Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Niny

Niny

06-08-2010 om 15:51

Vraagje aan sini [achter op de fiets in Frankrijk verboden?]

Sini,

Wij gaan naar Frankrijk op vakantie en nemen 3 fietsen mee, maar we zijn met zijn vijven. Nu weet ik nog van toen ik au pair was - 27 jaar geleden, oeps - dat je niet met iemand achterop mag fietsen. Is dat echt zo, weet jij dat toevallig?

Alvast bedankt,
Niny

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
dc

dc

06-08-2010 om 19:18

Inderdaad

Ik ben Sini wel niet, maar heb toch even gegoogled. Op deze website over de regelgeving met betrekking tot fietsen heb ik het volgende gevonden:
http://bromptonforum.conceptforum.net/legislation-cycliste-en-france-f18/texte-de-loi-complet-sur-les-velos-t905.htm

"Transporter des passagers en toute sécurité

Le transport de personnes sur des cycles n'est autorisé que sur des sièges ou remorques spécialement aménagés (article R.431-5 et arrêté du ministère des transports du 24 septembre 1980)."

Losse vertaling: je mag alleen een andere persoon op de fiets vervoeren met behulp van een kinderzitje of een speciale aanhangwagen voor de fiets.

en verder misschien interessant:

- de jour seulement, les cyclistes peuvent rouler à deux de front mais doivent se ranger en file simple lorsqu'un véhicule s'apprête à les dépasser (article R.431-6 à 8). Bien entendu, il est vivement recommandé et plus prudent de rouler en file indienne.

(erg losse vertaling) "Enkel overdags mag je met z'n tweeën naast elkaar fietsen, maar zodra een auto je wil inhalen moet je weer achter elkaar gaan fietsen. "

Je kunt nu trouwens in Lyon of Parijs fietsen op veel lokaties in de stad huren. Maar ik neem aan dat jullie meer richting platteland gaan?

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.