Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Moontje

Moontje

14-07-2009 om 18:42

Vouwwagen, waar let je op?

Wij overwegen een vouwwagen aan te schaffen. Wij hebben er helemaal geen ervaring mee; hebben in het verleden appartementjes en stacaravans gehuurd maar nu het voorseizoen tijdperk voorbij lijkt te gaan leek dit ons misschien een optie.
Wie heeft er tips voor de aanschaf. Waar moet je op letten, wat is handig met twee kleine kinderen 4 en 2 jaar enz enz

Groet Moontje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Wat voor soort?

Wij hebben zelf een Paradiso. Heerlijk ding, maar helaas nogal rot gevoelig. De bodem van onze eerste (2ehandsje) was hartstikke weggerot. Of denk je meer aan een Alpenkreuzer ding? Daar heb ik geen ervaring mee. Groet Suus

Annet

Annet

14-07-2009 om 20:17

Yahoogroups,com

Yahoo heeft een vouwwagengroep waar je makkelijk lid van kunt worden. Dan kun je verschillende ervaringen lezen en je vragen stellen.
Als je een vraag stelt, vertel dan vooral de gezinssamenstelling, hoe je wilt kamperen (3 weken op 1 plek, rondtrekken, etc), nederlands weer of warm weer, hoe groot je budget is, etc.
Zelf hebben wij een Holtkamper Astro. Die zijn nogal duur, ook tweedehands. Maar wel hele fijne vouwwagens om rond te trekken. En dat doen wij dan ook.
Maar zo zijn er allerlei varianten te bedenken.

Vera*

Vera*

14-07-2009 om 20:38

Wat wil je

Ik zou voor je zelf eerst bepalen wát je wilt/denkt te willen, zoals grote voortent of handig als je wilt trekken. Dan kun je voor een eerste keer er eentje huren of, dit hebben wij gedaan, een redelijk oudje van Marktplaats gehaald om uit te proberen. Wij begonnen met een dubbelklapper (bedje rechts, bedje links en er tussen de wagenbak). Daar hebben we vier leuke vakanties mee gehad en toen hebben we een Zambezi gekocht omdat ons wensenlijstje toen duidelijk was.
En als je hem voor deze zomervakantie nog niet nodig hebt of laat op vakantie kunt, kun je tweedehands goed scoren op mp. Niet alleen voor een vouwwagen maar voor al je campingspullen is mp goed.

Janeway

Janeway

14-07-2009 om 20:55

Adres mailgroep

http://groups.yahoo.com/group/vouwwagen/

Verder als je al een vw op het oog hebt en je gaat kijken, dan vragen of ze hem op willen zetten zodat je kan zie hoe hij er uit ziet en of het mechanisme nog werkt zoals het moet..
Wij hebben een Jamet, met als het nodig is 8 slaapplekken, dat gebruiken we niet, en de voortent is eigenlijk wel erg groot.
Waar ik op zou letten een volgende keer, is dat het een makkelijk op te zetten geheel is. Dat er een luifel bij zit (hebben we niet en kan ook niet op dit model). Dat er wel genoeg slaapplaats is voor 5 personen. Dat de keuken makkelijk te verplaatsen is. Evt is een disselbak erg handig. Dat je de bagage makkelijk in en uit de vw kan halen zonder dat je alles open moet gooien(de halve tent uitklappen dus). Wij kamperen nu voor het 4e jaar met onze vw en ons wensen lijstje is toch heel anders als de eerste keer..
De tip van Vera om na het seizoen te kijken naar een vw aan andere spullen is een goede, veel mensen kamperen nog een laatste keer en doen alles weg, of kopen toch een caravan oid

Website

Ik kwam vanmiddag toevallig terecht op de website van de vouwwagenclub, veel informatie.

Als je het geld er voor hebt dan zou ik absoluut gaan voor een Holtkamper.

succes Akka

Janeway

Janeway

14-07-2009 om 23:05

Holtkamper

Is echt heel erg duur, ook 2 hands. Ik vind ze wel mooi maar toch trekt het ook weer niet echt.. De combicamp vind ik ook een wagen waar ik wel mee zou willen kamperen maar is ook duur..

Suzanne

Suzanne

15-07-2009 om 09:20

Holtkamper ideaal!

Wij hebben jaren een Holtkamper Flyer gehad, ik vond het een ideale wagen met kinderen van die leeftijd. Bij de onze zat een stapelbedje, leuk en praktisch, je houdt flink ruimte over daardoor. Erg gemakkelijk op te zetten en veel ruimte. Inderdaad tweedehands ook nog duur, maar zeker de moeite waard.

Vera*

Vera*

15-07-2009 om 09:22

Onze eerste

vouwwagen was een Jamet Canyon, gekocht voor 800 euro. Na verkoop bleek die ongeveer 50 euro per week te hebben gekost. Dat is toch lekker om te proberen. Nu hebben we onze (erg dure, dus tweedehands) Zambezi en daar zijn wij heel blij mee, juist omdat wij na proberen heel bewust bij dit model/merk uitkwamen. Maar niet iets als je wilt beginnen.
Maar ik ben toch even benieuwd, wil je er al deze zomer mee weg?

Moontje

Moontje

15-07-2009 om 13:14

Reactie

Tja, wat zoeken we precies... Dat weten we niet omdat we er totaal geen ervaring mee hebben. In ieder geval iets wat snel en makkelijk op te zetten valt, of in iedergeval het slaapgedeelte zodat je bijv na een lange reis snel kan gaan slapen.

Het hoeft niet zo zeer deze zomer al aangeschaft worden, hoewel het wl leuk zou zijn om nog een weekje weg te gaan om hem uit te proberen. Maar uit de reacties begreep ik dat je het beste na het seizoen er eentje kan aanschaffen.

Groetjes Moontje

Janeway

Janeway

15-07-2009 om 14:20

Opzetten

Wij hebben zelf een jamet montana, bakbeest van een tent, maar de wagentent (hetgeen wat dus opgeklapt wordt) staat echt binnen no-time. Je kan daar dan gewoon slapen, de rest heb je voor een overnachting niet nodig.. Je kan nu ook wel kijken op marktplaats hoor, maar ik denk dat je na het seizoen spullen goedkoper kan vinden. Om te beginnen is een Jamet of een ander goedkoper merk best leuk, je kan dan leren van je wagen en bedenken wat je anders wil bij een evt volgende. Maar lid worden van de vw mailgroep is echt een super tip..
groet Janeway

Trigano odessee

Deze hebben wij gehad, hele fijne snel op te zetten wagen. Inmiddels hebben we hem ingeruild voor een caravan, zo luxe. Maar toch was het een fijne vouwwagen. Ruime keuken en je klapt hem in één keer uit, voortent zit aan de wagen vast. Je hoeft hem voor 1 nacht helemaal niet helemaal te stellen met de laatste stokken. Dus uittrekken en je kan bij wijze van spreken slapen.

Wij hebben hem toen via marktplaats gekocht, maar zijn eerst bij dealers/kampeerwinkels wezen kijken. Daar doe je ontzettend veel ideeen op. Wij hebben de Trigano odessee bij de dealer (in Boxtel) eens uit laten klappen, dat was goed om te zien. En toen we het jaar voordat we hem kochten hadden we een huisje op een camping en hebben eens goed rond gekeken en gevraagd aan mensen. Mensen vertellen graag en enthousiast over hun eigen kampeer ervaringen.

Verder hebben we veel spullen tweedehands gekocht, ideaal.

Succes met zoeken, ook erg leuk hoor al die voorpret, groetjes Pinkelot

Wij zelf

hebben een Roadmaster. We zijn toendertijd hierop uit gekomen omdat de wagenbak grote wielen heeft (stabiele weglegging),de bedden 2.00 meter lang zijn, het keukentje 3 gaspitten heeft en alle stokken hetzelfde formaat hebben. De voortent lijkt wel een balzaal waar we dan ook makkelijk met z'n 5-en op een regenachtige dag in kunnen vertoeven.

groetjes Akka

Sinne

Sinne

15-07-2009 om 21:24

Janeway ook montana! en moontje..

Heee Janeway, ook een circustent!
Wij hebben ook een jamet montana, met een jetser van een voortent!
Een jamet is idd een van de goedkopere merken, en zeker tweedehands is er genoeg te krijgen. Wanneer ik op de camping rondloop zie ik de meest oude modellen staan, en nog helemaal intact, dus kennelijk oersterk!
Het bakje, met de twee slaapgedeeltes steet inderdaag zo, en dan kun je er prima een nacht in slapen.
Wij hebben onze tweedehands vouwwagen bij een caravandealer vandaan, voor een veel lagere prijs als we hem elder hebben zien staan. Verhaal van de dealer was dat hij ze als service inruilde bij aankoop van caravans, maar ze aan de straatstenen niet kwijt kon. Als je in de buurt van Noord Holland woont, wil ik je wel vertellen bij welke dealer we waren.
groetjes Sinne

Sinne

Sinne

15-07-2009 om 21:26

Sorry

Voor de spel en typfouten, was te snel met typen en versturen!

Ilva

Ilva

16-07-2009 om 11:44

Ook jamet

Wij hebben een Jamet Arizona. Ook erg groot. Je kan er in principe met 8 mensen in slapen. (2x2 boven en 2x2 in kleine tentjes onder de wagen). Wij gebruiken met met z'n 5-en. De wagen is wel erg groot dus is het moeilijk om een plek te vinden op campings in het buitenland. Maar meestal lukt het wel. Helaas duurt het best een tijdje om 'm op te zetten. Wat mijn tip dus wel is: als je ergers naartoe gaat wat wat verder weg is en je het dus niet in 1 dag red, neem een klein tentje mee voor onderweg zodat je niet die hele vouwwagen op hoeft te zetten. Of zoek natuurlijk een wagen uit die je snel neer zet. Deze lijkt snel uit te klappen maar het valt toch tegen als je het echt doet, en het opruimen ook. Maar hij is wel heel erg mooi!

Moontje

Moontje

16-07-2009 om 14:02

Sinne

Ik woon in noorholland, dus ben erg benieuwd naar die dealer!

Karen Bunschoten

Karen Bunschoten

16-07-2009 om 14:48

Ilva

wij hebben ook een arizona en het geheel opzetten dat duurt wel even maar voor een nachtje kan ook gewoon alleen de wagenbak uitgeklapt wij kunnen dan prima met ons 5-en slapen als we willen!

Janeway

Janeway

16-07-2009 om 19:41

Karen

hier log ik voor in hoor,.. Wist niet dat jij een vw arizona hebt..
Verder is de tip van het kleine tentje een goede, wij hebben er inmiddels 2 voor de laatste nacht, dan ruimen we de hele tent op, de oudste slaapt al appart in een tentje en we zetten er zo'n snel tentje bij. Gaat harstikke goed, de volgende dag ruimen we snel die tentjes op en gaan we na het ontbijt rijden.. Ideaal

Sinne

Sinne

16-07-2009 om 20:37

Caravan dealer

Het was caravancentrum waterland, deze zit tegenwoordig in Purmerend. Groetjes Ankie

Sinne

Sinne

17-07-2009 om 19:01

Geen vouwwagens

Het caravancentrum heeft momenteel geen vouwwagens staan, we waren er vanmiddag.
groetjes

Rembrand

Rembrand

17-07-2009 om 21:06

Akka.

Hier ook een Roadmaster ( Family S ).
Hij staat momenteel te wachten voor de deur omdat we er vannacht mee vertrekken. Ik vind het geen supersnelle opzetter, maar wat een heerlijke ruime wagen om in de verblijven.
Ik ben er nog steeds erg blij mee dat we hem drie jaar geleden gekocht hebben.
M.

Snelle opzetter

Wij hebben gekozen voor Jametic, een snelle opzetter omdat de voortent er aan vast zit. Je kunt er met 6 personen in slapen, maar dat is wel krap. Ander voordeel, naast het snelle opzetten, is het lange bed met lattenbodem. Slaapt heerlijk. Wij hebben 1 kind in de wagen slapen, de oudste heeft zijn eigen mini-tentje.
groet
Suus

Karen Bunschoten

Karen Bunschoten

17-07-2009 om 22:33

Janeway

Die arizona hebben we pas een jaar gaan er nu voor het eerst mee weg, daarvoor hadden we een héle oude jamet di in de voortent te klein werd en we konden van mensen van school deze overnemen!

Rembrand

Nee,geen snelle opzetter, alhoewel manlief en ik al aardig op elkaar ingespeeld zin en het binnen anderhalf uur gepiept is.

Een hele fijne vakantie toegewenst!

Groetjes Akka

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.