Vakantie en uitjes Vakantie en uitjes

Vakantie en uitjes

pooh bear

pooh bear

15-04-2013 om 10:18

Waar op vakantie in duitsland

We hebben lang zitten verzinnen waar we deze zomer op vakantie willen.
En hebben nu besloten dat we naar Duitsland willen. Het liefst op een camping met ingerichte bungalowtent of caravan.
Alleen hebben we nog niet besloten in welk gebied we willen gaan zitten.
Wij zijn met zijn drieen en man en ik houden er niet van om de hele dag op de camping te blijven zitten.
Het liefst gaan we veel wandelen in de mooie natuur (geocachen)
En verder vinden we het leuk om veel uitstapjes te doen waar je niet al te ver voor hoeft te rijden. Zoals het bezoeken van oude stadjes, Een kasteel of zoiets en voor onze dochter een attractiepark om een dagje heen te gaan.

Welk gebied kunnen wij het beste gaan kijken? Ik ga vanavond reisboeken bij de bibliotheek halen maar ik hoor ook graag tips van jullie

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Sjansje

Sjansje

15-04-2013 om 11:25

Zwarte woud

Wij zijn een aantal jaren op rij naar het Zwarte Woud geweest, op Camping Ferienparadies Schwarzwalderhof in Seelbach.
Mooie natuur, ideaal om te wandelen. En in de buurt veel leuke stadjes, groot pretpark (Europapark in Rust) dierenparken en heel veel bezienswaardigheden zoals inderdaad kastelen, burchten, openlucht museum, heeeeel veel koekoeksklokken enz.
Veel info en tips over deze streek vond ik op deze site: http://www.puntjes.de/zwarte_woud.html
Wij gaan zeker weer eens terug, hebben nog lang niet alles gezien en gedaan!

vlinder72

vlinder72

15-04-2013 om 16:44

Of totaal iets anders

noord Duitsland. In de buurt van Travemunde. Prachtige stranden. Fijne zee. En hele leuke plaatsen om te bezoeken. Het was voor ons in ieder geval een aangename verrassing.

pooh bear

pooh bear

15-04-2013 om 21:30

Reactie

Sjansje Wat een handige link. Het Zwarte Woud lijkt me echt geweldig alleen ziet mijn man het niet zo zitten Hij vind het wat te ver.

Vlinder72 Noord Duitsland had ik nog niet aan gedacht hier ga ik ook nog even naar kijken.

Meer tips zijn welkom

mar

mar

16-04-2013 om 08:52

Moezel, eifel, grimm

Het gebied rond de Moezel is zeer de moeite waard, evenals de vulkaneifel. Veel oude stadjes, maar waárschijnlijk wel druk. Ook zijn er de nodige kastelen en burchten.

Dit jaar is het een Grimm jubileum jaar. Google eens op Maerchenroute of weg Grimm. Die weg loopt door verschillende oude plaatsen die allemaal wat met Grimm hebben. Er zijn ook veel extra activiteiten. En ook met wandelen kun je in die regio prima uit de voeten.

wil je nog dichter bij huis, misschien is de regio bij Bentheim of Elten dan wat voor jullie.

mar

mar

16-04-2013 om 08:53

Sorry

Stomme ipad

pooh bear

pooh bear

16-04-2013 om 09:42

Mar

De Moezel lijkt me ook een schitterend gebied. En qua afstand is dat helemaal goed.
Het zwarte woud en Beijeren lijkt me ook heel erg mooi maar mijn man heeft niet z'n zin om heel Duitsland door te rijden zeker miet omdat het daar ook erg hoog is.
Weet iemand of er in de buurt van de Moezel ook een leuk attractie park ligt waar we met onze dochter een dag heen kunnen? Of ligt Fantasialand daar in de buurt?

Sjansje

Sjansje

16-04-2013 om 12:07

Moezel en andere tips

Het gebied rond de Moezel is inderdaad erg mooi. Leuke dorpjes, veel kastelen. Bijvoorbeeld Cochem (erg touristisch, maar wel leuk)
Die kastelen vind je trouwens ook in het gebied rond de Rijn. Sankt Goar (De Lorelei), Rudesheim (met kabelbaan over de wijnranken)
Phantasialand is vanuit Cochem toch nog een uur en een kwartier rijden, en meer pretparken zijn er in die buurt geloof ik niet. Ook niet rond de Rijn geloof ik.

In Rheinland-Pfalz (in de buurt van Bad Durkheim) zit je volgens mij wel redelijk in de buurt van Phantasialand. En zeker in de buurt van Holidaypark, ook een leuk pretpark, nu overgenomen door Studio 100. Maar voor de rest is daar volgens mij niet zo heel veel te doen.

Wij gaan dit jaar naar het Teutoburgerwald, in de buurt van Hameln (rattenvanger!). Ook heel veel kastelen en burchten, open lucht museum, pretpark Rastiland, Hollywood & Safaripark Stukenbrock (dier -en pretpark), glasblazerij waar je zelf ook kunt blazen,musea enz.

Voor ons vallen de afstanden naar Duitsland wel mee, we wonen in Limburg, dus voor ons was het Zwarte Woud heel goed te doen.

Viola

Viola

16-04-2013 om 16:10

Attractieparken

Vlakbij Cochem ligt het attractiepark Klotten, vonden mijn kinderen tot een jaar of 12 erg leuk.
http://www.freizeitpark-klotten.de/

Iets verder op ligt het Eifelpark,ook een aanrader.
http://www.eifelpark.de/index_en.php

Als je nog andere dingen wil weten over die omgeving, laat het maar weten!

Sjansje

Sjansje

16-04-2013 om 17:43

Oh ja, klotten

Klopt ja, zijn we ook eens geweest. Best een leuk dierenpark, met daarbij een stuk of 15 attracties. Ik vond het niet echt een pretpark, meer een veredelde speeltuin
Maar je kunt je er best een aantal uur vermaken, dat zeker!

Kleine attractieparken

Volgens mij zijn er op meerdere plekken in Duitsland kleine attractieparken vaak in combinatie met dieren. Wij hebben leuke vakanties in de Eifel en in de Moezel gehad (en ook Hessen en Zuid-Duitsland). In de Eifel heb je het Eifelpark, kan je een dagje naar Luxemburg. In de Moezel is Trier een prachtige stad. Verder zijn er genoeg leuke dingen te doen. Leuke plaatsen, een boottocht, wandelen, zwemmen, musea en je kan er goed en goedkoop winkelen (favoriete dag uit van een van mij dochters). En dus ook leuke dierentuinen/ attractieparken. Ik kijk altijd op internet bij het park en de plaats waar we naar toe gaan. Daar vind je genoeg leuke tips over wat te doen.

mar

mar

17-04-2013 om 08:24

Pooh

Wat bedoel je met hoog? De bergen?
De gebieden in Beieren, Algau en zo, hebben wel bergen, maar zijn nog niet echt hoog. Geen eeuwige sneeuw. Voor de grens wordt het bergachtiger, maar is het meeste nog vrij valk tot heuvelachtig. Vorig jaar waren we onder andere in Fussen en het verbaasde ons hoe snel het vlak werd.

Die Maerchenroute ligt in het Wesenbergerland. Is weer iets dichterbij dan Beieren.

Eventueel k in je op de heen of terugweg naar Phantasialand. Richting Freiburg ligt het Europapark.

pooh bear

pooh bear

17-04-2013 om 08:59

Hoog

Wij hebben een automaat (vrij oude) en die rijdt in de bergen niet zo lekker. Vorig jaar waren we in de Ardennen en daar moesten we steeds berg op en af. En dat ging niet zo heel fijn met de auto.
Ik ga er vanuit dat het in het zwarte woud en beijeren erger is?
Verder zijn we met de auto nog nooit verder geweest dan België daarvoor gingen we altijd op vakantie in Nederland of met het vliegtuig.

mar

mar

18-04-2013 om 08:23

Hoog

Okee, nu snap ik het. Ik dacht dat je misschien niet in de bergen wilde wandelen of hoogtevrees had of zoiets.

Ik denk dat je de Ardennen en het Zwarte woud wel enigszins met elkaar kunt vergelijken. Ik vind het wat lastig, want ik let nooit echt op hoe de wegen zijn voor een auto. Het Zwarte Woud ligt aan het Rijndal, dus je moet sowieso omhoog, al kan ik mij niet herinneren dat als steil heb ervaren. Als je boven bent gaat het wat op en neer, maar niet echt steil. De wegen lopen om de heuvels en doorgaans niet erover heen.
Sauerland is ook niet echt teil, maar gaat natuurlijk ook wel eens op en neer.
Beieren is misschien dan nog wel gemakkelijker. De route erheen is autobaan, met wat lange afdalingen en stijgingen. Vaak is daar ook een snelheidsbeperking, en zelfs een langzame baan met 30 of 50 km, meen ik. Wij rijden altijd via Duitsland.
Qua specifieke plaatsen: Oberstdorf, goed aan te rijden en goed door de dalen te doen met de auto. Kun je prima wandelen.
Garmisch Partenkirchen: hetzelfde.
Fussen: hetzelfde. Rijdt je door richting Oostenrijk, allemaal goed te doen. Het hoofddal van de Lech zal ook geen probleem zijn, de zijpaden gaan steiler omhoog. Je kunt zelfs zonder probleem naar regio Ehrwald, Lermoos. Grandioos wandelgebied, met veel kabelbaantjes, goed busvervoer, zodat je ook zonder auto een hoop kunt.
Informeer anders eens bij de ANWB. Zij hebben verstand van auto 's. Ik. Kan mij voorstellen dat jullie geen passen willen rijden.
Wij gaan zelf dit jaar naar Berchtesgaden. Is wel iets verder rijden, maar waarschijnlijk ook grotendeels vrij vlak in de aanrijroute. overigens hebben wij in alle bovengenoemde plaatsen ook gefietst, dus wat wij kunnen zou jullie auto ook wel moeten kunnen toch?
Fijne vakantie!

pooh bear

pooh bear

18-04-2013 om 09:04

Ondertussen

Heb ik wat brochures en heel veel websites bekeken. En natuurlijk al jullie tips.
Het wordt wel lastig kiezen want er zijn heel veel mooie plekjes.
Wat ons momenteel erg aanspreekt is het vulkaangebied in de Eifel.
Heeft iemand hier ervaring mee? En weet iemand misschien een leuke camping of vakantiepark met huisjes tent of caravan?

Ja, de (vulkaan)eiffel is óók al erg mooi

En bergachtig, want wij gaan er niet voor niets graag motorrijden. Westerwald dito, Sauerland ook. Sauerland is in onze ervaring wat minder steil qua bergwegen. En daar heb je natuurlijk heel veel campings en vakantieparken en bij de stuwmeren is het ook goed toeven. Rüdesheim/Bingen is inderdaad ook een mooie omgeving. Die kabelbaan vind ik leuk. Wij hebben indertijd een combinatiedagje gedaan: met de kabelbaan omhoog, met de sesselbahn bij Assmannshausen weer naar beneden en vervolgens met de boot terug naar Rüdesheim, via een tussenstop in Bingen. Rüdesheim zelf is ook een leuk stadje. Je kunt naar het Musikkabinett, dat vonden wij erg leuk, maar het ligt er wel aan welke gids je hebt. Natuurlijk de Brömserburg enz. Maar je hebt best veel van dat soort omgevingen in Duitsland. Monschau is ook leuk. En sja, wij zijn tamelijk fan van het Zwarte Woud, maar dat vond je te ver.

mar

mar

19-04-2013 om 08:26

Vulkaneifel

Zijn we jaren geleden ook eens geweest. Op een kleine campin aan een van de Maren, maar ik weet de naam niet meer. Ik zag wel een foto toevallig op de website van de Vulkaneifel, maar helaas geen naam.
Aan een ander Maar, ik geloof Pulvermaar, zit een park met huisjes.

Qua hellingen denk ik dat het enigszins te vergelijken is met de Ardennen. Het ligt er geografisch ook vrij dichtbij. Maar er zijn ook stukken die meer vlak zijn.

pooh bear

pooh bear

19-04-2013 om 15:49

Pulvermaar

Pulvermaar is een van de campings waar we voor aan het kijken zijn. Ziet er leuk uit een camping aan een Maar. In de omgeving zijn ook veel digen te doen die wij leuk vinden en ik denk dat het een heel mooi wandelgebied is.

mar

mar

21-04-2013 om 18:23

Wandelen

Ja, qua wandelgebied is het prima. Je kunt alle kanten op.
Ik zie al, het wordt vulkaneifel . Veel plezier,

Jessica O

Jessica O

24-04-2013 om 08:16

Vorig jaar

zaten we op een geweldige camping. Zoon kon edelstenen zoeken in het beekje, werd ook elke dag weer opnieuw gestrooid. Camping was heel leuk en de omgeving ook, niet ver van Idar-Oberstein.
Weet alleen niet zo snel hoe die camping ook al weer heet, maar dat kan ik voor je opzoeken...

pooh bear

pooh bear

24-04-2013 om 13:06

Jessica

Dat klinkt heel leuk. Maar is dat een camping waar ze ook caravans of tenten verhuren???
Wij zagen op internet ook een camping waar je edelstenen kon zoeken alleen daar kon je alleen met je eigen tent terecht.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jessica O

Jessica O

25-04-2013 om 21:12

Pooh

Wij zaten op harfenmuhle. Geweldige camping, heel leuk het edelstenen zoeken. Ze verhuren er wel wat, maar ik durf je zo niet te zeggen wat allemaal. Misschien via marktplaats, van vaste gasten?

pooh bear

pooh bear

25-04-2013 om 22:14

Leuk

Die camping ziet er wel heel gaaf uit!!!! Vooral dat edelstenen zoeken en je kan er inderdaad een chalet huren. Nadeel is wel dat het best ver ligt van alle dingen die wij graag willen zien Dat ligt allemaal in de buurt van Daun en Gerolstein.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Jessica O

Jessica O

26-04-2013 om 14:43

Pooh

Hier heb je in de buurt ook veel leuks hoor. De camping natuurlijk, vlakbij kun je zelfs naar een steengroeve, je eigen edelstenen hakken. Er zijn mijnen in de buurt, die je kunt bezichtigen. En verder is de omgeving ook heel mooi. Uurtje zit je aan de moezel.
Wij vonden het in elk geval wel heel mooi.

Maar dit jaar gaan we er niet heen, dit jaar de Eiffel....

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.