
Vliegt vanaf Maastricht, en Dusseldorf-Weeze. Amsterdam vind ik sowieso een crime om vandaan te vliegen, veel te groot en druk. Toen Easyjet nog niet rechtstreeks naar Faro vloog gingen we met Transavia vanuit Rotterdam of Eindhoven. Ook ideaal, maar Easyjet is nu veel goedkoper.

reina
23-11-2010 om 20:32
Woutje (ot)
Ik ben juist zo dol op Schiphol. Heerlijk, die hectiek, drukte, al die talen, ik voel me gelijk op vakantie als ik daar kom!

Woutje
24-11-2010 om 13:19
Reina (ot)
Helemaal eens, Reina. Ik hou ook van de hectiek van Schiphol en kom er graag. Maar als ik met man, drie kinderen, een paar koffers en tassen, een maxicosi/buggy (nu niet meer, maar voorheen wel), fototas en nog meer moet rondlopen vind ik het erg prettig als dat op een klein vliegveld kan waar de drukte minder is en de afstanden minder groot

oregano
25-11-2010 om 19:36
Kan geen easyjet vluchten vinden vanaf dusseldorf of maastricht
maar misschien zoek ik niet goed?

Minet
26-11-2010 om 22:25
Oregano
Vanaf Dusseldorf-Weeze of Maastricht vliegt Ryanair, kijk daar maar eens!

Woutje
27-11-2010 om 17:25
Suf
Ik bedoelde natuurlijk ook Ryanair. Sorry voor de verwarring! Op de een of andere manier kan ik het woord Easyjet beter onthouden of zo en is dat blijven hangen.