Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

karin

karin

02-07-2014 om 13:27

waar gaat de reis heen?


Thursday Next

Thursday Next

04-07-2014 om 10:15

Dalarna,

een aanrader voor de Ardennen: de grotten van Rochefort. Prachtige afdaling in een grote grot, vriendelijke gidsen en veel minder toeristisch dan bv. de grotten van Han of Remouchamps.

Luxemburg

Stond al heel lang op het wensenlijstje vanwege de vele oude kastelen en steden. Super veel zin in!

Leuk draadje trouwens. Fijne vakantie allemaal!

karin

karin

04-07-2014 om 16:48

leuk

Leuk zo veel verschillende verhalen.En wat een mooie reizen zitten ertussen.
Wij zijn echte Scandinavie gangers en ik lees dat er best veel mensen naar Zweden of Noorwegen gaan,prachtig!
Allemaal een hele fijne vakantie!

onze reis

Wij gaan dit jaar naar Kroatië aan de dalmatische kust. We verheugen ons op de prachtige zee, de zon en mooie plaatsjes zoals Zadar. Na een week rijden we naar Slovenië en blijven een week in een pensionnetje in de bergen. Daar willen we wandelen in de Alpen en raften op de rivier. Zee en bergen in 1 vakantie, lijkt ons geweldig. Zin!

Manja

Manja

04-07-2014 om 20:10

Duitsland

Sauerland voor sport en spel en wandelen en gezelligheid. Ben nog nooit naar Duitsland geweest op zomervakantie. Ben benieuwd.

Wij gaan

naar Schotland.
Lekker met de boot naar Newcastle, dan zo'n 400 km naar het noorden. Caravan opzetten en dan lekker van de natuur en elkaar genieten.

Fijne vakantie allemaal!

Sneeuwitje

Sneeuwitje

04-07-2014 om 22:25

zwitserland

2 weekjes ongeveer, familiebezoek. Heel veel zin om de plekjes uit mijn jeugd weer te bezoeken, nu met man en kids. 5 jaar geleden waren we voor het laatst daar, maar dat was een bliksembezoekje na een weekje vakantie in de buurt waarmijn schoonmoeder lag voor haar astma, dus dat was toch wel anders.

Sneeuwitje

Fiorucci

Fiorucci

05-07-2014 om 09:56

Nor@

Als je nog tips of opmerkingen hebt over Lyme Regis...graag!

Ellen69

Ellen69

05-07-2014 om 10:27

Turkije

Wat een bijzonder reizen maken veel van jullie.

Wij gaan naar Turkije, Side dit keer. In een kleinschalig appartementencomplex.
"verouderd, schoon, aardige mensen"
Daar val ik voor, als dat op Zoover veelvuldig wordt genoemd.
En als er veel jongeren klagen dat er te weinig te beleven is, dat is ook een pré

Lekker zwemmen, zonnen, eten en een beetje "oude meuk" bekijken zoals iemand hier al schreef.

Zin in!

Yta Chalne

Yta Chalne

05-07-2014 om 16:47

vakantie

Na drie weken flink klussen in het vers aangeschafte appartementje van oudste gaan we inclusief oudste twee kinderen (20 en 21)(die al jaren zonder ons op vakantie gaan) een weekje zon & strand doen (Fuerteventura). Daarna gaan we met jongste (8) en middelste (15) nog een week weg, waarschijnlijk wandelen in Sauerland. Een hotel met veel sportfaciliteiten bij voorkeur, zodat niemand zich hoeft te vervelen.

Marjoleine64

Marjoleine64

06-07-2014 om 10:58

Al geweest

in de meivakantie 2 weken naar Kreta geweest, was echt heerlijk! De zomervakantie gaan we niet weg, oudste zoon heeft alle weken op 1 na volgepland met 3 weken kamp en 2 weken werken, en ook op mijn werk is het krankzinnig druk. Bovendien heeft mijn man na de meivakantie een hernia opgelopen en wordt deze week geopereerd, dus eerst maar eens zien wat dat gaat worden. Ik hoop wel nog hier en daar een para dagen vrij te kunnen nemen om met de jongste iets leuks te doen.

Lucerna

Lucerna

06-07-2014 om 12:41

en wij

houden vakantie in Rundumhausen, met uitvluchtjes naar Kökendör. Door omstandigheden vonden wij het verstandiger dit jaar thuis te blijven en we grijpen de gelegenheid maar meteen aan om een klein verbouwinkje uit te voeren. En als alles meezit, kunnen we in augustus nog een keertje op kraamvisite in Zuid-Duitsland. Dat moet de vakantie dit jaar maar zijn.

Idd leuk draadje!

Wij hebben afgelopen jaren 2 heel mooie reizen gemaakt; 2 jaar geleden safari door Tanzania - dat was onvergetelijk en hebben we het nog vaak over met ons gezin. Vorig jaar, ivm stage jongste in New Jersey, hebben man en ik rondreis gemaakt vergelijkbaar met de plannen van Benniki: York, Boston, Finger Lakes, White Mountains en New York. Geweldig, we willen graag nog eens terug om verder rond te reizen daar!

Dit jaar getwijfeld tussen Thailand en Italië. Omdat het vooral in Bangkok erg onrustig was gekozen voor Italië. We starten in Zwitserland, dan week in Toscane (Volterra) met uitstapjes naar oa Siana, Monteriggione, Montepulciano etc. Dan een week naar Vico Equense (bij Napels), met trips naar oa Pompeï, Vesuvius, Capri en de kust bij Amalfi. Daarna weer omhoog naar (vlakbij) Verona met oa bezoek ad Arena van Verona (Aïda).
Grappig genoeg mede geïnspireerd door reisprogramma van Johnny de Mol met Daphne Deckers: haar droom was Pompeï bezoeken en ik was er zo enthousiast door! Jaren in Italië gewoond, maar nooit die omgeving bezocht. Heerlijk weer die taal, de mensen, het klimaat én: het lekkere eten natuurlijk! . We hebben allemaal Agriturismi geboekt, gebasserd op heel goede reviews op Tripadvisor en Booking. Kleinschalig, prachtig en centraal gelegen. Voorpret van het uitzoeken hebben we dus al maanden!

Jongste (bijna 17) gaat nog de laatste keer mee. Volgend jaar na eindexamen wordt er door haar met vriendinnen een reisje gepland naar een (inmijn ogen te-vermijden-in-vakantietijd-oord als) Mallorca of Rimini of Cattolica. En denken man en ik over een mooie B&B rondreis door het Lake District in Engeland, ergens in juni.

Mooie vakantie allemaal!
Mare

Rondje Frankrijk

We gaan op zondag weg en dan 5 dagen kamperen met de familie in Arras. Daarna gaan we nog ruim 2 weken rondtoeren door Frankrijk. We hebben onze vouwwagen bij ons, een snelklapper, dus 3 nachten hier, 2 daar en dan zijn we begin augustus weer terug. Geen idee nog wat we gaan zien en beleven. We hopen wel op wat mooier weer dan vandaag, zo'n bui die maar doorgaat vanaf vannacht tot nu is tijdens kampeer vakanties niet zo lekker.

Tijgeroog

Tijgeroog

08-07-2014 om 14:12

Mare

Als je bij Napels bent moet je absoluut ook naar Solfatara, dan loop je in een vulkaankrater. Inclusief rook uit de grond, bubbelende aarde en dat soort dingen. Vanuit het stadje waar Solfatara bij hoort (ben even de naam vergeten) kun je ook met een boot naar wat eilanden, dus eigenlijk de buur-eilanden van capri.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

22-07-2014 om 23:40

Schwarzwald

Zoon (13) en ik gaan op de valreep toch nog even op een welverdiende vakantie. We gaan met de trein naar Titisee in het Schwarzwald en dan 8 dagen in een pension, gerund door Nederlanders. Lekker veel uitstapjes maken zoals naar een Rodelbahn, een zwemparadijs, een wildpark; boottochtje op en zwemmen in het meer, veel wandelen in die prachtige natuur; heerlijk! Een fijne low-budget vakantie want hij mag nog gratis met de trein omdat hij nog geen 14 is, we mogen gratis met het OV in het Schwarzwald dankzij de Konus-Karte en de entree tot al die bezienswaardigheden en attracties is ook gratis met de Hochschwarzwaldkarte die we allebei krijgen bij het inchecken. Na een zwaar jaar kunnen we een relaxte vakantie goed gebruiken om het nieuwe schooljaar fris en fruitig te beginnen Fijne vakantie iedereen!

Yta Chalne

Yta Chalne

23-07-2014 om 18:53

lekker weg

Morgen gaan we een week naar Fuerteventura, mét de twee oudsten (20 en 21), die al vijf jaar niet meer zijn mee geweest. Maar nadat oudste in één maand is afgestudeerd, aan een andere baan is begonnen en naar haar eerste vers gekochte appartementje is verhuisd was ze toch wel erg aan vakantie toe (maar was het geld op). Dus trakteer ik op een week strand, zon en niets doen. Daarna gaan we met alleen middelste (15) en jongste (8) nog een week weg. Nog geen idee waarheen. Sauerland, wandelen wellicht, of Zeeland, of elke andere plek waar zowel een bijna 16-jarige als een bijna negenjarige zich kunnen vermaken.

Tango

Tango

26-07-2014 om 23:29

Luxemburg

We hebben eindelijk de knoop doorgehakt en vandaag de (dure) camping in Luxemburg geboekt. Gelukkig was er nog een plekje voor onze caravan. We gaan overigens pas over 2 weken.
Heeft er iemand nog leuke tips voor Luxemburg trouwens? Onze kinderen zijn 9 en 13 jaar. Met lange wandelingen doe je ze geen plezier en hun interesses zijn nogal verschillend zodat we vast wel eens moeten opsplitsen. Zoon houdt spelen in het bos, picknicken en voetballen. Dochter meer van shoppen en pretparken. Zie daar maar eens een programma voor in elkaar te draaien. Is elk jaar weer een uitdaging. We hebben dus ook maar een camping met veel faciliteiten gekozen: zwembad, voetbalactiviteiten, wifi en diverse animatie. Dat laatste vindt zoon dan weer niets, behalve het voetballen dan.

Luxemburg

Heeft hele spannende bossen met riviertjes en rotsen. Erg leuk voor kinderen van jouw leeftijd.

Tsjor

Tsjechië

Voor mij wordt het vijf dagen Tsjechië met een tent, plaats van bestemming nog onbekend, ergens in het zuiden.
Heb gelukkig nog twee dagen vrij kunnen krijgen op mijn werk.

Tsjor

Tijgeroog

Tijgeroog

27-07-2014 om 11:06

Petite suisse

Inderdaad, in Luxemburg kun je juist met kinderrn ook leuk (want spannend ) wandelen. Petite Suisse in de buurt van Berdorf is een stuk met veel rotsen, dus lekker klauteren. Je moet het alleen geen wandelen noemen.

Barvaux

Barvaux

27-07-2014 om 12:19

en natuurlijk

Even naar het kasteel in Vianden!

Leer ze ook in te zien dat het leuk is om iets samen te doen en dat je de volgende keer weer iets doet wat jij leuk vindt. Voorkom mopperen door van tevoren duidelijk te zeggen wat je gaat doen en wanneer je weer terug gaat. Ik heb er eentje van bijna 13 die het liefst thuis blijft en als hij op vakantie gaat het liefst bij het huisje blijft. Hij gaat heus wel mee hoor maar als het even niet al te leuk is wil hij terug. Dat accepteer ik dus niet. Ik vertel dat wij niet twee wk lang bij de stacaravan willen blijven zitten en dat snapt hij dan wel.

zebra

zebra

27-07-2014 om 13:49

zijn alweer terug

van een weekje Landal Greenparks Mont Royal aan de Moezel in Duitsland. Erg leuk, genoten van de mooie omgeving en het lekkere eten op de terrasjes.

Lucerna

Lucerna

27-07-2014 om 16:42

Zebra

Dat is daar leuk hè, met die ruïne. We hadden er vorig jaar om de kinderen wel drie weken kunnen blijven

Rafelkap

Rafelkap

27-07-2014 om 17:04

En wij

Wij gaan met onze oudste een week (of eigenlijk 6 dagen) naar een camping in de Eifel. We zitten daar in een blokhut.
Onze jongste gaat voor het eerst naar een logeerhuis. Ik hoop dus dat ik niet de hele tijd naar mijn telefoon zit te kijken of ik word gebeld.

Tango

Tango

29-07-2014 om 11:26

Wat spannend, Rafelkap

Je jongste naar het logeerhuis. Ik hoop dat hij het daar naar zijn zin heeft en jullie van een ontspannen vakantie kunnen genieten. Zal best heel erg wennen zijn.

Tango

Tango

29-07-2014 om 11:29

En bedankt!

Voor de tips voor Luxemburg. De bossen met beekjes zullen zoon zeker aanspreken en het kasteel is leuk voor allemaal. Dochter van 13 mag ook best weleens een uurtje of 2 op de camping blijven, zeker als ze daar wat vriendinnen heeft gevonden, zodat wij even met zoon het bos in kunnen.

Drenthe - eenouderveld

We staan zelf ergens anders maar kregen van buurkampeerders de tip voor pubers om naar het Kuierpad in Drenthe te gaan. Disco veel sportieve aktiviteiten. Veel klittende pubers die elkaar snel weten te vinden.
Nou lijkt het me iets te heftig voor mijn pubers maar het idee is leuk.
Bovendien hebben ze een veldje voor eenoudergezinnen. Het verschijnsel rukt op blijkbaar.
Kan ook leuker zijn. Ook deze keer sta ik weer voornamelijk tussen de standaardgezinnen van vader, moeder, paar kinderen en soms opa en oma.
En ook nog 55+ korting.
Als dat dan maar weer geen ander veld is.

Beertje37

Beertje37

02-08-2014 om 17:17

Indonesie

Wij gaan dinsdag voor 3 weken naar Indonesië met dochter van 6. We hebben er alledrie heel veel zin in. We gaan eerst grotendeels met de trein door west- en centraal Java trekken en dan nog een paar dagen naar Bali!

Net terug

uit Florida, nu jetlag, maar dat moet je er dan maar voor over hebben. Fijne vakantie!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.