Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

Molleke

Molleke

25-03-2013 om 13:28

Vragen over gardameer

Ik ben me aan het orienteren voor de vakantie van volgende jaar (ja sorry, dat is mijn afwijking ) VOor dit jaar zijn we al voorzien. Ik zat te denken aan Italie en in eerste instantie aan het Gardameer. Ik ben hier nog nooit geweest. Ik heb wel eens gehoord dat het heel druk en levendig kan zijn. Welke plaatsten (of welke kant) is druk, vol en veel vertier en welke kant of waar is het rustiger? Verder hebben wij de volgende wensen:

- Liefst een camping (vakantiepark mag ook)
- Met zwembad (het zou leuk zijn met een glijbaan)
- Graag aan het meer zelf of max. op 2km afstand
- Camping tot ongeveer 12 ha groot. Groter hoeft niet wat mij betreft
- Animatie of iets dergelijks maakt me niet uit. Onze kinderen hebben daar meestal geen behoefte aan maar vinden het wel leuk om naar iets te kijken (playbackschow of zoiets)
- Omgeving mag best aan de volle levendige kant zijn maar rust en ruimte is ook prima. Hangt van de camping af of we die leuk vinden.
Ik ben heel benieuwd naar reacties. Ook een ander meer in Italie is prima maar dan wel graag Noord Italie. Oja en graag een camping waar je geen badmuts op hoeft.

Ik ben heel benieuwd naar de reacties. Links zijn ook welkom. Alvast bedankt i.i.g..

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Het stuk tussen Sirmione en Malcesine is het meest touristisch en het meeste strand, de andere kant van het Gardameer wat minder (tussen Salo en Riva). Die kant is zeker niet minder met campings

Wij hebben ooit eens een stacaravan via Vacansoleil gehuurd op camping San Francesco. Prima camping met dito zwembad. De andere kant van het Gardameer vonden wij wat minder, maar minder druk en rustiger.

Lazise en Malcesine vind ik persoonlijk de mooiste plaatsjes van het Gardameer. In de zomer is het daar erg druk, sta niet gek te kijken wanneer die hele weg in de zomer 1 file is.

Een camping aan het Gardameer zonder badmuts is lastig, maar ze zijn er wel. Aan de andere kant boeit het me niet zo, je raakt er ook aan gewend.

Kijk ook eens op het Gardameerforum, daar kun je ook veel tips lezen en info vergaren.

Anne Carin

Anne Carin

26-03-2013 om 14:51

Gardameer

Op camping Piantelle in Moniga hoefde je in 2009 geen badmuts op in het zwembad. Camping ligt aan het meer, redelijk rustige ligging. Niet zo'n grote camping ook.
Camping San Francesco zijn wij ook geweest. Ook fijne camping, wat groter en drukker, ook aan het meer maar wel badmuts verplicht in het zwembad. Dat is op heel veel campings in Italie zo.
Gardameer is heel leuk (vinden wij) maar wel toeristisch en druk in het hoogseizoen. Zeker de zuid-oost oever!
Er zijn in Noord Italie ook kleine meren die rustiger zijn, bijv. Idromeer of Ledromeer. Daar zou je ook eens op kunnen orienteren.

Molleke

Molleke

26-03-2013 om 16:13

Bedankt voor de link Moppeke. Ga ik vanavond even naar kijken. De campings van ANne Carin ga ik ook openen. Tja, een badmuts. Het lijkt mij niks en die meiden van mij met hun hele lange haren. Ik denk niet dat die het wat vinden.

Ach, die badmuts

Wij vonden het ook niets, zo'n ding op elke keer. Maar gek genoeg raakten we er snel aan gewend. Mijn dochter haar lange haren pasten er ook niet onder, de staart stak er onder uit.

Maar er zijn wel campings zonder badmutsen, je moet even zoeken. Soms staat het niet op de website, maar dan is het een kwestie van even foto's zoeken op zoover/internet en dan kun je het zien.

Wij waren vorig jaar op camping Fornella (rustige kant, nabij Saló), http://www.fornella.it/
Leuke camping, rustig, leuk zwembad (zonder badmuts) maar ook een klein strandje. Wij zaten toen in een stacaravan van Vacanselect. Beetje gedateerd, maar je hebt alles wat je nodig hebt.

Ilva

Ilva

27-03-2013 om 10:04

Ah, het gardameer

Ik ben dol op het Gardameer. Wij zijn al meerder malen aan het meer geweest maar de laatste jaren komen we steeds terug op een camping tussen Malcesine en Torbole. Hier is geen zwembad maar via een tunneltje kom je direct aan het strand en daar kan je heerlijk zwemmen (geen badmuts nodig in het meer). De camping heeft ook een hotel met restaurant en terras dus als je op het stand zit kan je ook een drankje halen of een ijsje. Malcesine is wat mij betreft het mooiste plaatsje aan het meer. Er is een grote supermarkt voor je inkopen en als je naar Riva rijd (ook niet ver, en een vrij grote plaats) kan je zelfs naar de Lidl. Het zuiden is plat maar als je wat noordelijker komt dan heb je hoge bergen (Monto Baldo in Malcesine, kan je met de kabelbaan naar boven, of wandelen natuurlijk). Het zuiden is veel drukker dan het noorden. Bij Lasize stonden we ook altijd in de file maar bij Malcesine is dat niet zo (behalve op zaterdag als veel gasten komen en gaan, kom en ga dus weg op een andere dag). De overkant ken ik niet zo goed maar ik vind het noorden qua natuur veel mooier dan het zuiden.

Molleke

Molleke

27-03-2013 om 11:30

Leuk!

Al die links. Moppeke, camping Fornella ziet er erg leuk uit! Dat is wel wat wij ongeveer zoeken. En geen badmuts Op zich zou ik het niet erg vinden maar ik wil vooraf wel even overleggen met man en kids. Maar zonder badmuts blijft er nog genoeg over. Ik sla deze i.i.g. even op.

Zoover

Kijk ook even op Zoover voor meer info over Fornella. Er is veel info, foto's en tips die er door anderen zijn geplaatst.

Fornella heeft een klein winkeltje bv. waar je verrassend veel kunt kopen en de prijzen vallen reuze mee. En lekker een pizza halen bij het restaurant Zelfs voor de anti-pizzaristen onder ons is de Mac binnen handbereik, op de rotonde bij afslag naar de camping.

Lidl's, Penny's (soort Aldi) in overvloed daar en ook een aantal andere grotere, goed gesorteerde supermarkten in de omgeving.

Dagtrip naar Verona (balkonnetje Romeo/Julia, arena) en ook Venetie is erg leuk.

Julia64

Julia64

28-03-2013 om 18:02

Ortameer

Wij waren vorige zomer op Camping Cusio aan het Ortameer en dat is erg goed bevallen, zo goed dat we er a.s. zomer weer een week heengaan. De omgeving is enigszins toeristisch, maar lang niet zo erg als op sommige plekken aan het Gardameer.
Genoeg te zien en te doen en een prachtige omgeving voor wandelingen etc. Camping Cusio heeft een zwembad, maar wel zonder glijbaan. Aan de andere kant hoef je weer geen badmuts op!
Wij vonden het een prima camping, lekker gemoedelijk beetje rommelig, ook veel Italianen met vaste standplaatsen, maar ook genoeg Nederlanders.
Kijk maar eens op zoover voor een paar recensies, wie weet vind je het wat. Oja, het meer is op loopafstand!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.